recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beddemiz's stereo setup (Denon/B&W)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beddemiz's stereo setup (Denon/B&W)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beddemiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beddemiz's stereo setup (Denon/B&W)
    Sendt: 28-December-2009 kl. 14:31
Update 29-02-2012

Der er sket meget siden sidste opdatering. Jeg valgte at sælge mit surround da det ikke blev brugt. Jeg har så i stedet fået mig et stereo setup bestående af Denon RCD-N7 (Ceol) og et sæt B&W DM 685. Derudover er der kommet et sæt Soundstyle X-122 standere. 

Update 30-09-2010

Så er det hele næsten på plads, mangler kun en kableskjuler til tv'et og så skal der låger i bænken.

Siger sig selv

Fra sofaen

Dvd samlingen, flere reoler kommer så der er plads til den kommende blu-ray samling

Computer hjørnet

Alle fjernbetjeningerne, Harmony one står øverst på ønskesedlen :)
Update 25-9-2010

Så kom vi i ny lejlighed, og da der er 2 stuer skal den ene bruges udelukkende til tv/underholdningsstue. Udover dette har konen lovet at der ikke kommer for meget pynt i det rum, så har næsten frie hænder Smile
Men har lidt billeder, det skal dog siges at jeg ikke er helt færdig med at indrette endnu, centeren skal hænges over tv'et, ledninger skal gemmes væk og div. reoler osv. skal sættes op, men her er lidt af hvad der er sket indtil videre:

Som i kan se er tv'et også blevet udskiftet, havde et 3 år gammelt JVC 37" tv som desværre fik nogen træls lodrette streger. Havde da lavet en forsikring da jeg købte det, så smed det ind til Expert, de undersøgte det og kunne ikke lave det, så skulle have nyt. Hvis jeg så selv smed 500 kr oveni kunne jeg få dette Panasonic 50" istedet, ikke nogen skidt handel Wink
Men udstyrslisten nu er:

Panasonic TX-P50C2E
Onkyo TX-SR507
Samsung BDP-P1580
Xbox 360
Nintendo Wii
WD Tv live med 1,5 Tb. WD Harddisk
Eltax Moviemaxx 5.0
Pure Acoustics 10" subwoofer

Pt. overvejer jeg også en projektor, rummet er perfekt til det, og der er kun lysindgang i det ene hjørne, så lysstyring burde også være nemt. Men det kommer først senere, nu skal det hele lige på plads, og så kommer der nye, og bedre billeder.

Update 18/3 - 2010

Jeg skal flytte om en måned, og skal bo et halvt års tid på et lille værelse ved mine svigerforældre, så derfor er jeg begyndt at sælge de fleste af mine møbler, og tv bordet stod også for skud. Men fik så sat mit Medion bord op istedet, og det ser faktisk godt ud, taget i betragtning af en pris på sølle 
500 kr. 
Jeg har ikke gemt kablerne væk, da jeg jo som sagt snart flytter og derfor ikke gider til at bruge en masse tid på det. Udover det er der også lige kommet en Wii med. Men lige et par hurtige billeder:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu er jeg næsten blevet færdig med vores stue og har fået blu-ray, så tænkte jeg lige ville vise det hele herinde.

Udstyr:
JVC 37" LT-37M60ZU Lcd tv
Xbox 360 Pro (60 gb.)
Onkyo TX-SR 507 Surround reciever
Eltax Moviemaxx 5.0 højtaler sæt i kirsebær, med 2 front, 1 center og 2 surroundhøjtalere.
Samsung SMT-H3126 boks (Yousee)
Samsung BDP-P1580 Blu-ray afspiller

Alt dette er blevet købt gennem det sidste år, og er meget tilfreds med det. Højtalerne spiller rigtig godt taget i betragtning af de kun har kostet 2000 kr. 
Det eneste jeg mangler er pt. standere til min baghøjtalere og en sub så der kan komme noget mere dybde i lydbilledet. 
Skænken er modificeret da den oprindeligt kommer med 2 skuffer i hver sin side.

Da jeg kun bor i lejlighed vil jeg ikke ud og investere i store og dyre højtalere nu, men er igang med at renovere mit hus hvor hele overetagen højst sandsynligt bliver hjemmebio/hyggestue.

Redigeret af beddemiz - 29-Februar-2012 kl. 09:54
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 14:58
Det er da Ok. udstyr ! Da er  ikke high end, måske heller ikke mid.range ,men jeg kender forstærkeren, og højtalerne, spiller fint (dog max 60-70 watt) tv'et er nok der du vil få mest ud af en Evt. "opgradering" og så er det en tidsvarende og flot tvbænk!Approve 
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 15:42
Tillykke med detThumbs Up,ja med en sub bliver det lidt sjovere at se film,for film har du jo nok afWink.

Redigeret af ghost-the-man - 28-December-2009 kl. 15:44
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 08:45
Ja, et ordenligt sæt højtalere løfter kvaliteten af en film uendeligt mange gange. :)
Pænt ser det da også ud, men det sidste billede ser en smule for mørkt pga. skygger.
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2005
Sted: 8600 Silkeborg
Point: 492
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 09:16
hvor er dit tv bord købt henne?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beddemiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 08:33
Det er vist købt i Danbo, det var et kæresten havde med da vi flyttede sammen. Det er oprindeligt med skuffer og glasplade i midten, men det har jeg fjernet, hvilket også kan ses på hullerne indvendigt. Regner dog med at lave en låge i noget stof.

Vil lige se om ikke jeg kan få et bedre kamera, en HTC Magic slår godt nok ikke til her :)
Der er forresten også kommet en Wii til nu, super sjov maskine :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beddemiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 21:28
Så fik jeg købt en Onkyo TX-SR 507 reciever og hold da op den gav et løft i lydkvaliteten. 
Selv med mine Eltax højtalere spiller det sindssygt godt.
Udover dette har jeg fået et nyt tv-bord fra Medion, med justerbart ophæng til tv og kabelskjuler, men er ikke pakket ud endnu. Får lige taget nogen billeder af det hele når jeg får skaffet et ordentligt kamera :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beddemiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 13:50
Så kom der en lille update :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beddemiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 22:50
Så er der sket lidt igen :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beddemiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 12:30
Så kom det hele næsten på plads, se første post.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beddemiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 09:54
En lille opdatering :)
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 10:08
Det ser fandme godt ud - dog skal jeg nok liiige vænne mig til den farve derLOL
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu