recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD30 vs BD50 - foreslag?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD30 vs BD50 - foreslag?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Emne: BD30 vs BD50 - foreslag?
    Sendt: 06-Juli-2008 kl. 11:04
Goddag kære medlemmer

Der florerer forskellige udtalelser om at BD50 skulle være bedre end 30'eren på særlige områder, som os forbrugere ikke havde regnet med. Dette har jeg og Flemming Larsen så valgt at tage op til test, og vi sætter os derfor sammen i morgen og prøver på mest mulig vis, at gennemteste de 2 BD-afspillere mod hinanden.
I den forbindelse ville jeg åbne en tråd, så i kunne sætte jeres præg på de ting, i syntes der skulle testets!

Tråden er hermed åben!

Mvh Zirio
CineZirio
Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordost

Redigeret af zirio - 06-Juli-2008 kl. 11:06
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Status: Online
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 11:10

Hej zirio - lyder flot. SD siden er jo spændende. Hva med at sætte den samme SD DVD i henholdsvis BD30 og BD50, så de kører synkront - og så I kan "switche" i mellem afspillerne?

På BD siden tror jeg ikke der billedmæssigt er forskel - but time will show.

Go fornøjelse til Jer

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 17:07

Ja på billedsiden er der jo nok ingen forskel på afspilning af BD, men hvad med lyden? Er intern afkodning bedre end extern. Kan se du har Onkyo, så det er vel også relevant for et stort antal brugere her inde.

God test

Til top
KillBoxOne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2008
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 20:33

Hej

Er mega nybegynder!

Jeg er ved at købe mig en BD50 -

men hvor meget ektra for jeg for mine penge i forhold til BD30?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af KillBoxOne KillBoxOne skrev:

Hej

Er mega nybegynder!

Jeg er ved at købe mig en BD50 -

men hvor meget ektra for jeg for mine penge i forhold til BD30?

Hej KillBoxOne, og velkommen til recordere.dk  

- tja, hvis du har en AV-Receiver der kan dekode HD lydformaterne, så får du ikke så meget. Har du ikke sådan en receiver, men en mere almindelig af slagsen, så kan du med BD50 fået dekodet de nævnte lydformater + du får mulighed for de funktioner der ligger i profile 2.0. Det betyder bl.a. i kommende BD film, adgang til internet baserede danske undertekster, og yderligere ekstramateriale udover hvad der måtte ligge på BD disc´en. Desuden kan du med BD50 via det internetbaserede materiale se dette materiale picture in picture (PIP) - alt i mens du ser på filmen.

Hvad angår billedkvaliteten, så har BD30 og BD50 de samme chip, så der bør ikke være væsentlig forskel i billedkvaliteten mellem de to afspillere.

Men netop denne test som er beskrevet i denne tråd, skal helst komme med et resultat 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KillBoxOne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2008
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 21:04

tak tak

jeg har en Onkyo TX-SR605

så det jeg kan  forstå på dig er at en bd30 kunne gøre det

eller har jeg misforstået noget

vi kikker også på et pana pz800 i 50" så ville jo gerne ha så meget ud af min lille bio i stuen

har yderlig Dali concept 8 - concept 2 - concept CT - og en Ikon sub

kan godt li når buksebenet blafrer

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af KillBoxOne KillBoxOne skrev:

tak tak

jeg har en Onkyo TX-SR605

så det jeg kan  forstå på dig er at en bd30 kunne gøre det

eller har jeg misforstået noget

vi kikker også på et pana pz800 i 50" så ville jo gerne ha så meget ud af min lille bio i stuen

har yderlig Dali concept 8 - concept 2 - concept CT - og en Ikon sub

kan godt li når buksebenet blafrer

Du vil klare dig  just fine med en Onkyo 605 og dit Pana tv med en BD30 - hvis du kan undvære det andet jeg beskrev - jeg kan

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24782
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja på billedsiden er der jo nok ingen forskel på afspilning af BD, men hvad med lyden? Er intern afkodning bedre end extern. Kan se du har Onkyo, så det er vel også relevant for et stort antal brugere her inde.

God test

jeg var selv med til den test, og vil sige at extern afkodning var bedst, ifølge zirio´s onkyo. der var absolut god lyd over pcm, intern dekodning. men over bitstream, med extern dekodning til onkyo, var det den bedste lyd.

resten af testen følger, når zirio vågner igen.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

God test

jeg var selv med til den test, og vil sige at extern afkodning var bedst, ifølge zirio´s onkyo. der var absolut god lyd over pcm, intern dekodning. men over bitstream, med extern dekodning til onkyo, var det den bedste lyd.

resten af testen følger, når zirio vågner igen.

Jamen så væk da for søren manden Flemming. Der er ingen undskyldninger for sløvhed når man er redaktionsmedlem

Til top
Michaelkj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2008
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 22:30

En mindre spg. omkring opsætningen.

Har selv Onkyo 705, samt BD-50, og som jeg kan forstå vil i foreslå at Onkyoen dekoder lyden.

Ved ikke om det burde bekymre mig, men den klikker hver gang jeg spoler og den ikke modtager et lydsignal. Formoder den slåer relæet fra og til eller noget. Er det noget den kan tage skade af, og i givet fald kan man undgå dette.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Michaelkj Michaelkj skrev:

En mindre spg. omkring opsætningen.

Har selv Onkyo 705, samt BD-50, og som jeg kan forstå vil i foreslå at Onkyoen dekoder lyden.

Ved ikke om det burde bekymre mig, men den klikker hver gang jeg spoler og den ikke modtager et lydsignal. Formoder den slåer relæet fra og til eller noget. Er det noget den kan tage skade af, og i givet fald kan man undgå dette.

Korrekt at BD 50 dekoder HD lydformater.eller du kan vælge at lade Onkyo´en dekode. Vedr. klik, har du prøvet at lade din Onkyo decode lyden hvis du lader din BD50 udsende bitstream istedet?

En anden ting, der kom for nogen tid tiden en firmware update til Onkyo, der netop omfattede noget der ligner det du beskriver - har du fået din Onkyo updated?

Redigeret af Hother - 07-Juli-2008 kl. 22:45
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 22:51
Det lyder da mere som det internte relæ der slår fra.. Hother tænker du ikke på den fejl istedet for?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu