|
BD-ES7000 vil ikke afspille bluray |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
JensNo ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2015 Sted: Hønefoss. Norge Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det kan der måske være noget om, jeg takker ihvertfald for svarene
![]() |
||
Samsung BD-ES7000 Samsung UE55H7005SQ
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Da du vil prøve selv, (gds) så er der ikke andet at gøre, end at hive "hatten" af afspilleren, og se om der skulle stå noget modelnavn og nummer på selve drevet og så søge på Google efter det...
Det er nok de færreste afspillere, som er så tætpakkede med teknik, som i Kampus' tilfælde, så der burde være rimelig nem adgang til drevet bare ved at åbne...
Redigeret af turbo2 - 08-Januar-2015 kl. 06:56 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Da det ikke kræver teknisk viden, kan man lige så godt selv skifte et drev i en afspiller. I nutidens afspillere sidder et digitalt laserhoved, som brænder hurtigere ud end de gamle analoge. Har en 26 år gammel CD afspiller, hvor laseren fungerer perfekt.
På min Pio LX91 stod den blå laser af efter 3 år. Og den havde ikke afspillet ret mange BD'er. Til gengæld var den primært blevet brugt som CD afspiller. Fandt så ud af at både den røde laser (CD og DVD) og den blå (BD) var aktive uanset hvilken skive der var i drevet. Jeg forsøgte også først at rense laserhovedet på det adskilte drev. Men det nytter ikke noget, da det er defekt. En udskiftning er meget let, hvis man kan bruge en skruetrækker, og er lidt omhyggelig. |
||
![]() |
||
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 450 |
|
Jeg har en bekendt som havde det samme problem med sin Samsung BD afspiller , kan ikke huske model , men var lige over 2 år gammel.
Der skulle et nyt drev i og ikke et alm man kan købe på nettet , men gennem deres rep , og den kostede 600 kr , kunne selv skifte den . Stein |
||
![]() |
||
JensNo ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2015 Sted: Hønefoss. Norge Status: Offline Point: 9 |
|
Så fik jeg skilt ad men det blev jeg nok ikke klogere af, det eneste jeg kunne konstatere var at laseren til højre blinker rødt mens den til venstre blinker blåt, når den forsøger at indlæse en blu-ray disk.
Om der findes findes nogen kompatibelt loader der er billigere end den jeg har fundet indtil nu, ja så kan det nok ikke svare sig at røre mere i den gryde ![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Hvad har du mest afspillet på den? DVD'er og CD'er?
Fordi, når den godt kan afspille DVD'er, så kunne du jo købe en ny Blu Ray-spiller, som KUN skal bruges til Blu Ray-skiver, og så KUN bruge den gamle til CD'er og DVD'er. For at undgå unødig slitage af Blu Ray-laseren, som brænder selv om den ikke bruges. Som det står skrevet længere oppe, ville et nyt drev koste 600 Kr., men du kunne jo også pille drevet ud og gå ned til din lokale Radio & TV-biks og spørge om de ved, hvad et nyt drev af samme slags vil koste.
Redigeret af turbo2 - 08-Januar-2015 kl. 17:24 |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5328 |
|
Til denne med BD-S6Z loader: til en pris på 174,56 Euro ![]() kan det vist ikke gå an, medmindre loader eller løs laser unit kan findes billigere andet steds. Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Den har hovedsalig afspillet DVD og CD.
Det var også den pris jeg havde fundet
![]() |
||
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Til CD ville en afspiller dertil være at foretrække. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Det kan der måske være noget om, jeg takker ihvertfald for svarene fra alle der har været behjælpelige ![]() men den får nu lov at hænge på vægen lidt endnu
![]() |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |