recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BDA-Drivers
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBDA-Drivers

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af ehelmer ehelmer skrev:

Jeg har installeret et Terratec DVB-t kort som hedder Cinergy 1200 DVB-T
Det fungerer fint med Terratec's software, som dog ikke kan vise undertekster.
Jeg har derfor koebt den fulde version af DVBviewer, som angiveligt skulle kunne fungere med kortet og vise undertekster.
DVBviewer kan imidlertid ikke finde kortet, melder 'No Hardware awailable'

Jeg har rigtig dummet mig, endda to gange.

Det viser sig ved nærmere eftersyn at kortet hedder Cinergy 1400 DVB-T.
De to kort har samme specification og er næsten identiske, men bruger åbenbart forskellige drivere.
Da jeg installerede de rigtige BDA drivere for Cinergy 1400 DVB-T virkede DVBViewer fint. Undskyld!

Så fandt jeg frem til at Terratec på deres hjemmeside har et nyere program, der hedder 'Terratec Home Cinema 4'. Det kan vise undertekster!
Jeg synes det er mere professionelt og brugervenligt end DVBViewer, så der kunne jeg have sparet 15 €, Æv!

Erik Helmer Nielsen

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 20:39

Det er fint at endnu et DVB-T TV-kort er anvendeligt...

Kan dette TerraTec program så også optage subtitles?

... og i hvilket format?

Du nævnte muligheden for at TerraTec også havde kort til de andre platforme som DVB-C (og DVB-S?)

Men har disse terratec kort support af ci-interface/CAM-modul?

Interessant med at du har fundet et bedre program, selvom jeg principielt vil foretrække et 3.part program, for ikke at være afhængig af hardwareleverandørens software udvikling.... 

DVB-viewer har support af krybted kanaler via BDA-drivers, og kan derfor bruges med DVB-kort med CAM-moduler...

I øvrigt en af de fine features ved DVBviewer er muligheden for at se/optage flere kanaler på engang med et DVB-T TV-kort..

Det bliver ligegyldigt om der er overlap når man skal optage/ se noget.. 

Hvordan er terratec programmet i forhold til sådanne features?

Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2006 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Det er fint at endnu et DVB-T TV-kort er anvendeligt...

Terratec har som nævnt to kort : Cinergy 1200 DVB-T  og Cinergy 1400 DVB.
Der er ingen åbenlys forskel på data og udseende. Cinergy 1400 har fjernbetjening og findes kun i -T version.  Cinergy 1200 findes i såvel -T, -C og -S udgave.

Jeg har et Cinergy 1400 kort, som er levereret med software, der hedder Cinergy Digital 2.
På deres hjemmeside kan man hente en nyere version, Home Cinema 4, og det er den jeg bruger nu.
Den kan vise Danske undertekster.

Programmerne kan indlæse i både MPEG og TS format.
MPEG filerne har ikke undertekster, de findes kun i TS.
Man er så henvist til at demuxe underteksterne ud af TS filen.  Så vidt jeg ved, er der kun eet program der kan det, nemlig det mærkelige ProjectX. Jeg kan bare ikke få det til at finde underteksterne, selv om de vitterlig er der (kontrolleret med TSReader).
Jeg venter utålmodigt på at VideReDo snart kommer i en ny version, der håndterer subtitles.

Terratec nævner ikke noget om, hvorvidt man kan koble et CAM kort på. Men se selv Terratec's hjemmeside.

Jeg er særdeles tilfreds med såvel kort som med programmet Home Cinema.  Programmet er brugervenligt og tiltalende, og det kan alt det jeg har brug for. Kortet har den lille smarte finesse at antenne signalet kan sløjfes igennem og sendes videre til mit gamle analoge kort.

Jeg foretrækker helt sikkert dette kort frem for Hauppauge og deres program. Jeg har også prøvet et Pinnacle kort, - det endte hurtigt i skraldespanden, hvor det hører hjemme.

Erik Helmer Nielsen

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2006 kl. 23:10

Ud fra beskrivelsen kan jeg se at det ser ud til at være tilsvarende muligheder, som f.eks. TT 1500/DVBviewer (det jeg bruger f.eks.).

Med hensyn til subtitles har jeg valgt blot at beholde det hele i *.ts formatet ( som det også anføres er med subtiltes) og derefter ikke gøre mere..

Måske en redigering med videoredo og stadig beholde det i *.ts formatet. Også hvis en optagelse skal gemmes på en DVD, så kan det brændes hurtig som data.

Har prøvet at køre alt det med projectx og det var besværligt....

Jeg vil mene, det må indskrænkes til kun at bruges, hvis man er nødsaget til at skulle brænde en DVD i det normale forbrugerelktronik-format...

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu