Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
|
Sendt: 23-Marts-2008 kl. 22:53 |
Glem 1100 kortet det er er SW baseret, hvor 1300 kortet klarer det i HW
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
stefanb
Super bruger
Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
|
Sendt: 24-Marts-2008 kl. 12:49 |
Jeg bruger et Hauppauge hvr 1300 kort og det er jeg super godt tilfreds med. Men som der står længere oppe kan man ikke bruge begge tunere på samme tid. Men jeg har absolut ingen problemer med at skifte mellem digital og analog under kanalskift. Men det tager lidt længere tid at skifte mellem digital og analog ca. 5 sekunder. Og mellem 2 digitale kanaler tager det ca. 2 sekunder i Media portal.
|
 |
Stay_Bamboocha
Guld medlem
Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
|
Sendt: 24-Marts-2008 kl. 20:44 |
stefanb skrev:
Jeg bruger et Hauppauge hvr 1300 kort og det er jeg super godt tilfreds med. Men som der står længere oppe kan man ikke bruge begge tunere på samme tid. Men jeg har absolut ingen problemer med at skifte mellem digital og analog under kanalskift. Men det tager lidt længere tid at skifte mellem digital og analog ca. 5 sekunder. Og mellem 2 digitale kanaler tager det ca. 2 sekunder i Media portal. |
ja okay, kan den delay-tid når man skifter mellem 2 kanal reduceres med et dyrer kort eller et helt andet mærke......? men der er 2 indgange på kortet ikk, både en tilslutning for analog & en for digital - så man ikk kun har én og derfra skal bestemme om det skal hedde analog el digital og så må man ellers ligge og skifte.....hehe
|
 |
stefanb
Super bruger
|
Sendt: 24-Marts-2008 kl. 21:38 |
Tror at tiden mellem kanalskift skyldes timeshift bufferen i mediaportal og det kan ikke slåes fra når man kører med deres tv server (er nødvendig for at få dvb undertekster på). Mener at man i dvb viewer kan slå timeshift fra så den skifter med det samme. Jeg tror ikke det har noget med kortet at gøre.
Der er kun en indgang på kortet til tv antennesignal (både analog og digital) + en til fm radio. og så er der svhs og komposit videoingang.
Men hvis du vil kunne se og optage analog og digital uafhængig af hinanden vil jeg mene at be bedre løsning var at købe et digitalt + et analogt tvkort.
Redigeret af stefanb - 24-Marts-2008 kl. 21:42
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 24-Marts-2008 kl. 21:56 |
Citat: "Mener at man i dvb viewer kan slå timeshift fra så den skifter med det samme. Jeg tror ikke det har noget med kortet at gøre."
DVBViewer opererer kun med digitale signaler, altså kun DVB, T,C eller S.
Så DVBViewer kan ikke skifte hurtigt fra analogt til digitalt, da den ikke kan analoge signaler
Hvis der skal skiftes fra en digital kanal til en anden under DVBViewer går det rigtigt stærkt, bortset fra kodede kanaler med CAM modul, det tager tid. Det samme hvis man skifter fra f.eks. DVB-T til DVB-S (dvs. med to forskellige kort i maskinen), det er ofte langsommeligt
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
stefanb
Super bruger
|
Sendt: 24-Marts-2008 kl. 22:02 |
MCenterFreak skrev:
Citat: "Mener at man i dvb viewer kan slå timeshift fra så den skifter med det samme. Jeg tror ikke det har noget med kortet at gøre."
DVBViewer opererer kun med digitale signaler, altså kun DVB, T,C eller S.
Så DVBViewer kan ikke skifte hurtigt fra analogt til digitalt, da den ikke kan analoge signaler
Hvis der skal skiftes fra en digital kanal til en anden under DVBViewer går det rigtigt stærkt, bortset fra kodede kanaler med CAM modul, det tager tid. Det samme hvis man skifter fra f.eks. DVB-T til DVB-S (dvs. med to forskellige kort i maskinen), det er ofte langsommeligt
|
Jeg har også prøvet dvb viewer og der havde jeg også kanon hurtigt kanalskift, men er der ikke forskel på om man kører med/uden timeshift?
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 25-Marts-2008 kl. 00:43 |
Under DVBViewer er der ingen forsinkelse når man skifter kanal og der er ingen forskel om du har Timeshiftet, men hvis du har timeshift på en kanal og skifter til en anden så forsvinder timeshift filen på den kanal du kom fra (medmindre du har bedt om at timeshift filen skal bibeholdes) Det er der jo megen fornuft i, ellers vil din harddisk blive fyldt op på under et par dage!
|
|
 |
Stay_Bamboocha
Guld medlem
Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
|
Sendt: 25-Marts-2008 kl. 19:31 |
det forstår jeg simpelthen ikk, skal det forstås at alle "hybrid-kort" KUN har én tv-indgang på kort og udfra det skal man forinden bestemme om det skal være et analog-signal eller digital signal man vil se fra - havde da den klare forståelse af når det hedder "hybrid" så er begge ant-stik fra BÅDE det analog & digitale ant-signal tilslutte på samme tid.
INGEN kort som understøtter dette??
|
 |