recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedre Wifi i 2 plan hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedre Wifi i 2 plan hus

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedre Wifi i 2 plan hus
    Sendt: 08-Juli-2018 kl. 18:11
Hej Recordere
Jeg har læst en del emner igennem om bedre wifi, men især emne (wifi i stort 2plans hus)
Det er næsten det samme problem jeg har.
Så håber I kan hjælpe.

Jeg har dårlig wifi i Stueplan - køkken, stue og terrassen og på 1.sal værelse 1 og 2
Mit setup ser sådan her ud.
Div. iPhone/Ipad på wifi

internet kommer ind i kælderen og køre op til en skunk med router fra internetudbyderen(antenneforening) og videre til D-link dir 880 L som håndtere wifi.

Kælder:
D-link DGS - 1008D switch køre kabel ud til: 3 stik i stueplan
Sonos connect - kabel fra D-link DGS - 1008D

Stueplan.

Køkken:
Wifi

Stue:
Sonos Connect - wifi
Dune HD - Kabel fra kælder
Appel tv4 - wifi
Samsung tv - wifi
1 internet stik fri

1. sal.
Værelse 1:
Plastation 4 - wifi
Appel tv2 - wifi
Samsung tv - wifi

Værelse 2:
Samsung tv - wifi
Appel tv2 - kabel fra D-link dir 880 L

Værelse 3 med skunk
D-link dir 880 L - kabel fra internetudbyder router
Qnap ts 119+ - kabel fra D-link 880 L
Qnap ts 219+ - kabel fra D-link 880 L
De 2 Qnap har fast ip, bruges til deling af film til appel tv.

Hems/kontor
Computer - kabel fra D-link dir 880 L
Printer - wifi

[URL=http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104074&PN=1&title=mrnielsen-hjemmebio-nu-med-jvc-x-30
Mit link
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2018 kl. 19:21
læs venligst nogle af alle de indlæg og posts der har været i andre tråde

OG flyt meget gerne tråden til der hvor den hører hjemme - nemlig i netværk.

MEN TLDR
find en plan over dit hus. lav nogle cirkler som er 5-10m i diameter på de 2 etager og tjek om cirklerne dækker de områder du ønsker dækning. - "kvaliteten" af dit wifi har umanerligt lidt med antallet af enheder i hjemmet, og ALT med opbygningen af huset, placeringen af enheder, hvad man ønsker og forventer og ikke mindst hvad man er villig til at betale.

Men med et "stort" 2-plans hus er der en meget stor sandsynlighed for at du på ingen måde vil kunne dække nok kvm til at få et ordentligt trådløst netværk ud fra et eneste punkt (radius af det trådløse netværk er for 5ghz båndet mellem 5-10m fra den) så med en plantegning vil du kunne indkredse hvor meget der rent faktisk skal til for at dække det så du får det efter dine forventninger.

når du har fundet ud af hvor meget der skal til for at dække, så kan man begynde at tale teknologier, priser, og hvor vidt man er kyndig nok til selv at installere ting.
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2018 kl. 14:45
Jeg har haft held med at connecte en extender over elnetværket og så tilsvarende i eks. 2 sal. Så kan du vel fordele det med et access point. Brugter D-link løsning til det. 
Mvh.

Casper
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2018 kl. 17:38
Det kan godt være DU har haft held med det Kief - men det hjælper rent teknisk ikke OP noget som helst før han finder ud af hvordan han kan dække sit "store" hus. (og vi har ingen anelse om hvor stort det er og om der er vinkler eller noget som helst) Så før han selv laver noget, så kan vi ikke rigtigt hjælpe med selve teknologierne.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2018 kl. 21:08
Overvej en mesh løsning.

Har selv fået google wifi. Jeg er super glad for det. Kanon dækning og hastighed.
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 09:09
Har fået tjekket mit wifi igennem af den lokale elektriker.
De “svage” områder blev konstateret,  i køkkenet var der dårligst wifi, derefter værelse 2.
Så der er bliver skiftet lidt ud i teknikrummet.
D-link 880 L bliver udskiftet med: 
Ubiquiti UniFi controller Hybrid Cloud
Ubiquiti UniFi UAP-AC-Lite 2 stk
Ubiiquiti UniFi Switch 8(60w)
Den gamle router fra antenneforening beholder vi.

[URL=http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104074&PN=1&title=mrnielsen-hjemmebio-nu-med-jvc-x-30
Mit link
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Den gamle router fra antenneforening beholder vi.

OK....
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Har fået tjekket mit wifi igennem af den lokale elektriker.
De “svage” områder blev konstateret,  i køkkenet var der dårligst wifi, derefter værelse 2.
Så der er bliver skiftet lidt ud i teknikrummet.
D-link 880 L bliver udskiftet med: 
Ubiquiti UniFi controller Hybrid Cloud
Ubiquiti UniFi UAP-AC-Lite 2 stk
Ubiiquiti UniFi Switch 8(60w)
Den gamle router fra antenneforening beholder vi.

Nogen bestemt årsag til, at i beholder den gamle router? 
Når i alligevel skifter til Ubiquiti controller, APére og switch, hvorfor så ikke det sidste trin med en Ubiquiti USG. Og så få sat jeres gamle router i bridge mode?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 12:05
interessant at du beder om hjælp herinde for så at gå ud til en elektriker der laver et arbejde du selv ville kunne lave med en app der hedder netspot. Og jeg går ud fra dit køb er gjort på baggrund af elektrikerens anbefalinger. Jeg går ud fra det så også er ham der sætter tingene op for dig.

Med andre ord - hvorfor spurgte du her i første omgang?
Til top
Krun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 14:55
Hej,

Jeg vil nok tænkte i lidt andre baner.

Hvis du har netværksstik i de enkelte etager så ville jeg kigge på følgende.

Ubiquiti

1. Accesspoint på hver etage (uap-pro)
2. Cloud key til at styre det hele
3. Ubiquiti USG fw Unifi 
4. switch us-8 (eller din egen)

Hvert accesspoint kan køre POE så de får strøm derfra.
Roamer automatisk til bedste accesspoint afh hvor du befinder dig
Kan køre både 2.4 og 5ghz under samme navn (du kan også lave separate netværk)
Udvidet gæstenet med fx voucher tidsbegrænset adgang og meget mere.

Det er lidt dyrere end standard hjemmeprodukter men du får prof udstyr til overkommelig pris.
Link herunder eller hvor du plejer at handle :)



Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 15:08
Ang. elektriker hjælp.
Han er også brugere her indeWink, men det var nu bare for at få det konstateret fra en anden side.
Som jeg sagde i starten har jeg læs en del i de forskellige emner herinde især et emne som mindede meget om mit problem.
Og det var med til at tage mit valg efter han har skrevet hvad han har valgt, det er der vel ikke noget galt i!!!
Det er vel det her forum går ud på, at man deler sine erfaringer, med de forskellige produkter og andre ting.
Jeg set de video der er linket til Nørd´o´teket, og efter jeg set dem, så montere jeg det selv det.

Men ellers tak for din hjælp.
[URL=http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104074&PN=1&title=mrnielsen-hjemmebio-nu-med-jvc-x-30
Mit link
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 15:22
..

Redigeret af aouer - 11-Juli-2018 kl. 15:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu