recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste 50" ud fra disse kriterier?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste 50" ud fra disse kriterier?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Celziam Celziam skrev:

Efter at jeg selv har været hele surround-møllen igennem i nogle år, må jeg sige, at jeg nu finder det utroligt, at det er lykkedes producenterne at få så mange af os til at fylde vores stuer op med højttalere og subwoofere - så meget for så lidt ekstra.... .

Det er utroligt så forskelligt man kan opleve tingene - herhjemme får man onde øjne fra fruen hvis ikke det er surround på filmen, hun har endnog meget svært ved at acceptere at 40 år gamle film altså ikke er som en ny produceret blu-rayLOL

Jeg vil nærmere sige det omvendt - bedste invistering i mange årSmile

det kommer vil an på hvad man har af udstyr, kunne personligt ikke undvære stue med højttalere og subwoofer. startede i 2002 med det første anlæg.
men tv lyd har kørt på en stereo forstærker mange år før
det er jo først med HD lyd man får den fulde oplevelse. 
Andre bruger jo en formue på stereo lyd.  
men kan dog ikke se det producenternes skyld, jeg kan jo bare lade med at købe det.
men blu-ray og HD lyd i stuen er en fed oplevelse.
Den eneste grund til jeg nok kommer i biografen 2010 er pågrund af 3D, det skal jo oplevelse på et rigtig stort lærred.

Redigeret af xcardman - 03-Januar-2010 kl. 10:32
Til top
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 22:37
jeg forstår godt nok ikke hvordan man kan overveje at skifte sin pioneer ud.. sorry.. det er som at sige at man er utilfreds med sin lamborghini.. om man ikke bare kan købe en hurtig audi.. det er jo den samme 

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af claust claust skrev:

Primært er det altså MPEG4 tuneren jeg mangler, orker ikke endnu en box i stuen.

Jeg forstår vitterligt godt at folk ikke gider de eksterne tuner-boxe, jeg er selv stor fortaler for at et godt system skal være nemt at betjene. Men, af to årsager synes jeg det er en meget dårlig idé at skifte tv'et ud med den begrundelse: For det første, så vil du efter min bedste overbevisning få et dårligere billede, uanset hvad du gør. For det andet, så er det alligevel sandsynligvis en stakket frist, sandsynligheden for at der dukker en ny form for distribution op som du forelsker dig i - f.eks. forbedringer inden for IPTV - er ganske enkelt temmeligt stor. Det kan også være at der dukker nye services op på DVB-C nettet, som du kommer til at ærgre dig over at du ikke kan benytte dig af, fordi det kræver udbyderens egen box - mulighederne er mange. Derfor mener jeg personligt at man lige så godt kan tage tyren ved hornene, og betragte tv'et som en monitor der skal gengive billedet fra én eller anden kilde, man så kan skifte efter behov. Brug pengene på et møbel så du kan gemme alle dine boxe, og en fjernbetjening der kan samle alle dine komponenter til et integreret system. Hvis man gør det ordentligt, og ikke bare forventer at en 500,-s remote løser alle ens problemer, så kan det sagtens gøres lige så gnidningsfrit som at have tuneren indbygget i tv'et, og dermed give det bedste fra begge verdener. Det kræver at tv'et til en vis grænse skal være forberedt for den form for betjening, men det er et Pioneer netop også.
Til top
nightrhyme Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2009
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 12:57
off topic:

Er der nogen der kan anbefale et sæt passive højttalere til krp-500m
Til top