recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedre RAM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedre RAM

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af indomitus indomitus skrev:

Meennn måske man skulle gøre som du forslår også købe en 4TB ekstern harddisk.

Det bliver langsomt, når der kun er USB2 i din pc.

Venlig hilsen
KB
Til top
indomitus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Januar-2007
Point: 400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér indomitus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det kan du i grunden have ret i, har lige nu en 500GB ekstern som er meget langsom :(
Skal være den første til at indrømme at jeg ikke er en ekspert inden for computer.
Kan man på nogle måder bruge ESATA stikket til en ekstern harddisk?

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 14:56

Det kan du i grunden have ret i, har lige nu en 500GB ekstern som er meget langsom :(
Skal være den første til at indrømme at jeg ikke er en ekspert inden for computer.
Kan man på nogle måder bruge ESATA stikket til en ekstern harddisk?

Mon ikke du kan bruge eSATA stikket. Men jeg ved ikke om eSATA 300 diske er kompatible med den gamle eSATA.

Venlig hilsen
KB
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér indomitus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 16:13
Burde denne ikke passe til min laptop?
Hvordan finder jeg ud af om min laptop understøtter SATA 600 ?
For så var det da en fed løsning

Redigeret af indomitus - 02-Maj-2014 kl. 16:31
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Looklight Looklight skrev:

Hvis det var mig, ville jeg uskift system disken med et ssd (60gb er nok til system disk) og skift til windows 7. Så kan du evt. bruge det gammel disk som et USB disk sammen med et hard disk dock eller beholde den til den dag du ville sælger laptoppen og smide den i.
Grundet jeg siger windows 7 er den bruger mindre ram i bruge end vista og er mer stabil.

Men så kan man jo sige det samme - Jeg ville også ville skifte disken ud, men til en SSD på 120 GB og samtidig skifte til Windows 8.1, da den bruger mindre ram end Windows 7 og Vista og er mere stabilt.

Der er ingen grund til at skifte til et snart 5 år gammelt Windows 7 OS. Wink

Jeg ville hellere smide pengene på en SSD og en Windows 8 update - som gratis kan opdateres til 8.1.

Windows 8 Pro opdatering til 230 kr + forsendelse:

Redigeret af Cyberguyen - 02-Maj-2014 kl. 17:17
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Looklight Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2008
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Looklight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2014 kl. 00:18
@indomitus du kan sagtens brug et sata 600 diske i laptopen, du ville bare få den hastighed som chipsettet understøtter, dvs hvis chipsettet understøtter sata 150 eller sata 300 så bliver disken eferfølgene.

Storage
  • Hard Drive
    320 GB HDD / 5400 rpm
  • Interface
    Serial ATA-150
  • Hard Drive (2nd)
    320 GB / 5400 rpm - Serial ATA-150

@Cyberguyen, ja selfølig, jeg tænkt bar at Vista var en ommer. :)

Redigeret af Looklight - 03-Maj-2014 kl. 00:28
Panasonic TH-42PZ85

Panasonic DMP-BD55

Kiss VR-588

Onkyo TX-SR706

PS3 m500Gb hdd

Focal Sib XL 5.1
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2014 kl. 01:06

Hvorfor skulle det blive langsomt?
Det er kun ved overførsel af filer, at hastigheden er hurtigere med en ny computer med USB 3.
Når filerne er flyttet en gang, bruges den eksterne jo kun som lager, og vil ikke påvirke hastigheden på computeren.
Ved brug af USB 2, kan der i praksis flyttes ca. 100 GB i timen, hvilket betyder, at han kan tømme hele sin evt. nyindkøbte SSD på 120 GB på ca. en time, hvor det ville tage ca. et kvarter med en nyere computer med USB 3.
Jeg vil støtte op, om forslaget til, at købe en SSD på 120 (128) GB, hvor der er rigeligt plads til at installere alle systemfiler og programmer, og så flytte data over på en ekstern HD, efterhånden, som der er behov for det.
At købe flere RAM vil være spild af penge, og SSDén kan altid bruges, hvis der senere investeres i en ny computer...

Redigeret af Supergris - 03-Maj-2014 kl. 01:08
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2014 kl. 02:54
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Hvorfor skulle det blive langsomt?
Det er kun ved overførsel af filer, at hastigheden er hurtigere med en ny computer med USB 3.
Når filerne er flyttet en gang, bruges den eksterne jo kun som lager, og vil ikke påvirke hastigheden på computeren.
Ved brug af USB 2, kan der i praksis flyttes ca. 100 GB i timen, hvilket betyder, at han kan tømme hele sin evt. nyindkøbte SSD på 120 GB på ca. en time, hvor det ville tage ca. et kvarter med en nyere computer med USB 3.
Jeg vil støtte op, om forslaget til, at købe en SSD på 120 (128) GB, hvor der er rigeligt plads til at installere alle systemfiler og programmer, og så flytte data over på en ekstern HD, efterhånden, som der er behov for det.
At købe flere RAM vil være spild af penge, og SSDén kan altid bruges, hvis der senere investeres i en ny computer...

Jeg har senere set at der også er eSATA stik i hans bærbar. Så det er bedre at købe en ekstern disk der også har eSATA stik .
Venlig hilsen
KB
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2014 kl. 08:20
Nu er der jo plads til 2 diske - og de er jo ikke lige tvunget til at sidde i raid - så en 120GB ssd og en 1,5TB 2,5" intern disk ville da give rigtigt meget i forhold til at skulle have en ekstern enhed koblet til.(men den er jo ALTID handy at have stående! :-) )
Hvis en maskine ikke har det kan man som regel udvide med esata i pcmcia eller expresscard porten.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2014 kl. 12:08
Køb evt sådan en her:

http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=95628

De er sgu efterhånden blevet billige, og som sagt er det den bedste opgradering du kan lave.

Enig i at eSata klart er at foretrække. Jeg kan med eSata overføre med ca 100 MB i sek, i modsætning til ca 10-20MB i sek med USB 2. Med eSata svarer det reelt til at have en ekstra intern harddisk.
/zemo/
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér indomitus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2014 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Køb evt sådan en her:

http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=95628

De er sgu efterhånden blevet billige, og som sagt er det den bedste opgradering du kan lave.

Enig i at eSata klart er at foretrække. Jeg kan med eSata overføre med ca 100 MB i sek, i modsætning til ca 10-20MB i sek med USB 2. Med eSata svarer det reelt til at have en ekstra intern harddisk.

Tak for link, den ser billig ud :)

Tror det ender med en 120GB SSD og en brugt 1TB eller 2TB harddisk.

Også købe feks. denne docking da den køre med eSata til de 2 hardiske som jeg får til overs.
Det er hvis den billigeste måde, eller kan jeg gøre det på en smartere/billigere måde?

Redigeret af indomitus - 03-Maj-2014 kl. 23:18
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu