recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD30 skifte farve på grå bjælker i 4:3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD30 skifte farve på grå bjælker i 4:3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Emne: BD30 skifte farve på grå bjælker i 4:3
    Sendt: 01-Maj-2008 kl. 12:22

Hej jeg kan ikke finde muligheden for i manualen at skifte farve på de grå bjælker i siderne når man ser en dvd i 4:3 format.

Bjælkerne virker distraherende på mig hvis man ser en film om aften hvor lyset er dæmpet, man kan selvfølgelig slippe af med dem ved at strække billedet, men det er den billige løsning.

Håber at i kan hjælpe.

Mv. Ivan

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 15:22

Du kan vælge mellem sort og grå, det gøres på TVet, Hvis det er Pana TV. Grå er at foretrække ved den billedindstilling, det mindsker Retention.

Redigeret af Radiomanden - 01-Maj-2008 kl. 15:23
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du kan vælge mellem sort og grå, det gøres på TVet, Hvis det er Pana TV. Grå er at foretrække ved den billedindstilling, det mindsker Retention.

Jeg har et Panasonic px80 fjernsyn og der er de sorte, men hvis afspilleren står på 16:9 hvor billedet bliver vist som det er indspillet er det afspilleren som laver bjælkerne lysegrå.

Det kan godt være at jeg bare skal vænne mig til det, da du skriver at det er at foretrække. Men det havde været rart hvis de havde lavet muligheden for at skifte farve ligesom på fjernsynet.

Mv. Ivan

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 16:57

Hvad hvis TVet sættes til 4:3.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvad hvis TVet sættes til 4:3.?

Har lige prøvet det, men er så nødsaget til at vælge 4:3 letterbox og mister så anamorphics 16:9. Så vil jeg næsten hellere vælge 16:9 fuld selv om Sarah Michelle Gellar bliver lidt bredrøvet i Buffy.  

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 17:21
Lyder mærkeligt. Er der også grå bjælker foroven og neden, når der vises wide formater? Jeg har her sorte. Har ingen DVDer i 4:3, troede ikke de fandtes
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 17:29

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har ingen DVDer i 4:3, troede ikke de fandtes

Jo der er mange af dem derude, f.eks TV serier udgivet på DVD, film der er lavet til TV. det er jo ikke al TV produktion der er i 16:9, og slet ikke hvis det er af lidt ældre dato.

Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 17:33

Nej det er der ikke, det er kun et problem hvis du har købt en lidt ældre serie som f.eks. Buffy hvor de første sæsoner er fra 1997. Hvis jeg ikke kan leve med de grå bjælker i siden kan jeg vælge og lade afspilleren strække billedet.

Mv. Ivan

Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 17:42

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lyder mærkeligt. Er der også grå bjælker foroven og neden, når der vises wide formater?

Jeg var for hurtig til at svare, der er sorte bjælker for oven og for neden når der f.eks vises 2.35:1

Mv. Ivan 

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 01:27
Det er vel først omkring årtusind skiftet at de fleste tv serier begyndte at blive produceret i 16:9. Nogle lidt før. Lagde selv mærke til skiftet fra sæson 3 og 4 i X-files. Pludselig var billedet fyldt ud. Men man skal bare være glad for at de bliver udgivet i OAR, eller bliver 4:3 produktioner jo skåret i top og bund for at passe til widescreen. Det er jo mindst lige så irriterende som når de gør det den anden vej. Hvis ikke værre når vi snakker close-up af ansigter. Tit så ryger håret og panden, så man kun ser øjnene og ned.
Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 10:42

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er vel først omkring årtusind skiftet at de fleste tv serier begyndte at blive produceret i 16:9. Nogle lidt før. Lagde selv mærke til skiftet fra sæson 3 og 4 i X-files. Pludselig var billedet fyldt ud. Men man skal bare være glad for at de bliver udgivet i OAR, eller bliver 4:3 produktioner jo skåret i top og bund for at passe til widescreen. Det er jo mindst lige så irriterende som når de gør det den anden vej. Hvis ikke værre når vi snakker close-up af ansigter. Tit så ryger håret og panden, så man kun ser øjnene og ned.

Du har ret, pan scan er rædslen for de fleste. Det er omkring den samme periode mine serier skifter over til 16:9.

Mv. Ivan

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu