Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jonasag
Bruger
Oprettet: 22-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
|
Emne: BDP-LX71 kan ikke længere afspille Sendt: 21-August-2011 kl. 20:22 |
Hej, Jeg har en Pioneer BDP-LX71 som pludselig ikke længere kan læse mine BD skiver. Den kan fint læse mine DVD'er, men når jeg smider en BD i, står den og tygger lidt på den og skriver herefter UNKNOWNDISC i displayet. Er der andre der har oplevet lignende ting med Pioneers modeller eller andre for den sags skyld? Sidder der to seperate laserhoveder i den - en til BD og en til DVD, og kan det være BD'ens der er beskadiget? Hvis der kun sidder én giver det jo ikke meget mening, at den kan læse DVD'erne? Mvh Jonas
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 21-August-2011 kl. 20:23 |
Har du lagt den seneste opdatering på?
Har lige selv oplevet at Jumanji ikke ville afspilles, ind til jeg fik opdateret med den fra august
Redigeret af Kampus - 21-August-2011 kl. 20:25
|
 |
jonasag
Bruger
|
Sendt: 21-August-2011 kl. 20:33 |
Er igang med at hente opdateringen nu :) Det er bare underligt, at skiver jeg før godt har kunne afspille pludselig ikke længere kan afspille. Kan ikke forestille mig, at en ny softwareopdatering skal kunne løse det. Nu må vi se....
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 21-August-2011 kl. 20:37 |
Det har jeg så heller ikke oplevet - har heller ikke kontrolleret. Men hvis det ikke hjælper, er det mærkeligt
|
 |
jonasag
Bruger
|
Sendt: 21-August-2011 kl. 21:34 |
Nu virker det sørme :) Tak.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 21-August-2011 kl. 21:56 |
Velbekomme! Har selv undret mig over så lidt der skal til
|
 |
jonasag
Bruger
|
Sendt: 29-August-2011 kl. 23:16 |
Ok - en opdatering på mit problem. Den BD jeg testede med, da det pludselig virkede var The Kings Speech. Nu har jeg prøvet at sætte Batman Begins på, og den kan den ikke læse og skriver UNKNOWNDISC i displayet efter den har tygget lidt på den. Der er intet i vejen med selve skiven - den er pæn og ren og helt som ny. Sætter jeg The Dark Knight på virker den fint. Jeg forstår det ganske enkelt ikke. Hvad kan der være galt her?
|
 |
Markh
Super bruger
Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
|
Sendt: 30-August-2011 kl. 07:19 |
jonasag skrev:
Ok - en opdatering på mit problem. Den BD jeg testede med, da det pludselig virkede var The Kings Speech. Nu har jeg prøvet at sætte Batman Begins på, og den kan den ikke læse og skriver UNKNOWNDISC i displayet efter den har tygget lidt på den. Der er intet i vejen med selve skiven - den er pæn og ren og helt som ny. Sætter jeg The Dark Knight på virker den fint. Jeg forstår det ganske enkelt ikke. Hvad kan der være galt her? |
Kan lyde som begyndende problemer med laserpickup'en. Støv og/eller evt. røg (hvis du ryger) kan være årsagen.
|
 |
jonasag
Bruger
|
Sendt: 30-August-2011 kl. 07:34 |
Jeg ryger ikke. Men kan ikke afvise, at støv skulle være problemet. Det giver bare ikke mening for mig, at det kun er nogle BD'er som konsekvent ikke virker og andre som gør. Det er ikke sådan tilfældigt når ikke de virker - det er specifikt nogle af dem, som bare nægter...
|
 |