Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
|
Sendt: 18-November-2008 kl. 23:52 |
Hother skrev:
Grønland - hvor i Grønland? |
Nuuk.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 19-November-2008 kl. 10:56 |
Puma skrev:
Hej Hother
Håber du har haft en god ferie......uden de store solstik og hedeslag man kunne måske fristes til at tro det idet du efter min opfattelse meget klart giver udtryk for at Sony´s Blu-ray afspillere er klart dårligere end Pioneer og Panasonic....
Jeg kunne da godt tænke mig, at vide på hvilken baggrund du træffer denne beslutning specielt når man ser på prisforskellen på disse produkter.....Får man så meget HD bedre billled / lyd oplevelse for de ikke så få tusinde kr. mere man skal slippe for Pioneer´s LX71 fremfor Sony´s S550.
Jeg har personligt min tvivl dermed ikke sagt at LX71 ikke er design mæssig lækker sag med 2.0 specifikationer... men det finder du vel også i en S550 blot i en måske lidt mere trist emballage.....
Men problemet er jo ikke så stort for jeg kan se der nemt er plads til en lille S550 i dit fine nye TV møbel som skal danne testbænk for din kommende test af LX71 hvorfor ikke tage hele feltet på engang....Panasonic, Pioneer, Sony, Onkyo, Denon, Samsung...Under overskriften hvor får jeg mest HD billedkvalitet / lyd for pengene 
|
Næh nej, det har du misforstået omkring Sony´en. Den er skam udemærket. Fint billede og glimrende lyd. Man får meget afspiller for pengene. Og nu har jeg da vist ikke givet udtryk for, at Panasonic er bedre en Sony.
Der hvor jeg mener Pioneer LX71 overgår Sony´en er i bygge og komponentkvalitet, og indstillingsfeatures.
Og ææææhh...så har Pio´en en smule bedre billede og lyd - sorry
Og så en multi BD afspiller test, jo det kunne skam være interessant. Blot er det svært at trommme sådan et udvalg sammen fra forhandlerne. Dernæst har jeg ikke plads. Det ville koste mig en formue i kabler og spænding. Og endelig, jeg har sørme ikke tid.
Men der er faktisk en lille sammenligning på vej som anmeldelse her på recordere.dk. Nemlig mellem Onkyo DV-BD og Pioneer BDP LX71. Ikke noget der bare ligner en A/B test, men lidt sammenligner på billed og lyd
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 19-November-2008 kl. 11:02 |
Nu skal i jo passe på. Hvis vi taler BD film er lyd jo fuldstændig ens over hdmi. Billede bliver også sendt i pakker, så det er jo samme diskussion som billed over hdmi kabler. Det var BD film og nu får jeg tæv.
Så er der selvfølgelig de andre ting som DVD afspilning, cd musik, byggekvalitet m.m.
Så en lille pointe, nu er det Sony der har opfundet BD, har de en formatviden der gør at ps3 og deres bd afspillere er flere gange hurtiger til opstart end stort set andre mærker, det kunne jo godt tænkes.
|
SVP03
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 19-November-2008 kl. 11:11 |
SVP03 skrev:
Nu skal i jo passe på. Hvis vi taler BD film er lyd jo fuldstændig ens over hdmi. Billede bliver også sendt i pakker, så det er jo samme diskussion som billed over hdmi kabler. Det var BD film og nu får jeg tæv.
| Se det er den nemlig ikke helt, for her forudsætter du, at afspilleren leverer et billede og lyd der 100% tro mod kildematerialet. Du må samtidig huske på, at billedet skal decodes, og evt. også lyd - hvor der også kan ses ændringer af kilden. Som et eks. kan nævnes, at nogle af panasonic BD-afspillere, klipper above white og black væk, hvilket skulle ødelægge billedet! Men har man to ens afspillere, kommer der to ens signaler ud, hvis man anvender HDMI... Om ikke andet på billedesiden, om digitallyd er forskellig, det prøver jeg stadig at hitte ud af - men der er jo bl.a. jitter at slås med...
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 19-November-2008 kl. 11:14 |
SVP03 skrev:
Så er der selvfølgelig de andre ting som DVD afspilning, cd musik, byggekvalitet m.m.
Så en lille pointe, nu er det Sony der har opfundet BD, har de en formatviden der gør at ps3 og deres bd afspillere er flere gange hurtiger til opstart end stort set andre mærker, det kunne jo godt tænkes.
|
Jamen jeg ER lidt uenig omkring hvorvidt der kan være forskel i lyd fra en BD afspiller. Jeg er skam fuldt ud klar over filformater og udpakninger osv...Men alt andet lige, så er der stadig processing af filerne. Jeg har haft noget med 8 BD afspillere i min stue, og jeg kan altså ind i mellem hører forskel.
At Sony har "Opfundet" BD betyder jo ikke at de laver de bedste afspillere. Men jeg medgiver, at f.eks. LX71 er gabende langsom ved opstart og load
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 19-November-2008 kl. 11:28 |
Hvis det er lyd som bitstream, er det jo receiver der udpakker, ergo er afspiller ligegyldig, jitter er jo mest kablet. Billede bliver jo pakket ud af TVet, så hvis BD afspilleren ikke piller ved pakkerne, er det også samme signal.
Jeg kan ikke se eller høre forskel på bd om jeg ser det på min ps3 eller lk-71 over edge og onkyo 906.
|
SVP03
|
 |
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 19-November-2008 kl. 11:33 |
Det jeg vil sige er at hvis man køber en Denon 3800 fordi man vil have den bedste bd afspilning og er ligeglad med alt andet er det i min verden spild at penge. Otto er på linie med det jeg siger, efter hans udsagn for 10 måneder siden da han var på besøg sidst.
|
SVP03
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Status: Online
Point: 3730
|
Sendt: 19-November-2008 kl. 11:37 |
SVP03 skrev:
Hvis det er lyd som bitstream, er det jo receiver der udpakker, ergo er afspiller ligegyldig, jitter er jo mest kablet. Billede bliver jo pakket ud af TVet, så hvis BD afspilleren ikke piller ved pakkerne, er det også samme signal.
Jeg kan ikke se eller høre forskel på bd om jeg ser det på min ps3 eller lk-71 over edge og onkyo 906.
|
Jeg tror skam heller ikke der er den store forskel i hverken billede eller lyd, hvis der overhovedet er nogen Jeg kan heller ikke se forskel. Har dog ikke nærstuderet, men det ændrer sikkert ikke det vilde.
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 19-November-2008 kl. 11:44 |
SVP03 skrev:
Hvis det er lyd som bitstream, er det jo receiver der udpakker, ergo er afspiller ligegyldig.
| Det er jeg helt enig i.
SVP03 skrev:
jitter er jo mest kablet.
|
Men det kan også skyldes drevet...
SVP03 skrev:
Billede bliver jo pakket ud af TVet, så hvis BD afspilleren ikke piller ved pakkerne, er det også samme signal.
|
Det mener jeg så er helt forkert, da de ligger i AVC-1 eller lign. så er det afspilleren der decoder signalet.
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 19-November-2008 kl. 11:45 |
furious jt skrev:
SVP03 skrev:
|
Jeg tror skam heller ikke der er den store forskel i hverken billede eller lyd, hvis der overhovedet er nogen Jeg kan heller ikke se forskel. Har dog ikke nærstuderet, men det ændrer sikkert ikke det vilde. | Jeg kan godt se forskel på billedet, men det er ikke meget... Men der er forskel IMO!
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Status: Online
Point: 3730
|
Sendt: 19-November-2008 kl. 11:48 |
Asklepios skrev:
furious jt skrev:
SVP03 skrev:
|
Jeg tror skam heller ikke der er den store forskel i hverken billede eller lyd, hvis der overhovedet er nogen Jeg kan heller ikke se forskel. Har dog ikke nærstuderet, men det ændrer sikkert ikke det vilde.
|
Jeg kan godt se forskel på billedet, men det er ikke meget... Men der er forskel IMO!  |
Ok, det er nok bare mig der ikke har tjekket ordenligt, men nu er det jo også min eneste og 1. afspiller så har ikke kunnet tjekke den op mod andre hjemme hos mig selv.
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 19-November-2008 kl. 11:50 |
furious jt skrev:
Asklepios skrev:
furious jt skrev:
SVP03 skrev:
|
|
Jeg kan godt se forskel på billedet, men det er ikke meget... Men der er forskel IMO!  |
Ok, det er nok bare mig der ikke har tjekket ordenligt, men nu er det jo også min eneste og 1. afspiller så har ikke kunnet tjekke den op mod andre hjemme hos mig selv.
| Jeg har haft Samsung BD-1400, derefter panasonic BD-30 og nu Pio LX71... Sidstnævnte har jeg dog brugt mere til CD-afspilning her i starten, og har fundet ud af hvilket kabler jeg skal bruge til det!  Så jeg har ikke fået testet den gennemgående på BD/billede siden!
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |