Auri skrev:
Hej
Hvordan er disse Bd afspillere i forhold til hinanden?(mht. afspilning af BD) Er der nogle der kender dem? Er det muligt at gøre Pioneeren kodefri på DVD-delen?
Auri
|
Jamen det kan jeg - næsten da svare på. Sagen er den, at jeg hjemme har en LX71, som på BD området er ret lig den Pio du spørger til, og til anmeldelse den nævnte Sony.
Jeg har godt nok kun leget med Sony et par timer, og du skal tage mit indlæg med et gran salt.
På BD siden er der ikke den store forskel - dog bilder jeg mig ind, at Pio´en viser lidt mere "sort", og en smule mere farvenuance (altså et mere deltaljeret farveniveau). Dog vil dette næppe være synligt hvis man ikke - som jeg kan switche mellem to HD Basic Disc´s og dermed se forskellen, omend den er minimal.
På DVD området er svaret næsten det samme som nævnt for BD. Dog har Sony´en ind i mellem en tendens til vise lidt billedstøj i billedkanten - men igen meget minimalt. Alt andet lige er de begge glimrende DVD afspillere.
Og det er muligt at gøre Pio´en kodefri som DVD afspiller. Og det bliver det i øvrigt også inden så længe som BD afspiller. Det samme gør sig i øvrigt gældende for Sony´en dog således, at Sony´en allerede nu kan gøres regionsfri som BD afspiller