|
Bedst LNB hoveder? |
Besvar |
Forfatter | |
nitrotg
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-Juli-2013 kl. 14:53 |
Skal have mig 3 nye LNB dual hoveder..
Hvad er det bedst man kan få på marked` Skal bruges til HD kanaler + 60" parabolskærm nogen bud?
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10460 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du mener formentlig twin LNBer, og ikke dual. Dual er dem hvor den ene udgang kun sender H og den anden kun V polarisation. Køb du blot de billigste du kan opdrive. Jeg har i 8 år anvendt 4 billige twin LNBer uden problemer, hverken med hensyn til modtagelse eller holdbarhed.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
nitrotg
Funktioner
Tak(0)
|
Ja mente self twin :) (ny til parabol)
Jeg har dog nogen problemer med min boks som giver mig nogen lags når jeg ser tv Har derfor fået at vide at det kan være lnb hovederne der kan skyldes problemet? |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg syntes heller ikke at man skal købe de dyre. Der er normalt en del at spare på at købe dem fra Tyskland. Her er links til nogle jeg selv bruger: Eller dette som mekanisk er noget større, men som giver et bedre signal ud fra evt. svage transpondere ( sendere ) på dine satellitter: Jeg ved ikke om du allerede har DISEqC switche? Ellers er her et forslag til en meget billig: Og her en bedre som jeg selv bruger: Men mens jeg fandt ovenstående link har du postet din nye post, hvor du skriver at du har 'lag'? Jeg ved ikke hvilke satellitter du modtager fra og heller ikke rigtigt hvad du mener med lag, er det frysninger eller måske pixeleringer? For så er det ikke sikkert at det er dine LNB. Hvor gamle er de og er det på alle 3? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 30-Juli-2013 kl. 16:56 |
|
nitrotg
Funktioner
Tak(0)
|
tak for budet.. Går igang med at bestille i morgen :)
Jeg modtager canal +, viasat samt sky sattelitten Bruger en Dreambox 800Se boks Med lag så mener jeg at jeg kan se om se feks kanal 3+ som kører fint med ca 85% signal, hvor så pludselig jeg for et stor frys på ca 10-15 sek.. signalet er stadig fint under (hakket) og bevæger sig med 1-2 %.. Pludselig kommer den tilbage.., Meget mystisk...
|
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Nitrotg.
Når du skriver at du modtager canal +, viasat samt sky tror jeg du modtager canal + fra 0,8 Vest , viasat fra 4,8 Øst og måske engelske sky fra 28,2 Øst. Jeg troede at du modtog alle 3 satelliter på en og samme 60 cm parabol, og at parabolen måske var for lille eller havde forskubbet sig. FØR du bestiller nye LNB vil jeg dog forslå at du checker om enten parabolen eller et af LNB'erne har forskubbet sig og trænger til en finjustering. Men da du bruger en Dreambox 800Se vil jeg gætte på at du måske bruger Cardsharing. Da du skiver at signalstyrken er fint under hakket, vil jeg mere gætte på at Cardshare serveren er overbelastet. Og så vil nye hoveder ikke hjælpe. Hvis det kun sker på en af satellitterne skal det ene LNB måske justeres eller skiftes, hvis det sker på flere af dine LNB så er det noget fælles som Dreamboksen eller Cardshare leverandøren der er problemet. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 30-Juli-2013 kl. 18:52 |
|
nitrotg
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg hat været oppe og justere flere gange, og tror ikke det er signalet der er problemet..jeg har mellem ca 85-95 % signal på canal + og Viasat. Sky kun ca 55% desværre..
Har også prøvet at skifte en af LNB hovederne ud.. Hjalp desværre heller ikke |
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Nitrotg.
Så ville jeg ikke købe nye LNB. Jeg ved ikke hvor længe du har haft systemet med Dreambox 800Se boksen osv. Eller om det har været bedre? Hvis det er Cardshare sker der tit det, at der virker nogenlunde i begyndelsen mens der ikke er så mange kunder. Men at det så bliver dårligere med tiden, efterhånden som der bliver flere slutet til. Her er det kun din levereandør, som enten må hjælpe dig eller evt tage det tilbage. Jeg ved ikke hvor mange 60 cm paraboler du har eller om mit gæt med at det er den engelske sky du modtager fra 28,2 øst er rigtig? Men de 55% kunne tyde på at dette LNB burde sidde på mindst en 80 cm parabol. Hvem har installeret dette LNB eller fortalt at det kunne køre på en 60 cm? Men det ville jeg ikke spilde tid på, før jeg fik løst det andet problem. Hilsen Carsten. |
|
rasmuzzen
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sender Cmore ikke både 3 og 3+ nu om dage, syntes jeg at have hørt. Så er der da de færre kanaler der kan drille.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |