|
Bedre RAM |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det bliver langsomt, når der kun er USB2 i din pc. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
indomitus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Status: Offline Point: 400 |
||
Det kan du i grunden have ret i, har lige nu en 500GB ekstern som er meget langsom :( Skal være den første til at indrømme at jeg ikke er en ekspert inden for computer. Kan man på nogle måder bruge ESATA stikket til en ekstern harddisk? |
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
||
Mon ikke du kan bruge eSATA stikket. Men jeg ved ikke om eSATA 300 diske er kompatible med den gamle eSATA. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
indomitus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Status: Offline Point: 400 |
||
Burde denne ikke passe til min laptop?
Hvordan finder jeg ud af om min laptop understøtter SATA 600 ? For så var det da en fed løsning Redigeret af indomitus - 02-Maj-2014 kl. 16:31 |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
||
Men så kan man jo sige det samme - Jeg ville også ville skifte disken ud, men til en SSD på 120 GB og samtidig skifte til Windows 8.1, da den bruger mindre ram end Windows 7 og Vista og er mere stabilt. Der er ingen grund til at skifte til et snart 5 år gammelt Windows 7 OS. ![]() Jeg ville hellere smide pengene på en SSD og en Windows 8 update - som gratis kan opdateres til 8.1. Windows 8 Pro opdatering til 230 kr + forsendelse: Redigeret af Cyberguyen - 02-Maj-2014 kl. 17:17 |
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
![]() |
|||
Looklight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
||
@indomitus du kan sagtens brug et sata 600 diske i laptopen, du ville bare få den hastighed som chipsettet understøtter, dvs hvis chipsettet understøtter sata 150 eller sata 300 så bliver disken eferfølgene.
Storage
@Cyberguyen, ja selfølig, jeg tænkt bar at Vista var en ommer. :) Redigeret af Looklight - 03-Maj-2014 kl. 00:28 |
|||
Panasonic TH-42PZ85
Panasonic DMP-BD55 Kiss VR-588 Onkyo TX-SR706 PS3 m500Gb hdd Focal Sib XL 5.1 |
|||
![]() |
|||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1487 |
||
Hvorfor skulle det blive langsomt? Det er kun ved overførsel af filer, at hastigheden er hurtigere med en ny computer med USB 3. Når filerne er flyttet en gang, bruges den eksterne jo kun som lager, og vil ikke påvirke hastigheden på computeren. Ved brug af USB 2, kan der i praksis flyttes ca. 100 GB i timen, hvilket betyder, at han kan tømme hele sin evt. nyindkøbte SSD på 120 GB på ca. en time, hvor det ville tage ca. et kvarter med en nyere computer med USB 3. Jeg vil støtte op, om forslaget til, at købe en SSD på 120 (128) GB, hvor der er rigeligt plads til at installere alle systemfiler og programmer, og så flytte data over på en ekstern HD, efterhånden, som der er behov for det. At købe flere RAM vil være spild af penge, og SSDén kan altid bruges, hvis der senere investeres i en ny computer... Redigeret af Supergris - 03-Maj-2014 kl. 01:08 |
|||
![]() |
|||
||
Jeg har senere set at der også er eSATA stik i hans bærbar. Så det er bedre at købe en ekstern disk der også har eSATA stik . |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
||
Nu er der jo plads til 2 diske - og de er jo ikke lige tvunget til at sidde i raid - så en 120GB ssd og en 1,5TB 2,5" intern disk ville da give rigtigt meget i forhold til at skulle have en ekstern enhed koblet til.(men den er jo ALTID handy at have stående! :-) )
Hvis en maskine ikke har det kan man som regel udvide med esata i pcmcia eller expresscard porten. |
|||
![]() |
|||
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
||
Køb evt sådan en her:
http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=95628 De er sgu efterhånden blevet billige, og som sagt er det den bedste opgradering du kan lave. Enig i at eSata klart er at foretrække. Jeg kan med eSata overføre med ca 100 MB i sek, i modsætning til ca 10-20MB i sek med USB 2. Med eSata svarer det reelt til at have en ekstra intern harddisk. |
|||
/zemo/
|
|||
![]() |
|||
||
Tak for link, den ser billig ud :) Tror det ender med en 120GB SSD og en brugt 1TB eller 2TB harddisk. Også købe feks. denne docking da den køre med eSata til de 2 hardiske som jeg får til overs. Det er hvis den billigeste måde, eller kan jeg gøre det på en smartere/billigere måde? Redigeret af indomitus - 03-Maj-2014 kl. 23:18 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |