recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedre antennesignal på plasma?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedre antennesignal på plasma?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedre antennesignal på plasma?
    Sendt: 01-Februar-2006 kl. 01:16

Hejsa

Kan man brugen en antenneforstærker hvis man vil have bedre antennesignal på kabeltv? Eller vil det forøge det grums der er i forvejen?

Eller er antenneforstærker mest beregnet til hvis man har 2 tv koblet på?

Så har jeg læst et sted at antennekablet ikke må være for tæt på strømfrørende kabler. Hvad skal afstanden mere præcis være? Nu er mit antennekabel i en KISS DP.558 og her sidder strømkabel jo lige neden under. Er det bare et spørgsmål om at flytte 3-stikdåsen så langt fra antennekablet som det er muligt??

 

Mvh. Jonas



Redigeret af TheCelt
Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2006 kl. 16:10

Okay, mange tak. Så har jeg også hørt mht. at der ikke skal være for mange "knæk" på antennekablets vejre fra stik til tv. Vi har vores over en dørkarm, og igemmem et hul i væggen. Her har jeg jo sat kablet fast med ledningsholdere, men det knækker jo en 3-4 gange på vejen rundt om hjørnerne på karmen. Er dette også en forringelse af signalet?

Ialt er der kun ca. 10 m. kabel.

Måske jeg skal prøve at ligge et kabel i en lige linie fra stik til tv og se om det har nogen effekt.

Er disse antennestik okay som erstatning for de almindelige plastik?

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/diverse_kabler /detail/BANDRIDGE_PGV8813_tilbehoer.htm?id=4842

 

Til top
Rasmus Andersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2006 kl. 08:08
...men 10 meter bør ikke være noget problem! Ikke for at være fræk, men er du sikker på at du har monteret dine stik korrekt?
Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2006 kl. 10:51

Det er i orden at være fræk...

Har dog haft stikkene af og montere dem igen, og sørge for de fik stel osv. Er ikke den store tekniker, men mener dog der er rigtigt...

Lige et tjek:

kobberledningen skal igennem det lille hul, men må IKKE røre de små tråde.

Og trådene skal også røre antennestiket (metalet) men ikke kobberledningen.. Right?

Til top
Rasmus Andersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2006 kl. 11:57

Roger.

Jeg har selv haft held med at bruge en antenneforstærker, men jeg tror også at kvaliteten af kablet betyder meget.

Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2006 kl. 12:56

Jeg går ind i hifi klubben heute og køber 10 m. ordentlig kabel med påsatte stik. Evt. en forstærker og så håber jeg på et bedre / flimmmer fri billede. Må se om forstærkeren så styrker flimmeret ellers ryger den af igen :D

Tak for alle kompetente svar og råd...

Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 07:15
Nå, nu fik jeg prøvet med et antennekabel i ordentlig kvalitet.. Men det blev ikke bedre. - dog heller ikke dårligere. Dvs. at mit "gamle" antennestik med plastik stik er lige så godt - ummidelbart. Måske jeg opnår større sikkerhed mht. udsving i signalet.
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 00:06

Jeg har selv et plasma tv og mit analoge tv signal går fint igennem. Jeg har koblet en antenneforstærker på, men det er mere for at kunne modtage et godt signal på mit CRT-tv i soveværelset. Men nu henter vi det også via en normal antenne.

Da vi havde kabeltv var det slet ikke noget problem. Det signal er simpelthen så kraftigt at du kan trække mange meter kabel uden det gør noget. Også selvom du laver mange "sving" på det.

Da vi købte plasma tv prøvede vi et par stykker. Og det er ikke alle tv der lever ligegodt med et analogt signal. Vi prøvede både Samsung og Philips og de var dengang ikke særlig gode til det. Vi endte med at købe et Panasonic, for de har åbenbart styr på den del også.

Du har ikke prøvet at koble et alm. CRT-tv til og se om den håndtere signalet bedre ? For er der også problemer der så er det som Claes skriver din udbyder du skal have fat i.

/Kurt

Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 07:58

Nej, det er nemlig ikke så galt med et alm. fjernsyn... Men efterhånden må jeg vidst bare erkende at mit plasma ikke er af bedste kvalitet...

Det kan nok ikke håndtere det analoge signal ordentligt.

Til top
ninjo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Januar-2006
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 09:49

Hej Jonas.

Det kan selvfølgelig godt være, at dit plasma-tv ikke er for godt, men jeg tror snarere, at det er dit antennesignal fra kabel-tv, som er problemet. Prøv at tjekke hos naboen. Det er min erfaring, at mange kabel-tv-anlæg ikke fungerer ordentligt, men så længe ingen klager, sker der jo ikke noget.

Hvis du har TDC-kabel-tv, bør du ubetinget anskaffe en Selector-boks, så burde problemet være løst.

Mvh Ninjo

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 11:43

Når du siger at det ikke er så galt med dit alm. fjernsyn, så mener du vel i virkeligheden at det heller ikke er tilfredsstillende ? Og at dit plasma-tv "bare" gør det endnu værre.

Jeg synes at du skal prøve Ninjos forslag. Der kan sagtens være noget galt med kablet ind til dit hus/lejlighed. Det har jeg også prøvet.

Er det noget der er sket pludseligt eller har du først opdaget det da du fik dit plasma-tv ?

Mvh Kurt

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 11:56

Generelt er det sådan at plasma tv er mere tilgivende overfor analogt antennesignal eller andre analoge signaler end LCD tv.

På JVC's nyere LCD fjernsyn, S60 serien og M60, har man gjort noget ekstra for at lave et rigtigt godt billede også ved almindelige antannesignaler og skulle være blandt markedets bedste til dette. Samtidig er disse fjernsyn supergode til digitale signaler og leverer et utroligt flot billede både fra antenne og fra digitale kilder.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu