recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedst til Skalering/deinterlacing af SD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedst til Skalering/deinterlacing af SD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TVJ1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedst til Skalering/deinterlacing af SD
    Sendt: 23-April-2007 kl. 16:58

Hej.

Jeg kigger efter et TV gerne 50" da jeg har 5 meter fra sidepladsen til væggen. Jeg ser primært almindeligt TV via DVB-T. Jeg har set på nogle forskellige skærme. Jeg er dog ikke specielt imponeret over deres evne til at skalere alm. pal signal - ej heller som DVD.

Det bedste jeg har set har været en 507XD hvor der kørte en alm. DVD, men sælgeren i butikket vidste ikke om det var DVD afspilleren eller Skærmen som skalerede/deinterlacede signalet.

Er der nogen som har nogle forslag/viden om hvilke TV'er der har gode skalere/de-interlacede indbygget?

Kan man finde gode eksterne skalere at sende signalet igennem ?

Hvad med at bruge en media center PC - den kan have et kraftigt grafikkort ?

TVJ
Pioneer PDP 5080XD
PS3 - GT5 pro
Logitech G25
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af TVJ1 TVJ1 skrev:

Kan man finde gode eksterne skalere at sende signalet igennem ?

Det afhænger meget af hvad du vil betale... Og ikke mindst om der er interlace-output på den kilde du gerne vil se. Desværre sælger det ikke så godt at fortælle folk at de skal bruge analogt output, men i mange situationer ville man faktisk være bedre stillet med at køre interlaced component ud til en scaler i stedet for HDMI - og i nogle tilfælde, f.eks. Pioneer, så køre VGA ud til skærmen. Det kan godt være at det giver et par ekstra D/A og A/D konverteringer, men slutresultatet kan sagtens være bedre alligevel.

Det var et sidespring... Det korte af det lange er at eksterne scalere generelt starter omkring 10k. Skal det være godt, og scaleren samtidig skal være god til HD scaling, så er det nærmere 25k.

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 18:19
Nu er pio 2006 modellens stærke side ikke SD og analoge signaler, men HD med 1080p/24 ift andre 720p skærme  ...

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
TVJ1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2006
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 22:45

Hej Nextgeneration.

Hvordan er panasonics modeller - kender du noget til px70 og/eller px700 i forhold til SD materiale ?

TVJ
Pioneer PDP 5080XD
PS3 - GT5 pro
Logitech G25
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 23:04
PX70 er stadig ret nye, og der foreligger ikke ret mange tests. Den "gamle" PV60 havde et godt ry mht analog og SD signaler - men vil formode at PX70 har mindst samme kvalitet - spørg spawn - han er vidst den der pt ved mest om PX70.

Men generelt ift pris og kvalitet mener jeg PV60 og PX70 er det bedste køb pt, kan ikke se nogen andre der idag kan konkurrere på det mix.

Redigeret af nextgeneration - 23-April-2007 kl. 23:08
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2007 kl. 08:45

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Nu er pio 2006 modellens stærke side ikke SD og analoge signaler, men HD med 1080p/24 ift andre 720p skærme  ...

Nu ved jeg ikke lige hvor du har det fra, for jeg syntes faktisk at min Pioneer håndterer analoge signaler ganske fortrinligt, også selvom signalet er af mindre god karakter.

Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu