|
BDP 103 vs 93 vs 83 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-December-2012 kl. 23:02 |
|||
Denne tråd er til debat om hvorvidt der er forskel på billedkvaliteten af forskellige Oppo afspillere ved afspilning af 1080p24 materiale. Det er TILLADT at tage afstikkere til sideløbende debatter, der på én eller anden direkte eller indirekte måde har relevans for dette spørgsmål, også selv om de ikke direkte indbefatter afspillere. Jeg forventer at vi kan holde os til at debattere emnet og være rygende uenige uden at det skal tolkes som personlige angreb. Samtidig ønsker jeg dog at egentlige personlige angreb og anfægtelser af andres bevæggrunde for at deltage i debatten holdes udenfor.
Så skulle dén ged vist være barberet. Påstand: Der er INGEN forskel på billedkvaliteten af 1080p24 materiale afspillet på hhv. Oppo BDP-83, BDP-93 og BDP-103, forudsat at de tre afspillere er korrekt og identisk sat op, og tilsluttet et digitalt display. Hvis man er uenig i den påstand, kan debatten starte nedenfor.
|
||||
![]() |
||||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Så er Otto kommet i ringhjørnet.
Hvordan gik egentligt din demo aften. ![]() Redigeret af SVP03 - 19-December-2012 kl. 23:25 |
||||
SVP03
|
||||
![]() |
||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|||
Der var alt for få der brokkede sig
![]() |
||||
![]() |
||||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
|||
Kan man koble en ekstern harddisk til en oppo afspiller, og bruge den som mediacenter og streame via den?
|
||||
![]() |
||||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
|||
Ingen der ved noget om dette?
|
||||
![]() |
||||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7230 |
|||
![]() |
||||
Visca Blaugrana ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2005 Status: Offline Point: 155 |
|||
taenk saa lidt der er i denne traad betyder det at alle er enige i at de er ens?
nu har jeg ikke en oppo men har da taenkt tanken om at faa haenderne paa en nu vil jeg lige give mine egne betragtninger med. Jeg har en Philips BDP9500, og her kan jeg tydeligt se forskaeld paa om Marvell Qdeo kyoto2 chippen er slaaet til eller fra og det er paa 1080p/24fps matriale, derfor ville jeg da tro der er forskaeld paa oppoen da jeg gaar ud fra at deres implementering af scaleren er blevet noget bedre siden 83'ern blev sendt paa market (ioevrigt har den en noget daarligere scaler. Det er selvfoelgelig forudsat at Oppe bruger scaleren paa 1080P/24fps matrial I virkeligheden er scaler not et daarligt ordvalg fra min side, lad os kalde det video processoren :)
|
||||
![]() |
||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12424 |
|||
Så er det fordi du har slået noget til, som ikke bør være slået til. |
||||
![]() |
||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12424 |
|||
Den skalerer faktisk en lille smule bedre end den fra Marvell. Kyoto2-chipsættet fejler i en enkelt disciplin, som det i 83'eren klarer. |
||||
![]() |
||||
Visca Blaugrana ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2005 Status: Offline Point: 155 |
|||
hmm det forstaar jeg ikke har du en kilde. i 83'ern sidder der en Anchor Bay ABT2010 mens der er i 93'ern sider en marvell qdeo kyoto g2 nu vil jeg ikke sammenligne med min 9500 da jeg baade haaber og tror implementeringen af chippen er bedre i oppo. nu har jeg ikke kunde finde noge benchmark resultater, men baseret paa anmeldelser rundt paa nettet og de faktum at jeg ikke tror oppo vil nedgradere paa det omraade har jeg min tvivl. omend du maa endelig vise jeg tager fejl :)
Redigeret af Visca Blaugrana - 12-Januar-2013 kl. 15:56 |
||||
![]() |
||||
|||
Det fremgår tydeligt af gennemgangene på Secrets of Home Theater og Hi-Fi. |
||||
![]() |
||||
|||
Darblee er også en katastrofe. Hvis der er en forskel, så er det en forskel der er kunstigt tilføjet. Det skal slås fra, hvis du bekymrer dig om god og korrekt billedkvalitet. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |