recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD30 + Onkyo605 = HD lyd? Og Anmeldelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD30 + Onkyo605 = HD lyd? Og Anmeldelser

 Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Derfor synes JEG at selve anmeldelsen skal forholde sig til den absolutte kvalitet, uanset hvad prisen så er, og så kan læseren selv vurdere om produktet er prisen værd. Eller i det mindste, at selve afsnittene om ydelsen er objektiv, og så kan man så sammenholde ydelsen med prisen og konkludere at man får meget eller lidt for pengene - men så kan man i det mindste sammenligne to anmeldelser, og vide at de er skrevet ud fra samme vilkår.

Det kan man så være uenig i, det er fair nok.

Min fornemmelse er, at læserne gerne vil have denne objektive vurdering, altså om JEG synes at prisen stemmer overens med kvaliteten, og derfor kræver de nærmest dette i en anmeldelse. Man kan sige både for og imod dette, for som du siger, så er det jo netop ikke objektiv vurdering, eller rettere, det er en individuel vurdering. Spørgsmålet er måske i virkeligheden, om en anmeldelse skal afspejles af personen der skriver den, eller om den skal være "generel" og dermed oftest kedelig. Hvis alle bruger den samme opskrift, så ryger individualiteten, og måske lidt af glæden ved anmeldelsen.

Det kræver selvfølgelig også, at læserne dermed kender skribenten/anmelderen. Et godt eksempel på det, det er at læse Bruce´s anmeldelser af film/koncerter. Det er en anmeldelser der i mine øjne oser langt væk af individualitet, og jeg nyder virkelig at læse sådan noget, fordi tingene går hen og bliver mere personlige. Det er dog muligt sådan noget funger bedre med film, end det funger med elektroniske komponenter. Men det er under alle omstændigheder spændende og informationsrige anmeldelser, efter min mening.

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Som sagt: Prøv at læse et par anmeldelser af projektorer fra Greg Rogers fra Widescreen Review. Better yet, køb et årsabonnement, så har du adgang til hele bagkataloget på deres hjemmeside, der er RIGTIGT mange gode baggrundsartikler i, eksempelvis en længere artikelserie om HDMI, som kraftigt kan anbefales.

Jeg mener jeg har læst den, er dog ikke sikkert. Vil forsøge at støve den op. Men som sagt, så er jeg ikke helt glad ved en færdig opskrift på det at skrive anmeldelser. Jeg vil helst det skal være en opskrift og et personligt præg.

 



Redigeret af Kandersen - 27-Maj-2008 kl. 13:54
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Kvaliteten i forhold til prisen er MEGET svær. Som jeg netop lige skrev til Otto, hvad kan vi reelt forvente i dag af et display? Har du svaret på det, så er du nået længere end jeg er

Det er jo lige præcist dérfor jeg er direkte modstander af at alting skal bedømmes ud fra én eller anden (per definition subjektiv) opfattelse af hvornår et produkt er pengene værd eller ej. Det kan _aldrig_ blive objektivt, at forholde sig til pris vs kvalitet, for for én person kan et TV til 30.000,- _aldrig_ blive pengene værd, uanset hvor over-super-duper-fantastisk det er, for en anden kan et Prosonic _aldrig_ blive et godt køb, om det så var gratis. Det er dér jeg efterspørger (ikke fra jer, men fra _nogen_) en objektiv indgangsvinkel. Hvis du behandler alle TV ens, ud fra samme udgangspunkt (at gengive dét der kommer ind), så kan du som bruger forholde dig til at hvis du vil have dét tv der klarede sig bedst i dén test, så må du betale for det, hvis du har X antal kroner, så vælger du dét tv der klarede sig bedst af dem der ligger inden for din prisramme. Specielt for TV er der jo det problem at priserne flytter sig hele tiden, og flytter sig forskelligt alt efter mærke. Det er jo lidt problematisk at anmelde et Samsung TV ud fra en pris på 20.000,-, og to måneder efter kan den købes for 10.000,-. Hvad kan jeg så bruge "pris vs kvalitet" vurderingen til? Derfor synes JEG at selve anmeldelsen skal forholde sig til den absolutte kvalitet, uanset hvad prisen så er, og så kan læseren selv vurdere om produktet er prisen værd. Eller i det mindste, at selve afsnittene om ydelsen er objektiv, og så kan man så sammenholde ydelsen med prisen og konkludere at man får meget eller lidt for pengene - men så kan man i det mindste sammenligne to anmeldelser, og vide at de er skrevet ud fra samme vilkår.

Det kan man så være uenig i, det er fair nok.

Som sagt: Prøv at læse et par anmeldelser af projektorer fra Greg Rogers fra Widescreen Review. Better yet, køb et årsabonnement, så har du adgang til hele bagkataloget på deres hjemmeside, der er RIGTIGT mange gode baggrundsartikler i, eksempelvis en længere artikelserie om HDMI, som kraftigt kan anbefales.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det synes jeg nogle anmeldelser viser, at det får de IKKE mere ud af. Men min opfattelse er, at det skyldes det er skrevet i helt forkert sprog, bliver for tungt og for langt, så har og fru danmark er røget fra allerede efter første afsnit.

Som sagt, anmeldelser er ikke per definition gode, fordi de bliver professionelle, og en professionel anmeldelse behøver ikke være teknisk.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Kim, jamen vi er slet ikke uenige. Men det som jeg rejste "børster" over at der hvor vi skal vide hvilken type af medlemmer der læser vore anmeldelser, og hvilket niveau som disse medlemmer er på. Jeg har absolut ingen anelse om dette forhold.

Nej, det har jeg sådan set heller ikke. Men som jeg skrev, så skriver jeg ikke anmeldelser til folk, der ved lige så meget eller mere om produktet end jeg gør. De må hjertens gerne kommentere det skrevne og også gerne kritisere, men det er ikke dem jeg tænker på, når jeg skriver.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og som jeg udtalte længere oppe i tråden, så skriver jeg vel i bund og grund til samme gruppe som du, for det er dem der virkelig har behov for "vejledning".

Netop. Derfor kender du også dine modtagere

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvor pokker blev du af så længe 

Jeg har tilladt mig at holde en god lang weekend på en campingplads i Sæby (nordjydeland, for dem som ikke ved hvor det er), hvor mit støreste elektroniske problem bestod i, at jeg havde investeret i et lille transportabelt 7" LCD tv med indbygget DVB-T modtager, udelukkende for at komme derop og erfarer, at ham jyden der driver pladsen tog røven på mig da jeg bestilte en hytte, og bookede den absolut dyreste hytte med alt, inkl. 26" LCD (Samsung bras, som jeg selvfølgelig slet ikke kunne lade være med at pille i indstillingerne på) til mig og mine 2 unger. Han glemte bare at nævne, der var alternativer til den hytte

Så nu jeg har endnu en elektronik gizmo dims, som bare ligger og ikke bliver brugt. Og kender jeg mig selv ret, så får den lov til at ligge der, til den rådner

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

At få Otto ned ned på jorden...... 

Ja jeg ved sgu ikke lige hvad der er nemmest her

 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

personligt vil jeg hellere læse en anmeldelse, fra en ganske almindelig superbruger, end fra en proffesionel. som sagt er de i et sprog, som mere er til at forstå for almindelige mennesker. jeg har læst lidt i denne tråd, og er altså stået af med mange, af de ord og fraser som otto kommer med. ikke for at genere ham. men jeg forstår ikke mange af ordene.

Nu vil der så også være forskel på hvad jeg skriver i en "samtale", hvor folk jo kan spørge ind til de ting de ikke forstår, og hvordan jeg vil formulere det i en egentlig artikel. Som sagt, det kan sagtens lade sig gøre at teste et tv dybdegående, men levere resultaterne overfladisk. Problemet opstår når man tester overfladisk, fordi artiklen skal være overfladisk. Man behøver jo ikke nedfælde hver eneste detalje man finder ud af i løbet af testen, bare artiklen i sidste ende afspejler produktets egenskaber.

nu må du ikke tro at det er for at rakke ned på dig. men nogen gange når du sådan, næsten skriver en roman, og forklarer de forskellige ting, omkring det hele. så bruger du ind imellem ord som den almindelige bruger ikke kan forstå. og det er jo forståligt nok, på sin vis, da du jo bare bruger de ord og fraser som er i den professionelle verden.

Og det er præcis det som er faren ved en proffesionel anmeldelse i et "almindeligt" brugermiljø. Hother og jeg skal lære at blive mere proffesionelle og få alt med, Otto skal lære at "komme ned på jorden" for at vi kan ramme bedst muligt. Sidstnævnt er sgu nok det sværeste

 

Hej Kim, jamen vi er slet ikke uenige. Men det som jeg rejste "børster" over at der hvor vi skal vide hvilken type af medlemmer der læser vore anmeldelser, og hvilket niveau som disse medlemmer er på. Jeg har absolut ingen anelse om dette forhold.

Og som jeg udtalte længere oppe i tråden, så skriver jeg vel i bund og grund til samme gruppe som du, for det er dem der virkelig har behov for "vejledning".

Godt og dårligt panel - ikke lige til, men der er som bekendt en del faktorer som er kendte og spiller ind.

Hvor pokker blev du af så længe

At få Otto ned ned på jorden...... 

Edit: Jeg bemærker jo Kim, at både du og jeg ind imellem i vore anmeldelser godt kan lide at fremkomme med vore meninger om dette og hint.

Og den frihed skal der sørme også være plads til i en anmeldelse. Ellers så bliver anmeldelserne nemt for kedelige og upersonlige, og meget lidt inspirerende at skrive. Alt så det stadigt er seriøst, og så habilt som det er muligt.



Redigeret af Hother - 26-Maj-2008 kl. 15:47
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

det fremgik faktisk også med ord i hans anmeldelse hvad hans personlige præference er og dermed et meget vigtigt signal til brugeren der læser anmeldelsen om, at man ikke skal forvente en 100 % objektiv vurdering af LCD, da anmelderen på et eller andet plan så altid vil sammenligne med det der er hans/hendes personlige preference felt, som så var Plasma i det tilfælde :)

Præcis. Det er jo langt hen ad vejen dét jeg mener gør forskellen på "professionel" og "ikke professionel". Professionalisme indebærere blandt andet at tilsidesætte sine egne personlige holdninger og interesser, og forholde sig neutralt til produktet. At gøre dette, og _samtidig_ levere en artikel med holdning i, så folk rent faktisk får noget ud af at læse den, er mildt sagt ikke nemt, det kan nemt blive to ret modstridende ting.

Jeg vil godt lige sige, at jeg tilsidesatte faktisk mine ellers ret negative holdninger til plasma tv. Jeg forsøgte rent faktisk at give udtryk for, at dette var min hensigt med anmeldelsen. Og synes egentlig det står ret tydeligt.

At jeg alligevel ender ud i at nævne problemet omkring genspejling, det er jo IKKE et holdnings problem, men et decideret og konkret problem, som denne teknologi har. Både Panasonic og Pioneer VED det er et problem, ellers gad de da ikke forsøge gøre det bedre. Så hvorfor dælen skulle jeg som anmelder ignorerer det? Det skulle da netop kun være, hvis modtagerne af anmeldelsen på forhånd er klar over dette.

Og så er vi henne ved, hvem modtagerne er.. I min verden skriver jeg ikke til folk, som allerede ved det hele eller måske endda mere. Det er der absolut ingen som helst ide i. Jeg skriver til folk, som ved mindre, men har en interesse i at vide mere, specielt omkring problematikker ved et evt. potientielt køb af et produkt.

Hvis jeg ignorerede genspejling i anmeldelsen af PX80éren, så havde jeg ført de mennesker bag lyset, som havde investeret i dette tv, og efterfølgende blevet generet af det.

Jeg synes det er unfair, ikke bare over for mig, men også for de ikke oplyste, at forsøge at dække over disse former for problematikker. Og jeg må erkende, at når det gælder disse to mærker, Panasonic og Pioneer, så er det som om, at de heldigvis få ting man kan pege fingre af, de må bare ikke komme frem, fordi det er billedkvaliteten som er alt afgørende hele tiden. Det er den også, men fandme ikke, hvis man ikke kan se det, pga. et andet problem! Så billedkvaliteten ret ligegyldig, i min verden!

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen du har da nok ret i, at - i det mindste jeg, har mest lyst til at anmelde det som interessere mig. Omvendt - Kandersen anmeldte jo et plasma selv om han da vist mest er til LCD

Jeg har da også anmeldt et 22" Viewpia Tv med indbygget DVD afspiller. Det var til gengæld, og mod forventning en rigtig sjov oplevelse, for det faktisk gjorde det bedre end jeg havde regnet med inden.

Ang. plasma tvét, der vidste jeg godt, at det ville give nogle lap over nalderne. Jeg kan se flere der hele tiden skal kommenterer, at det ikke er rigtigt at lade en ikke-plasma person anmelde plasma. Heri er jeg 300% uenig. Rent faktisk vil jeg vove at påstå, at man får en betydelig bedre opfattelse af produktet, ved at det er en som kan forholde sig kritisk til produktet, uden at skamrose det, bare fordi der står Panasonic eller Pioneer på det. Uanset hvordan vi vender og drejer det, så er disse to mærker af mystiske årsager blevet lagt en katagori der siger, at man skal dælme ikke kritisere dem for noget, uden at man er over ekstrem ekspert på området.

Det er så her, hvor jeg synes tingene begynder at blive meget svære, specielt når man i sin anmeldelse har sat sig for, at teste produktet ud fra en almindelig brugers synspunkt, og for det som produktet er, nemlig et display. Om der står LCD eller plasma på det, det er hammerende ligegyldigt. Det vigtige er, hvordan det funger som display, under normale forhold.

Kan man ikke forholde sig til dette som læser, så er det efter min overbevisning ikke anmelderen der har et problem, men derimod de læsere, som åbenbart forventer noget andet.

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

INGEN har, i al den tid jeg har beskæftiget mig med fora som dette, taget initiativ til at stille to-tre TV op ved siden af hinanden ét eller andet sted, og invitere brugerne til at komme og "se giraffen", så diskussionerne kunne få noget mere substans. Det var jo noget en professionel anmelder kunne arrangere - eksempelvis købe en stand på en udstilling, og så lave en plasma vs LCD shoot-out på "neutral grund". Dén slags sker ikke i dag, for hvor skulle pengene komme fra?

Hvad skulle udgangspunktet være i denne opstilling.. Out of the box, eller skal de kalibreres inden? Og ikke mindst, hvad skulle målet være med det?

Eksempelvis kan jeg da godt se om jeg kan arrangerer noget sådan, og så kan jeg manipulere med det, så jeg kan få plasma tvét til at stå i direkte modlys, så ingen kan se en skid. Jeg kan også lade det står i nogle timer med et fast billede på, så det rigtig har brændt sig fast, når "de interesserede" kommer. LCDén kan jeg stille i en så kraftig skarphed, så ingen ville kunne holde ud at se på det med en voldsom dynamisk effekt, så det suser op og ned i lyset konstant.

Sagt med andre ord, det er hulens svært og skal nok opvejes efter, hvad mål man ønsker at opnå. 

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

personligt vil jeg hellere læse en anmeldelse, fra en ganske almindelig superbruger, end fra en proffesionel. som sagt er de i et sprog, som mere er til at forstå for almindelige mennesker. jeg har læst lidt i denne tråd, og er altså stået af med mange, af de ord og fraser som otto kommer med. ikke for at genere ham. men jeg forstår ikke mange af ordene.

Nu vil der så også være forskel på hvad jeg skriver i en "samtale", hvor folk jo kan spørge ind til de ting de ikke forstår, og hvordan jeg vil formulere det i en egentlig artikel. Som sagt, det kan sagtens lade sig gøre at teste et tv dybdegående, men levere resultaterne overfladisk. Problemet opstår når man tester overfladisk, fordi artiklen skal være overfladisk. Man behøver jo ikke nedfælde hver eneste detalje man finder ud af i løbet af testen, bare artiklen i sidste ende afspejler produktets egenskaber.

nu må du ikke tro at det er for at rakke ned på dig. men nogen gange når du sådan, næsten skriver en roman, og forklarer de forskellige ting, omkring det hele. så bruger du ind imellem ord som den almindelige bruger ikke kan forstå. og det er jo forståligt nok, på sin vis, da du jo bare bruger de ord og fraser som er i den professionelle verden.

Og det er præcis det som er faren ved en proffesionel anmeldelse i et "almindeligt" brugermiljø. Hother og jeg skal lære at blive mere proffesionelle og få alt med, Otto skal lære at "komme ned på jorden" for at vi kan ramme bedst muligt. Sidstnævnt er sgu nok det sværeste

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen jamen, man føler sig jo som en dårlig anmelder efter al det du skriver om os på recordere.dk.

Hother - Sådan skal du absolut ikke føle. Så længe du gør det så godt du kan, så kan ingen andre bede dig om mere.

Jeg opfatter Otto´s kritik som meget forstående og seriøs. Forstående for vores situation, at tingene kan bare ikke blive bedre, selvom han, i hans position, godt kunne tænke sig det anderledes, så ved han, at sådan er det bare.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg går ikke bevidst efter at finde fejl i det udstyr som jeg har til anmeldelse. Jeg går efter en verificering af, at den eller de funktionaliteter der er beskrevet, også virker. At kvaliteten af produktet i forholdet til prisen er ok, og en bruger nogenlunde ved hvad denne får fingrene i ved køb, og hvad denne i øvrigt kan forvente sig.

Kvaliteten i forhold til prisen er MEGET svær. Som jeg netop lige skrev til Otto, hvad kan vi reelt forvente i dag af et display? Har du svaret på det, så er du nået længere end jeg er

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Der er intet galt med at en super proffesionel laver en anmeldelse af dette og hint. Men er du sikker på Otto, at den normale bruger får  mere ud af sidst nævnte anmeldelse? 

Det synes jeg nogle anmeldelser viser, at det får de IKKE mere ud af. Men min opfattelse er, at det skyldes det er skrevet i helt forkert sprog, bliver for tungt og for langt, så har og fru danmark er røget fra allerede efter første afsnit.

Jeg tror også det er derfor, at Otto mener at den bedste kombination er en blanding af proffesionel og fritidsanmeldelser, fordi det så kommer ned på jorde, samtidig med det er fyldestgørende.

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Derudover vil jeg ikke levere kritik af jeres anmeldelser, for jeres målsætning med anmeldelserne er væsentligt anderledes end dét jeg mener en anmeldelse skal være.

Derfor kunne det være rart med noget kritik alligevel.

Det kan gøres meget kort: I har ikke evnerne til at levere anmeldelser af dén karakter jeg efterlyser. Der er ingen objektivitet i anmeldelserne. Der mangler målinger, og der mangler et fast udgangspunkt for hvad målet er. Anmeldelserne tager ikke udgangspunkt i i hvor høj grad produktet når et bestemt mål anmelderen har, men tager udgangspunkt i de specifikke egenskaber tv'et har. Man bedømmer et LCD på hvor godt et LCD det er, og et plasma på hvor godt et plasma er, for eksempel - i stedet for at bedømme begge på hvor gode TV de er.

Få fat i et Widescreen Review med en anmeldelse af Greg Rogers, så har du benchmark'en for hvordan en anmeldelse skal skrives.

Jeg synes din kritik er fair nok, men den er for overordnet. Når jeg mener kritik, så er det kritik af det der skrives (og selvfølgelig dermed også det der ikke skrives). Men det der ikke skrives er hulens svært at rette op på.

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Hvorfor går vi så ikke bare i gang?

Nu ved jeg du har gang i noget med Lars, så lad os starte der, og se hvor det bære os hen

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Det er dét jeg mener den professionelle anmelder vil kunne gøre i langt højere grad - forudsat at han er kynisk nok til at tage dét udgangspunkt at hvis negativ kritik skader en produent, så er det producenten selv der har skylden, og ikke kritikeren.

Altså, jeg har ingen som helst respekt for en producent, der bliver sur på en anmelder, fordi anmelderen ikke lige skamroser produktet. Jeg skriver tingene som jeg opfatter dem, og formoder at producenten er i stand til at kunne sige til sig selv, at hvis jeg opfatter det sådan, så er der måske også andre der gør det. Dette kan faktisk godt lade sig gøre uden en voldsomt teknisk indsigt, fordi jeg bruger min erfaring (den smule jeg heldigvis foreløbig har fået) i at kigge efter nogle ting. Klart jeg mangler stadigvæk en masse.

Som nævnt kommer der en anmeldelse af et tv her inden længe, hvor den sandsynligvis vil afspejle nogle utilfredsheder fra min side (eller undre om man vil, for jeg oplevede nogle fænomener, som jeg ikke havde set før, og det skal absolut ikke se sådan ud). Årsagen til den trækker ud, det er fordi producenten mod min forventning tog mine ord MEGET seriøst, og er gået i gang med en tilbundsgående undersøgelse af TVét, mest af alt for at finde ud af, om det er en generel fejl, min fejlkritik eller om der evt. er tale om et defekt apparat. Den her producent har jeg enormt meget respekt for, også selvom det måske kommer til at vise sig, at jeg har været FOR kritisk, (ved dog ikke om jeg vil acceptere det svar, men det vil tiden vise). For spørgsmålet er jo også, hvad man kan/skal forvente. Det er faktisk et enme vi ikke på noget tidspunkt har haft oppe og vende.. hvad SKAL/BØR man kunne forvente, af at display i dag?

 

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg mener i bund og grund at det er noget unfair som der bliver skrevet her.

Unfair? at komme med ideer og holdninger kan da på ingen måder være unfair med mindre du føler dig en smule ramt på din stolthed på lige netop dine anmeldelser.
Det har på INGEN måde været min hensigt at single ud eller ramme nogen blot bede redaktionen om at forholde sig til hvem vil man ramme med anmeldelserne generelt her på siden er det kun en bestemt målgruppe eller laver man forskellige anmeldelser til forskellige målgrupper. At andre så læser dem eller ej er ikke pointen, pointen er man får målrettet sine anmeldelser til dem man gerne vil skrive til fordi man NETOP ikke kan skrive til alle på en gang.

Tro nu ikke at jeg føler mig ramt, eller er blevet sur, eller hvad der nu ellers kan udledes. For jeg kan jo bare lade være med at bruge tid på at anmelde. : den køber jeg så desværre ikke helt, fordi man kan ikke undgå at blive lidt irreteret når man yder en frivillig indsats og andre har holdninger til denne - så lad os bare være enige om at være uenige her :)

Men jeg mener at det er unfair, at forvente at vi (jeg) skal kunne skrive i forholdet til en af mig ukendt gruppe mennesker - det kan jeg ikke! Jeg kan forsøge at skrive så flest mulige mennesker for noget ud af mine anmeldelser. Om de så er gode nok, dokumenterede godt nok, for lidt - for meget detaljerede - eller hvad ved jeg.

Hvordan kan gruppen af mennesker være ukendte? I har vel en nogenlunde ide om hvilken gruppe recorder er lavet til og dermed anmeldelserne og det er dem MAN SKAL RAMME dvs finde sit detaljerings niveau efter og så må alle andre kunne lide det eller ej.

Jeg synes at det er unfair at jeg skal kunne hamle op med en professionel anmelder - som lever af det. (sådan læser jeg egentlig det der bliver skrevet).

Det er helt forkert opfattet altså grundtanken bag det jeg har skrevet, MEN man kan godt prøve at lave en så objektiv vurdering man kan (mener jeg nu også I gør) og så skrive sig ud af de steder hvor man ved man er farvet i de holdninger man kommer ud med, så det er skåret ud i pap ala det kandersen gjorde i sin mener det var PX80 anmeldelsen.
Men har man en tilgang inden anmeldesen som man ved vil påvirke så gør det tydeligt for alle der læser anmeldelsen og det er her jeg mener man kan gøre noget, hvis man ønsker det.

Og hvis man i bund og grund tror (smurf), at jeg ikke har en masse at lave i min fritid - så tro om igen. Men jeg prioritere recordere.dk og dets medlemmer så højt, at jeg tager mig tiden til anmeldelserne.

Har jeg på ingen måde sagt eller hintet så vidt jeg ved, men du har valgt at være her (personligt er jeg glad for det og kan kun beundre folk der gør den slags) og så må der jo være en redaktion bag siden som sikre nogle rammer og udstikker nogle linier - men derfor kan jeg vel godt sige min mening og komme med ideer uanset du så er uenig eller ej :)

Indrømmet jeg synes at det er sjovt at anmelde ting og sager. Jeg synes at det er interessant at afprøve nye ting - og kunne følge med i udviklingen - og viderebringe oplysningerne.
Præcis og for hver gang du anmelder noget bliver du klogere på produkter osv. osv. og det smitter jo heldigvis af fremover i anmeldelser MEN er man ny på siden aner man reelt ikke hvem der har prøvet hvad af skribenterne og er dermed ikke helt klar på tingene med mindre det er skåret ud i pap i den enkelte anmeldelse.

Jeg ved at anmeldelserne bliver brugt, for jeg får en del mails fra brugere omfattende spørgsmål til det jeg har anmeldt. Og pudsigt nok, så virker det som om, at spørgerne har taget anmeldelserne seriøst - og uden at der er formuleret en målgruppe m.v. for disse spørgere. Faktisk må jeg tømme min ind-udbakke ret ofte -
jeg forstår til stadighed ikke hvor jeg har sagt man ikke kan tage jeres anmeldelser seriøst, jeg har sågår prøvet alt på skrift for at sige de INTET fejler set fra mit synspunkt rent kvalitetsmæssigt - tværtimod og andrehar da også sagt det samme at man mener niveauet er super godt. Men er det niveua tiltænkt at ramme alle eller kun nørder / entusiaster osv, det er det jeg vil frem til.

Det er så utroligt nemt at kritiserere, og fortælle hvad man hellere vil have. Men jeg har også konstateret at det man hellere vil have åbenbart ikke kan defineres tilstrækkeligt til, at i det mindste jeg kan bruge det til noget 
Jeg har personligt ikke sagt jeg hellere ville have noget fremfor noget andet, blot kommet med mine synspunkter i forhold til den påstand, at anmeldelserne er skrevet til også hr & fru danmark, hvilket jeg ikke er enig i, samt heller ikke mener det bør være, MEN så skal man jo heller ikke påstå de er det - eller forholde sig til hvad det så kræver hvis er / skal være det :)



Redigeret af Smurf - 25-Maj-2008 kl. 12:59
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

For min skyld kan recorder skrive til 4 personer hvis de ønsker det, det er jeg ikke dommer over. Men du skriver fx selv
"Det er formentligt umuligt overhovedet at skrive noget som helst til Hr og Fru Danmark. " det er så præcis det modsatte af det Hother har som standpunkt og belyser faktisk meget godt min pointe. Dermed ikke sagt noget er rigtigt eller forkert eller jeg er for eller imod, jeg ønsker blot det skal være MEGET tydeligt for alle hvad man vil / kan og gør :).

Lader til at vi ikke er så uenige endda

Det gik på hr & fru danmark og det at man faktisk sender lidt mixede signaler i de forskellige anmeldelser uden man direkte skriver denne er tiltænkt folk der har kendskab til Hi-FI (fx!!!), og dermed gør klart, man ikke som redaktion forventer at forskellige grupper også forstår ting ens eller har samme udgangspunkt for at forstå det, og lægger forskellige ting i det de læser og i øvrigt vil læse. Det er faktisk tiltænkt som en kort indgang til anmeldelsen, hvad kan man forvente i den - hvem er den til. dermed ikke sagt man ikke kan prøve at læse den uanset hvem man er.

Udmærket forslag

Kort sagt skriver man til hr & fru danmark skal det gøres ultra kort og ultra præcist uden at fortælle om bestemte chips osv. der i det generelle syn er fuldstændigt ligegyldigt, men for dem der har indsigt og ja "nørderne" er et must. Derfor er det så vigtigt man gør op med sig selv hvem man skriver til.

Her må ultra kort så være i Avis overskrifter og ti liniers brødtekst. Og det er der set skrækindjagende dårlige eksempler på 

Mvh Kampus

>Ja vi er i bund og grund enige :) og nej jeg siger ikke man skal lave nogle af de skrækeksempler på anmeldelser der er set gjort på 10 linier som bredt set faktisk ingen mening giver - det er op til recorder hvem de vil have anmeldelserne skal ramme og heldigvis for det, for deres niveau er ganske super i mine øjne, dog skal man så ikke tro hr og fru danmark generelt set har den samme mening / tilgang :) - det var såmen bare det der generelt set var min pointe.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu