recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BDP 103 vs 93 vs 83
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BDP 103 vs 93 vs 83

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BDP 103 vs 93 vs 83
    Sendt: 19-December-2012 kl. 23:02
Denne tråd er til debat om hvorvidt der er forskel på billedkvaliteten af forskellige Oppo afspillere ved afspilning af 1080p24 materiale. Det er TILLADT at tage afstikkere til sideløbende debatter, der på én eller anden direkte eller indirekte måde har relevans for dette spørgsmål, også selv om de ikke direkte indbefatter afspillere. Jeg forventer at vi kan holde os til at debattere emnet og være rygende uenige uden at det skal tolkes som personlige angreb. Samtidig ønsker jeg dog at egentlige personlige angreb og anfægtelser af andres bevæggrunde for at deltage i debatten holdes udenfor.

Så skulle dén ged vist være barberet.

Påstand: Der er INGEN forskel på billedkvaliteten af 1080p24 materiale afspillet på hhv. Oppo BDP-83, BDP-93 og BDP-103, forudsat at de tre afspillere er korrekt og identisk sat op, og tilsluttet et digitalt display.

Hvis man er uenig i den påstand, kan debatten starte nedenfor.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2012 kl. 23:22
Så er Otto kommet i ringhjørnet.
Hvordan gik egentligt din demo aften.

Redigeret af SVP03 - 19-December-2012 kl. 23:25
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2012 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Så er Otto kommet i ringhjørnet.
Hvordan gik egentligt din demo aften.

Der var alt for få der brokkede sig Wink
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 20:09
Kan man koble en ekstern harddisk til en oppo afspiller, og bruge den som mediacenter og streame via den?
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 08:13
Ingen der ved noget om dette?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 09:37
JA:

link
Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2005
Point: 155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 14:10
taenk saa lidt der er i denne traad betyder det at alle er enige i at de er ens?

nu har jeg ikke en oppo men har da taenkt tanken om at faa haenderne paa en

nu vil jeg lige give mine egne betragtninger med. Jeg har en Philips BDP9500, og her kan jeg tydeligt se forskaeld paa om Marvell Qdeo kyoto2 chippen er slaaet til eller fra og det er paa 1080p/24fps matriale, derfor ville jeg da tro der er forskaeld paa oppoen da jeg gaar ud fra at deres implementering af scaleren er blevet noget bedre siden 83'ern blev sendt paa market (ioevrigt har den en noget daarligere scaler. Det er selvfoelgelig forudsat at Oppe bruger scaleren paa 1080P/24fps matrial

I virkeligheden er scaler not et daarligt ordvalg fra min side, lad os kalde det video processoren :)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Visca Blaugrana Visca Blaugrana skrev:

Jeg har en Philips BDP9500, og her kan jeg tydeligt se forskaeld paa om Marvell Qdeo kyoto2 chippen er slaaet til eller fra og det er paa 1080p/24fps matriale ...

Så er det fordi du har slået noget til, som ikke bør være slået til.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 14:34

... ioevrigt har den en noget daarligere scaler.

Den skalerer faktisk en lille smule bedre end den fra Marvell. Kyoto2-chipsættet fejler i en enkelt disciplin, som det i 83'eren klarer.
Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2005
Point: 155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 15:53

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

... ioevrigt har den en noget daarligere scaler.

Den skalerer faktisk en lille smule bedre end den fra Marvell. Kyoto2-chipsættet fejler i en enkelt disciplin, som det i 83'eren klarer.

hmm det forstaar jeg ikke har du en kilde. i 83'ern sidder der en Anchor Bay ABT2010 mens der er i 93'ern sider en marvell qdeo kyoto g2 nu vil jeg ikke sammenligne med min 9500 da jeg baade haaber og tror implementeringen af chippen er bedre i oppo. nu har jeg ikke kunde finde noge benchmark resultater, men baseret paa anmeldelser rundt paa nettet og de faktum at jeg ikke tror oppo vil nedgradere paa det omraade har jeg min tvivl. omend du maa endelig vise jeg tager fejl :)

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg har en Philips BDP9500, og her kan jeg tydeligt se forskaeld paa om Marvell Qdeo kyoto2 chippen er slaaet til eller fra og det er paa 1080p/24fps matriale ...

Så er det fordi du har slået noget til, som ikke bør være slået til.
Jeg er godt klar over at i teorien saa burde video processoren vaere slaaet fra, men nu er det bare saadan at (i mit taelfaelde, og hvad jeg har set andre sige) saa er det ikke en ulempe at det er slaaet til. Det kan vel sammenlignes med en darbee (ikke helt saa ekstremt)

Redigeret af Visca Blaugrana - 12-Januar-2013 kl. 15:56
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 19:40

hmm det forstaar jeg ikke har du en kilde.

Det fremgår tydeligt af gennemgangene på Secrets of Home Theater og Hi-Fi.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 19:42

jeg er godt klar over at i teorien saa burde video processoren vaere slaaet fra, men nu er det bare saadan at (i mit taelfaelde, og hvad jeg har set andre sige) saa er det ikke en ulempe at det er slaaet til. Det kan vel sammenlignes med en darbee (ikke helt saa ekstremt)

Darblee er også en katastrofe. Hvis der er en forskel, så er det en forskel der er kunstigt tilføjet. Det skal slås fra, hvis du bekymrer dig om god og korrekt billedkvalitet.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu