recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste 32" fladskærm (næsten) uanset pris
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste 32" fladskærm (næsten) uanset pris

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thomasgj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-August-2007
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste 32" fladskærm (næsten) uanset pris
    Sendt: 03-August-2007 kl. 12:20

Min kæreste og jeg er på udkik efter en fladskærm. Vi har allerede set på en del i Tapeconnection og FonaHos Tapeconnection så vi på et Pioneer 427XD som havde et super billede men som bare er alt for stort. Desuden har vi set på Sony V2500 serien, men har ikke været vildt imponerede. Det bedste ville nok være et 37" men den størrelse er meget sjældne.

Vi ser primært alm. tv udsendelser fra DR, TV2, Eurosport og Discovery. Dvs. nyheder, serier og fx cykelløb. Hver 2-3 måned lejer vi en DVD men er ikke filmentutiaster, der ser en film hver aften.

En af grundende til at vi endnu ikke har købt noget endnu er bla. at billedkvaliteten ved alm. tv-udsendelser ofte er meget ringe på fladskærmene. Jeg er bekymret for at købe et tv som ender med at give os et dårligere billede end det vi har i forvejen på vores ældgamle 21" Sony tv.

Vi bor i lejlighed med TDC kabel-tv.

Hvad skal vi købe?

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 12:22

Jeg ville helt bestemt vælge en Panasonic 37" plasma og fås i 2 varianter, en rigtig god og en fantastisk.

MVH

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af thomasgj thomasgj skrev:

Min kæreste og jeg er på udkik efter en fladskærm. Vi har allerede set på en del i Tapeconnection og FonaHos Tapeconnection så vi på et Pioneer 427XD som havde et super billede men som bare er alt for stort. Desuden har vi set på Sony V2500 serien, men har ikke været vildt imponerede. Det bedste ville nok være et 37" men den størrelse er meget sjældne.

Vi ser primært alm. tv udsendelser fra DR, TV2, Eurosport og Discovery. Dvs. nyheder, serier og fx cykelløb. Hver 2-3 måned lejer vi en DVD men er ikke filmentutiaster, der ser en film hver aften.

En af grundende til at vi endnu ikke har købt noget endnu er bla. at billedkvaliteten ved alm. tv-udsendelser ofte er meget ringe på fladskærmene. Jeg er bekymret for at købe et tv som ender med at give os et dårligere billede end det vi har i forvejen på vores ældgamle 21" Sony tv.

Vi bor i lejlighed med TDC kabel-tv.

Hvad skal vi købe?

Du kan få en 37" plasma her den er slet ikke så tosset til prisen endda (8999,- kr leveret, har selv købt min hos Geco) link til datablad

Der findes bedre skærme men så skal du op i 42" efter min mening, og jeg syntes da ikke det ser så slet ud igen når de først hænger på væggen, feks den nye Pioneer PDP 428 det er noget af det sidste nye skrig

Mvh

René
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 13:18
Helt klart. Panasonic PX70.

Købte selv et 37" selv om jeg fik at vide at jeg burde købe et 42" istedet.

Dengang mente jeg at folk var lidt små tossede, da de anbefalede det, men nu kunne jeg faktisk godt have brugt et 42.

Du får pt ikke et tv på markedet der er bedre (til prisen).

mvh
Til top
agerskov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: KBH, Denmark
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 20:21
Sony's d3000 er vist også et godt bud
Til top
Alle3000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-August-2007
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 22:02

Jeg tror jeg er i nogenlunde samme situation som dig thomasgj... jeg står også overfor at ville have nyt tv, men ved ikke hvilket. Jeg vil give dig fuldstændig ret i at billedkvaliteten faktisk er ringere på LCD-skærmene end på mit 10 år gamle Philips 25". Jeg har samme bekymring som du, og vil nødig købe et nyt, som jeg bliver skuffet over!

Når man står nede i TV-forretningen, så ser billedet jo gerne suverænt ud på alle deres demo-tv... Men beder man ekspedienten om at slå DVD'en fra, og slå over på f.eks. DR, TV2, så bliver billedet hel del dårligere...!

Jeg overvejer seriøst at beholde mit gamle...

Mvh Alle3000
Til top
Alle3000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-August-2007
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 22:03

En lille tilføjelse...

Selv Sony's D3000 har et ringe billede ved almindelige tv-udsendelser

Mvh Alle3000
Til top
thomasgj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-August-2007
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 11:34

Så min forespørgsel burde måske i virkeligheden gå på, hvilken fladskærm er bedst til at vise alm. tv udsendelser.

I øvrigt tak for de input der allerede er givet.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 11:50

Man kan ikke bruge en demo i forretningen til ret meget hvis man kigger på antennesignalet. Der er ofte rimeligt dårlige antenneforhold,med mange samlinger osv.

Personligt gik jeg for 4 år siden fra sonys Super Trinitron 32" jubilæumsmodel til 36.000 kr. og over til en 42" plasma (en af de første generationer).  Kun ved dårligt antennesignal følte jeg en tilbagegang. Jeg sørgede for at få optimeret min antenne og blev en lykkelig ejer af et plasma-tv. Jeg har for ca. 1 md. skiftet til Panasonic 42" plasma, og fik bestemt et bedre tv, bedre opløsning og hurtigere tekst-tv. HDMI osv.

Jeg kan VARMT anbefale Panasonic plasma-tv der kan købes i 37,42 og 50".

Der er ingen grund til at vente  

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2007
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 00:48

Vil mene det er vigtigt, at du uanset skærm køber dig en selector. Jeg tror ikke der er nogen skærm LCD eller plasma der viser et godt nok billede uden.

Mange herinde foreslår Panasonic og det er da også et glimrende tv til prisen, Hvis jeg var dig vil jeg give Samsung M86 eller R88 en chance.

M86/M87 er topmodellen men R88 har et flot dansk design, begge fåes i 37". Jeg har selv Samsung M86 i 40" og er meget tilfreds med købet.

Herunder er billede af Samsung R88

Benitez
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 15:45
Thomas gj, kan du ikke få en Selector? Så får du jo signalet leveret digitalt, og dermed vil du få et meget bedre billede på din fladskærm. Selv har jeg købt et Samsung 40m61, som jeg er meget tilfreds med, men det er jo smag og behag.
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu