recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - både headphones og spdif ud på Realtek
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbåde headphones og spdif ud på Realtek

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Emne: både headphones og spdif ud på Realtek
    Sendt: 27-Februar-2009 kl. 21:35

har et Gigabyte GA-MA69GM-S2H med onboard realtek lyd.

Har har sat det til spdif toslink til min reciever. Det virker fint.

Men jeg vil også gerne benytte hovedtelefon-udgangen på fronten af pcén, men der kommer ikke noget lyd ud... Har googled og det er vidst et kendt problem. Nogle der har en løsning?

Ville et andet lydkort evt. være løsningen. Altså at både køre spdif ud og headphones samtidig? Eller et nyt lydkort som kun bruges til headphones. Kan man have 2 lydkort aktive?

Problemet er vel t man sætter sit primære lyd til spdif?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 02:58
Du kan vel sætte dine headphones til reciever kan du ikke det?

Redigeret af Patriarken - 28-Februar-2009 kl. 02:59
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 07:59

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Du kan vel sætte dine headphones til reciever kan du ikke det?

Jo det ville jeg kunne, men sidder ikke der hvor recieveren er.

Men der burde da være en løsning, andre der har både spdif,loslink og headphones? Kunne jo være det kun var Realtek der var problemet? I kunne måske lige tjecke det var sætte et par hovedbøffer i stikket på pcén.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 08:29
Det er ikke decideret et realtek problem, et og samme lydkort med hhv analog og digital support fremtræder som to forskellige lydkort i Vista. Dette er indbygget i i vistas lydarkitektur. Du kan sagtens outputte til digitalt og analogt samtidigt, hvis du bruger to forskellige applikationer der hver især har muligheden for at connecte(dvs definere output device) til et bestemt lydkort. Den en app kan dog eksempelvis bruge default DS device(som måske er digitalt ) og den anden Realtek analog speakers.

Dette er en del af "application exclusive" mode som Vista's lydarkitektur tilbyder, og det er ikke så nemt at omgå.

Hvis du vil vide mere kan du læse her

Med det sagt så fandtes/findes der en Dat fil der hævdes at kunne tilføre analog/digitalt samtidigt til netop realtek lydkort...Til hvilke ALCXXX Lydcodecs den virker er dog begrænset....

Edit: Man kan godt scripte et skift i mellem forskellige lydkort....

Redigeret af Patriarken - 28-Februar-2009 kl. 08:54
Mit Setup
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 10:37

Uha er sku lidt træt af at der er så mange ting der er bøvlet med htpc i forhold til Hifi

Mon dette her kunne være en løsning; AUDIOTRAK! PRODIGY CUBE!

Der kan man da trykke på en knap til headphones, men om der stadig er noget bøvl fra Vista når man sætter op til Spdif passthrough jeg jeg ikke?

Redigeret af mbm1 - 28-Februar-2009 kl. 10:41
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Uha er sku lidt træt af at der er så mange ting der er bøvlet med htpc i forhold til Hifi

Mon dette her kunne være en løsning; AUDIOTRAK! PRODIGY CUBE!

Der kan man da trykke på en knap til headphones, men om der stadig er noget bøvl fra Vista når man sætter op til Spdif passthrough jeg jeg ikke?

Altså jeg kender ikke det hardware....Men jeg tror den kobler SP/DIF ud og kører downmix til Headphones når du trykker på headphones knappen.

Helt enkelt har du en AV-Reciever, ja så kan du gøre som jeg indledningsvist foreslog. Så kan du tænke i dine "HIFI" termer og så bare trække et kabel til din lytte position.....Trods alt begrænset hvad det måtte kræve af kroner og ører. En AV-reciever er jo beregnet til at lave den slags....
Mit Setup
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 12:06

Ja du har da ret, men virker lidt "dumt" da pc og reciever står 10m fra hinnanden i hvert sit rum. Først trække 10m toslink til reciever, og så trække 10m headphones forlænger tilbage til pc plus det ser dumt ud med en headphones-ledning stikkende udfra recieveren permanent

mit setup er således at i stuen har jeg plasma TV og reciever med 5.1 højtaler setup stående. I et andet værelse har jeg PC skærm og pc stående. Vil gerne have mulighed for at se film og spille begge steder også med lyd.

Billedmæssigt fungerer det fint med at skifte mellem TV og pc skærm via ATI CCC, men lyden er så lige en hurdle.

Hvis jeg nu også måtte ønske lyden ud til højtalere der hvor PC står, så burde jeg kunne vælge de 2 analoge outputs. Der står at nåe man trykker på output knappen, så vælger man enten headphones eller analogt output... Det er sku da smart. Måske lige den løsning jeg har brug for, men spørsmålet er så om jeg ikke skal fortage mig andre indstillinger i windows, så det stadig står til spdif passthrough og så Cuben downmixer det til stereo når jeg vælger headphones eller analogt RCA på boxen

Redigeret af mbm1 - 28-Februar-2009 kl. 12:24
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 12:11
slettet fejl

Redigeret af mbm1 - 28-Februar-2009 kl. 12:11
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Ja du har da ret, men virker lidt "dumt" da pc og reciever står 10m fra hinnanden i hvert sit rum. Først trække 10m toslink til reciever, og så trække 10m headphones forlænger tilbage til pc plus det ser dumt ud med en headphones-ledning stikkende udfra recieveren permanent

mit setup er således at i stuen har jeg plasma TV og reciever med 5.1 højtaler setup stående. I et andet værelse har jeg PC skærm og pc stående. Vil gerne have mulighed for at se film og spille begge steder også med lyd.

Billedmæssigt fungerer det fint med at skifte mellem TV og pc skærm via ATI CCC, men lyden er så lige en hurdle.

Hvis jeg nu også måtte ønske lyden ud til højtalere der hvor PC står, så burde jeg kunne vælge de 2 analoge outputs. Der står at nåe man trykker på output knappen, så vælger man enten headphones eller analogt output... Det er sku da smart. Måske lige den løsning jeg har brug for, men spørsmålet er så om jeg ikke skal fortage mig andre indstillinger i windows, så det stadig står til spdif passthrough og så Cuben downmixer det til stereo når jeg vælger headphones eller analogt RCA på boxen

Måske dumt.... Men ligeså dumt at købe et nyt lydkort som du ikke ved om virker:

Hvis lyden afvikles begge steder, så er din av reciever tændt....Et minijack kabel koster en 50'er og så behøver du ikke rode med noget som helst. Eftersom du har trukket et Toslink kabel...Så er det vel ikke et problem at ligge et andet kabel ved siden af?

Hvis det ser dumt ud at du trækker det fra fronten på din reciever....Kan du bare købe en Phono til minijack(hun) og tilslutte den en video kanal som har "spdif in" og som har REC Out på din reciever...

Redigeret af Patriarken - 28-Februar-2009 kl. 13:35
Mit Setup
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 14:10

Jeg ønsker ikke at tænde min reciever inde i stuen for at skulle høre lyd i det andet rum.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 14:41
Så kan du jo bare scripte det...
Mit Setup
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 20:07

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Så kan du jo bare scripte det...

Det siger mig ikke så meget?

Men fandt en tråd ovre på hifi4all, som siger at Cuben kan det jeg efterspørger, og at den skulle lyde godt samtidig er jo heller ikke dårligt.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu