recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedre kabler end standard
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedre kabler end standard

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Labuha Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedre kabler end standard
    Sendt: 13-September-2006 kl. 10:33

Hejsa

Nu har jeg fået tilsluttet udstyret (TV: Panasonic TH42-PV600E, HDD: JVC DR-MH300 og Selector: Sagem 60) som det bør. Men, på nogle af kanalerne, bl.a. TV3+, Kanal 4 og nogle andre, er der nogle tydlige bølge-agtige streger som bevæger sig hen over billedet, mens signalet er fint på andre af kanlerne (TDC Kabel-tv). Signalet er dårligst når jeg ser det fra HDD'en, lidt bedre bare på fjernsynet og ingen problemer når det er fra Selectoren. Har prøvet at sætte antenne-kablet direkte i fjernsynet, så bliver signalet meget bedre, så problemer ligger vist i signalet fra HDD'en.

Jeg går derfor udfra at jeg skal bruge et bedre RF-kabel og scart-kabel, men hvad skal jeg gå efter, hvilket mærke og hvor er det godt at købe dem (og billigst)?

Kan jeg få bedre signal mellem enhederne ved at bruge andre slags kabler?

TV'et har: AV1: audio/video ind og ud, RGB ind; AV2: audio/video ind og ud, S-Video ind, Q-Link; AV3: audio/video ind og ud, RGB ind, S-Video ind, Q-Link

HDD'en har: L-1: IN/OUT; L-2 IN/DECODER men jeg kan ikke finde nogle oplysninger om hvorvidt der er RGB på HDD'ens L-1 og L-2. Nogen der ved det?

Hedder RF-kabler noget andet, bare så jeg ved hvad jeg skal søge efter?

Og hvordan er det lige præcis man skal gøre når man bikser med antenne-kabel? Skal man bøje det der vist hedder skærmen tilbage, med "sølvpapir" og tråd, så det har kontakt med antenne-stikket men ikke med kobbertråden, eller skal man fjerne det helt?



Redigeret af Labuha - 13-September-2006 kl. 11:10
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu