recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste 32 t’ wide CRT tv ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste 32 t’ wide CRT tv ?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
SaikoManSP Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste 32 t’ wide CRT tv ?
    Sendt: 02-Juli-2007 kl. 18:11
Hej gutter,

Jeg leder efter det bedste CRT tv til dags dato. Det skal være 32 t' widescreen

takker folkens ;)

Håber i kan give lidt godt feedback!
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 18:19
Overvej Samsung. De laver virkelig gode CRT skærme. De laver endda HDTV CRT skærme, men er godt nok ikke sikker på de forhandles i Europa
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 18:25

Hej SaikoMAnSP

Jeg tror du skulle have være ude for et par år siden, idet alle de store producenter solge deres store CRT fjernsyn med kanon rabatter, grundet der fremover skulle sælge LCD / Plasma fjensyn.

Jeg har et brugt (3 år ) Panasonic 32" widescreen PX32-PX10F fjernsyn med helt fladskærm vægt 55 kg. Det kan du da godt købe for en 1000 kr. kostede oprindelig 12.000 kr.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 18:59
Puma - Ligeglad om det er brugt =)

Og mange opgradere alligevel til LCD/plasma. Så er jeg sikker på man kan gøre et KUP ;)

Jeg vil da tænke lidt over dit tilbud.

Men har brug for at vide hvilke CRT tv der er de bedste ! == )

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 19:07

Hej SaikoManSP

Man kan vel sige de bedste CRT fjensyn efter min mening i relation billedekvalitet kort inden de stoppe produktioen var:

• Sony
  • Phillips
  • Panasonic

Ovenstående rækkefølge er ikke et udtryk for en kvalitetsmæssig rækkefølge.

PS: udover ovenstående var der selvfølgelig også B&O + Lowe i den dyre ende, mærker som du også kan finde brugt til en overkommelig pris.

Redigeret af Puma - 02-Juli-2007 kl. 19:15
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 19:18
Super takker for oplysningen Puha ;)

Men så er det store spørgsmål så. Hvilken model inden for de 3 mærker skal man gå efter....

På dba.dk, er der mange. Men ved jo ikke hvilken model man skal gå efter. Bange for at tage en gammel gammel model.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6285
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 19:18

Hej saikoManSP

Efter min mening er/var det SONY kv32-xl90

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 19:26

Hej Hopgreve

Var der ikke noget med dit SONY KV32-XL90 gik op i flammer, hvilket var årsagen til du skiftede til Panasonic

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 19:32

Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Overvej Samsung. De laver virkelig gode CRT skærme. De laver endda HDTV CRT skærme, men er godt nok ikke sikker på de forhandles i Europa

Det er jeg så ikke helt enig i... De HD CRT'er jeg har set har haft en forfærdeligt ringe geometri, uskarpe i hjørnerne og ringe farvegengivelse.

De nyeste CRT'er er, HD indgange eller ej, ikke de bedste. Sony har lavet nogle modeller der var rigtigt gode, bortset fra farvegengivelsen som jeg absolut ikke var gode venner med (det kan en kalibrering løse... ) Problemet med at købe sådan ét brugt, er at du skal stole på at sælger ikke har brugt tv'et i standard-indstillingerne, for så er billedrøret ristet, Sony blev leveret med meget overdrevne standard-indstillinger (med andre ord: Se det i brug før handel). Philips har leveret mange gode modeller, men igen kan man være nervøs for holdbarheden. Panasonic PD30 er, bortset fra samme problem mht. standard-indstillingernes meget negative indvirkning på billedrørets levetid, på mange måder et godt tv, især hvis man kører progressive scan på det. Det har dog en meget heftig sharpness, som jeg aldrig fik lejlighed til at undersøge om man kunne løse i service-menuen. Loewe CRT er højt anset, i praksis har jeg meget svært ved at se hvor forskellen til Philips skulle ligge, hvad selve billedkvaliteten angår (konstruktionskvalitet/design er en helt anden snak)

Kort sagt: Er man CRT-fan, og ikke har noget imod at betale en pæn sjat kroner, så er et brugt B&O svært at komme udenom. Det kræver dog at man kan affinde sig med at brugtværdien på dem i sagens natur er grotesk opskruet, til gengæld holder de jo prisen meget godt hvis man vil af med det senere.

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6285
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 19:40

Hej puma

jo , desværre jeg var meget glad for dette tv , da jeg fandt det dengang ,var jeg ude at kigge på MANGE 32"CRT , og fandt at det var det bedste , synes jeg , men det er jo kun min mening ,men jeg er ikke bange for at anbefale det

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 20:33

Har lige solgt verdens bedste crt: Sony 32CS75 med trinitron 100hz billedrør, helt fladt foran. 22 mdr. gammelt for 2500,-

Meeen, nu har jeg verdens bedste plasma. Så who cares

Redigeret af Kampus - 02-Juli-2007 kl. 20:34
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 20:50

Kan da varmt anbefale mit eget Sony (se signatur) som også fik rigtig god omtale i sin tid, men det er forholdsvist gammelt - fra 2002 - så tænkte der måtte være nogle bedre og nyere modeller. Faldt i min søgen over et Toshiba 36ZP48 som fik højeste CNET rating blandt CRT TV'er...

Edit: Ups - overså den ønskede skærmstørrelse, det sker jo med de små sataner - ovenstående TV findes også i en 32" version, sorry...

Redigeret af shaman - 02-Juli-2007 kl. 22:16
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu