recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BÅDE digital & analog samtidig - kort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBÅDE digital & analog samtidig - kort?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Emne: BÅDE digital & analog samtidig - kort?
    Sendt: 27-Februar-2008 kl. 14:44

Der har sikkert være skrevet meget om dette emne, men jeg skal bruge et kort hvor jeg både skal ha' kunne tilsluttet en digital ant, DVB-T og så en analog ant (kabel-TV). Har fået afvide at et sådan et kort skulle hedde et Hybrid-kort.

Var i MM-Vision og de snakkede godt for et kort som hed Compro, disse 2 modeller; http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=61809 og http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=61808

Ved dog ikk helt hvad forskellen er på disse kort og om det er et godt kort?

Har ikk kunne finde noget om disse 2 kort her i dette forum så er de til noget og er det at skyde over mål? Kan mindre gøre det, billigere og andet mærke, f.eks et Hauppauge, og hvad det så skal hedde eller andre mærker?!

Har Vista og bruger lidt MCE men det er ikk noget krav at det skal fungere 100% med MCE, det skal bare fungere med den funktion at jeg skal kunne vægle fra begge ant til opatgelse/afspilning samtidig - enten digital el analog?

Håber i kan hjælpe mig med at finde et godt kort til dette formål.....

Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2006
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 15:32

I Vista kan du ikke bruge analogt og digitalt siganal samtidig - uanset hvilket kort du bruger. Jeg ved ikke om de andre programmer på markedet har samme begrænsning.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af daddyd daddyd skrev:

I Vista kan du ikke bruge analogt og digitalt siganal samtidig - uanset hvilket kort du bruger. Jeg ved ikke om de andre programmer på markedet har samme begrænsning.

Nå okay, men hvis manlaver et kort som har denne funktion, er der så eikk også et program som undstøtter det??!

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 00:24

Nej

Der er masser af hybdridkort, men alle kan kun bruges som det ene eller det andet, medmindre du bruger det l.... software som medfølger.

Det eneste der kan virke sammen er DVB-(T-S-C) under DVBViewer

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Nej

Der er masser af hybdridkort, men alle kan kun bruges som det ene eller det andet, medmindre du bruger det l.... software som medfølger.

Ja måske jeg har udtrykt mig lidt forkert, mente at når jeg skulle se tv så valgte jeg om det skulle være fra den ene slags ant eller den anden. F.eks hvis jeg sku optage noget, kan jeg så godt optage noget analogt kl 18-20 og det næste program jeg godt vil optage fra 20.30-22 skal være digitalt!?

Er det okay logisk at skifte mellem analogt og digitalt når man bare skal SE fjernsyn......eller kræver det at man skal ind i en masse menu'er osv?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Nej

Ja måske jeg har udtrykt mig lidt forkert, mente at når jeg skulle se tv så valgte jeg om det skulle være fra den ene slags ant eller den anden. F.eks hvis jeg sku optage noget, kan jeg så godt optage noget analogt kl 18-20 og det næste program jeg godt vil optage fra 20.30-22 skal være digitalt!?

Er det okay logisk at skifte mellem analogt og digitalt når man bare skal SE fjernsyn......eller kræver det at man skal ind i en masse menu'er osv?

SageTV kan også, GBPVR kan også, Media Portal også, osv osv...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 13:03
Der er åbenbart sket meget med de nævnte programmer. Kan være man skulle kikke på dem igen. Tak for info
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
khj4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2006
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 13:58
Der findes noget til MCE som måske kan det :

http://mce.ramonvanbruggen.nl/index.php?option=com_ionfiles& amp; amp;Itemid=8

Jeg har dog ikke selv prøvet det, men undertekster ved digital-tuner mangler jo også stadig.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 20:46

Hvilke "hybrid-kort" er gode og kan anbefales, er Lifeview  http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=61767 et okay kort fremfor Hauppauge eller Compro?

Redigeret af Stay_Bamboocha - 23-Marts-2008 kl. 07:36
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 07:38
ingen bud??
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 15:06

Jeg kender ikke LifeView, og det undrer mig der intet står på hjemmesiden om hvilke programmer det virker sammen med. Der står heller ikke noget om eventuelle BDA drivere og linket til producentens hjemmeside virker ikke. Så jeg personligt ville nok gå med Hauppauge, det er trods alt det de fleste bruger, og dermed er der størst chance for at det virker med det program du vælger.

Du kunne eventuelt kontakte mm-vision og få dem til at bekræfte hvad LiveView kortet kan køre med.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 21:09

Jeg kender ikke LifeView, og det undrer mig der intet står på hjemmesiden om hvilke programmer det virker sammen med. Der står heller ikke noget om eventuelle BDA drivere og linket til producentens hjemmeside virker ikke. Så jeg personligt ville nok gå med Hauppauge, det er trods alt det de fleste bruger, og dermed er der størst chance for at det virker med det program du vælger.

Du kunne eventuelt kontakte mm-vision og få dem til at bekræfte hvad LiveView kortet kan køre med.

hmmm tjaa det lygter måske lidt. hvad kort er så bedst fra Hauppauge når vi snakker "hybrid-kort" - eller hvad er forskellen på disse 2 kort, +/-

hauppauge 1100; http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=178782 eller 1300; http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=207628

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu