|
Bedre lyd til tv |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Hijklm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-November-2015 kl. 11:27 |
Først og fremmest er jeg ikke hi-fi ekspert.
Dernæst: jeg kunne godt tænke mig en god lyd-løsning til mit tv. Jeg har haft et ældre anlæg sat til, med et par gode Jamo-højtalere, men udover at anlægget er ved at være gået i stykker, så irriterede det mig at lyden ikke automatisk var på når jeg tænkte fjernsynet. Jeg vil gerne genbruge de to højtalere, som har gammeldags tilslutning. Men ud fra et budget på 3-4000 kr, hvilken løsning vil I så anbefale mig? En soundbar? En reciever? Et kompaktanlæg? Eller noget andet? Kunne det tænde samtidig med fjernsynet, eller styres via mobilen, så var det særligt smart. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har TVet ARC.? Så vil en Soundbar/Reciver med ARC være løsningen, det vil også være en løsning med en Multiremote som kan betjene TV og Soundbar/Reciver, hvis det er enheder uden ARC. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hvis du er glad for højttalerne, så sæt en reciever med ARC (audio return channel) til. Så styres det hele med TV remoten
Det fordrer at TV'et har ARC også. Ellers anskaffes en billig Logitech remote til at styre begge dele. Redigeret af Kampus - 21-November-2015 kl. 11:47 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Med den løsning, så kan der også at udbygges til et fuldt 5.1 system. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4950 |
Jeg vil også anbefale at købe en god center højttaler til surround receiveren, det er klart en fordel at tale kommer fra selve tv og ikke fra siderne.
Redigeret af Cyberguyen - 21-November-2015 kl. 11:59 |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19682 |
Så længe ingen aner, hvilket tv du har må det blive et højt og rungende "MÅSKE". Kom med noget mere info, så er det lettere at rådgive dig..... Klaus |
|
![]() |
|
Hijklm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
Tak for hurtige svar.
Mit tv er Panasonic Tx-l42g20e, men om det har ARC aner jeg ikke. Men hvis det har og en reciever med ARC kan tænde via fjernbetjeningen til fjernsynet, så er det jo helt perfekt. |
|
![]() |
|
Det kan du jo se på en af HDMI portene, sikkert HDMI 2, om den er mærket med ARC. |
|
|
|
![]() |
|
Du har ret, på HDMI2 står der (ARC).
Så skal der vel bare vælges reciever - men hvilken? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Til 3-4000kr er der frit valg på hylderne, men gå uden om Onkyo pga hdmi issues. De lyder allesammen godt.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Vælg en Yamaha (fås også rimelig kompakte, hvis det er dét du går efter), så får du nem betjening, og fejlfri funktion i mange år frem. M.v.h.
|
|
![]() |
|
mwthrane2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 100 |
ARC er lækkert.. Men det er vel HDMI-CEC i mener. Eller en variant heraf med samme funktion.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |