|
BD30 vs BD50 - foreslag? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 23900 |
Sendt: 07-Juli-2008 kl. 23:04 | ||||
Jeg kan ikke med sikkerhed udlede hvad det er for et klik der bekrives |
|||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||
MJ (udmeldt)
-- Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
Sendt: 07-Juli-2008 kl. 23:05 | ||||
Heller ikke jeg, men det lyder ikke bare som et klik.. han virker ikke skræmt fra vid og sans
|
|||||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 07-Juli-2008 kl. 23:50 | ||||
Tror bare det er fordi den slår over på alm DD5.1 når man spoler. Det gør den også i opstartsmenuen. Regner da med at det er helt normalt med det klikken.
|
|||||
Bruger udmeldt 43
Sendt: 07-Juli-2008 kl. 23:54 | ||||
Ok, var ikke klar over at det var så trættende at teste Men må da nok sige at jeg er overrasket over at Onkyoen er bedre til dekodningen end BD50, men også glædeligt, for så er jeg den tilfredse ejer af den kombination |
|||||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 23900 |
Sendt: 08-Juli-2008 kl. 07:38 | ||||
Naturligvis Kampus - vi tager rigtigt godt hånd om dig, og leder dig af de rigtige veje |
|||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||
Michaelkj
Junior bruger Oprettet: 11-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
Sendt: 08-Juli-2008 kl. 10:28 | ||||
Tak for de hurtige svar Det her quote er ikke lige min hjemmebane, men som Martin skrev formoder jeg også det er et internt relæ i 705'er der slår fra når den ikke modtager et lydsignal fra afspilleren (Altså at BD50 sender lyden videre og Onkyoen dekoder. Har ikke opdateret Onkyoen endnu, men bør jeg måske gøre. Den er ikke mere end 3 uger gammel, så troede den var af en af de nyeste opdateringer. Den giver et klik når den slår fra og et klik når den slår til. (Ved spoling og også hvis man går ind i hovedmenuen som der bliver nævnt) I mener altså dette er ganske normalt samt ikke skadeligt for recieveren??? |
|||||
MJ (udmeldt)
-- Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
Sendt: 08-Juli-2008 kl. 10:33 | ||||
Ja hvis det er relæ-klikket så er det ikke skadeligt. Andre receivere gør sådan set det samme - nogen lydløst, andre med lyd (som Onkyo). Det er vel nærmest ligesom et blinklys... nogle snakker mere end andre |
|||||
Michaelkj
Junior bruger Oprettet: 11-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
Sendt: 08-Juli-2008 kl. 10:38 | ||||
Ok, lyder godt. Ellers er jeg tilfreds med udstyret. Har dog pillet det ned for en kort bemærkning da vi flytter til den 1 aug. så 14 dage med det nye grej og nu tilbage til min gamle Sony CRT fjernsyn. Ser virkelig frem til at få udstyret op igen. |
|||||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24782 |
Sendt: 08-Juli-2008 kl. 13:24 | ||||
jeg tror ikke der er noget ved de klik. min pana forstærker klikker også, når jeg spoler eller sætter på pause. men man vænner sig til det. |
|||||
Mvh
Flemming Larsen |
|||||
Bruger udmeldt 43
Sendt: 08-Juli-2008 kl. 15:43 | ||||
Jamen jeg ved da slet ikke hvordan jeg skulle klare mig uden jeres ekspertise Redigeret af Kampus - 08-Juli-2008 kl. 15:44 |
|||||
zirio
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
Sendt: 08-Juli-2008 kl. 23:43 | ||||
Jeg bliver syntes godt nok man bliver mobbet en del, på dette forum. Men lige i disse dage, arbejder jeg for fuld power, dvs ca 10 timer om dagen, også op centeret og træne, også må jeg indrømme at jeg er pænt træt, når jeg kommer hjem. Men jeg skal da gøre et forsøg, at lave den anmeldelse færdig hurtigst muligt. Men som Flemming (min medtester) siger, så lyder den intern dekodning fra Onkyo (bitstream) bedre end dekodingen fra Pana. Jeg ved godt der er forskellige forklaringer på hvorfor dette er muligt - Der en fejl fra afspillerens side, eller Onkyo'en dekoder forkert så det lyder bedre. Men den ene eller anden forklaring, er fra mit synspunkt rimelig irrelavant. I testen vil det fremgå, at bitstream lyder bedre end dekodet PCM. Og for lige at sætte det i lidt større perspektiv, så har jeg lavet samme test med min gamle Toshiba HD-XE1 (mht. Bitstream/PCM-dekodning) - Og der resultatet det samme. Men jeg skal prøve at lave anmeldelsen færdig, før udgangen af denne uge, men jeg kan ikke love noget. |
|||||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Sendt: 09-Juli-2008 kl. 02:18 | ||||
Med hensyn til XE1'eren er der jo også en forklaring på hvorfor eksternt dekodet lyd kan lyde bedre end internt dekodet lyd. Det kan du læse mere om her. Med hensyn til BD30/50 og ekstern/intern dekodning af lyd, så kan der være tale om en lignende forklaring, hvor korrekt opsætning kan eliminere forskellen, ellers så er det selvfølgelig også sandsynligt at der er tale om ren og skær placebo; hvis man VIL have at det skal lyde bedre med ekstern dekodning, så skal man selvfølgelig også nok få overbevist sig selv om at det lyder bedre. For receiveren til 12k dekoder selvfølgelig lyden bedre end en afspiller til under 4k, ikke?
At HD-lyd kun kan dekodes eller ikke dekodes kan ikke diskuteres. Der er ikke nogen måde at dekode lyden på godt eller dårligt. Lyden pakkes ud lidt på samme måde som en zip-fil, og den pakkes jo ikke bedre ud ligemeget hvor dyr og hurtig computeren er. Det kan også læses om i det link der findes tidligere i dette indlæg. Hvis der rent faktisk er en forskel at finde, og der ikke bare er tale om placebo (hvilket jeg finder sandsynligt, at der er), så er der selvsagt en forklaring, ligesom med XE1'eren. |
|||||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |