recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedre køb end Mission lx 2 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedre køb end Mission lx 2 ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedre køb end Mission lx 2 ?
    Sendt: 04-Marts-2022 kl. 09:33
Er der et bedre køb i dag en mission lx 2 til 1149kr hos hififreaks incl fragt ?

Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2022 kl. 16:36
Det kommer virkelig an på, hvordan du definerer et bedre køb? 

Er det billigere end, eller bedre lyd end? Hvad skal de bruges til? Hvad skal drive dem? osv. osv. 

Umiddelbart vil jeg også kigge på:
  • Elac Debut B5.2
  • Dali Spektor 2
  • Q Acoustics 3020i 

Alternativt købe brugt og få en lidt dyrere højttaler...

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2022 kl. 17:20
Nye højttalere, fri fragt begge veje, 30 dages returret,3 års garanti, pris, god lyd, stil rent design (ingen synlige skruer,huller)

Elac meget dyrere

Dali spektor lav følsomhed

Q Acoustics dyre og så de ike helt så så gode som den mindre og dyrere model

Ingen af modellerne er til salg som brugte


Redigeret af gasolin - 04-Marts-2022 kl. 17:40
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2022 kl. 17:41
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2022 kl. 17:19
Hej Gaso.

Ska du u og ha noen nye billige højtalerer igen, igen?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2022 kl. 18:24
Det ikke så tit jeg køber brugte højttalere Wink

Har q acoustics 3010i som var på tilbud black friday og jeg måtte prøve dem for at vide hvordan de spiller i forhold til q acoustics 3020 og de er også gode, der er forlængst sat til salg og synes ikke de spiller så godt når det står på mit skrivebord ca en halv meter fra hvor jeg lytter, de stod ude på bordkanten, pga størrelsen og de fast monteret små gummi fødder kan jeg ikke bruge dem på mine q acoustics standere, b.la det at de er runde i siderne, mindsker hvor bredde stander jeg kan bruge.

Ville have noget at skifte imellem aktive og passive højttalere, har forstærker som jeg købte engang i sommeren 2021,en af dem kunne jeg jo bruge istedet for de står og samler støv.

På falderebet ville jeg høre om der var andre gode bud og det syntes jeg ikke, så jeg har i dag fået et sæt samt en m-track solo men det er bestemt at den skal retur da jeg helt glemte at tidal hifi master er højere end 24 bit og 48khz (har dog ikke skrivet til der hvor den er købt at jeg vil returnere den).

Er bare i tvivl selvom jeg købte en anden, i det den lyder godt og jeg bruger faktisk aldrig exklusive mode, som desværre gør at jeg kun kan høre musik,lyde fra tidal og ikke tidal + en af dem jeg følger på twitch.

Er igen imponeret over noget så billigt kan spille så godt, forstærker, højttaler, pt onboard lydkort, inakustik kabel og canare 4s11 koster omkring 2600-3000kr, standerne er er flere år gamle


Redigeret af gasolin - 05-Marts-2022 kl. 18:55
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2022 kl. 18:35
Uh, de Q acoustics har du vist haft en rum tid nu.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2022 kl. 18:56
siden black friday
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2022 kl. 22:53
Til prisen, for et sæt, så er det gode højttalere.

Peronligt, så har jeg haft div. testvindere i den prisklasse. Det bliver bare aldrig rigtig godt, før man kommer op i og omkring 2200-2500,- stykket. Så kan man finde modellerne på tilbud og gøre et godt køb. 
Havde Wharfedale, Q Acoustics, KEF (Q-series) m.fl. Men lyden, som jeg kan lide, fik jeg først med Dynaudio DM2/6 og KEF LS50. 
Så kan sagtens købe billigt for dyrt.


Redigeret af Gofiland - 06-Marts-2022 kl. 22:54
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2022 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

da jeg helt glemte at tidal hifi master er højere end 24 bit og 48khz 

Gasolin 

Det har Du ikke glemt, Tidal "Hifi Master" er nemlig kun 17 bit 48 kHz, resten er opsampling Cry
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2022 kl. 16:23
what ?

Tidal master eller om man vil højeste kvalitet er 24bit og op til 192khz eller 9216kbps

Som jeg tror jeg nævner, så overvejer jeg tidal hifi for så det 16 bit og 44.1 khz, da jeg tit via min pc justere lyden fra tidal i forhold til twitch og så videre, så sænkes bit raten og for ikke at gå under 16bit vil jeg køre 24 bit, men også for ikke at skal bruge exclusive mode  som bare ikke dur hvis jeg vil høre musik,lyde fra tidal + fra en anden side,source.




Redigeret af gasolin - 07-Marts-2022 kl. 16:29
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2023 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

what ?

Tidal master eller om man vil højeste kvalitet er 24bit og op til 192khz eller 9216kbps

Som jeg tror jeg nævner, så overvejer jeg tidal hifi for så det 16 bit og 44.1 khz, da jeg tit via min pc justere lyden fra tidal i forhold til twitch og så videre, så sænkes bit raten og for ikke at gå under 16bit vil jeg køre 24 bit, men også for ikke at skal bruge exclusive mode  som bare ikke dur hvis jeg vil høre musik,lyde fra tidal + fra en anden side,source.


Kiggede lige gamle indlæg igennem og havde (for et år siden) overset dit indlæg


Uddrag: The MQA encoder shown in Fig. 7A accepts a 96 kHz 24-bit input. This 24-bit input is immediately reduced to 17 bits using noise shaped dither (this is a lossy dithered quantization process that adds some noise above 20 kHz). The remaining 17 bits are split into high and low-frequency channels. The split signal is transmitted through a lossy compression system that is augmented by a compressed touch-up channel. If the touch-up channel does not overload, the 17-bit transmission is lossless if decoded as shown in Fig. 7B. But, if the touch-up channel reaches its maximum capability, the system begins to be a lossy 17-bit system

MQA IS NOT LOSSLESS

Note that the original 24-bit signal is never recovered. MQA does not losslessly preserve the original 24-bit signal. For this reason MQA is not truly a lossless system. At best, the MQA system losslessly conveys 17-bits at 96 kHz. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu