claust skrev:
Primært er det altså MPEG4 tuneren jeg mangler, orker ikke endnu en box i stuen. |
Jeg forstår vitterligt godt at folk ikke gider de eksterne tuner-boxe, jeg er selv stor fortaler for at et godt system skal være nemt at betjene. Men, af to årsager synes jeg det er en meget dårlig idé at skifte tv'et ud med den begrundelse: For det første, så vil du efter min bedste overbevisning få et dårligere billede, uanset hvad du gør. For det andet, så er det alligevel sandsynligvis en stakket frist, sandsynligheden for at der dukker en ny form for distribution op som du forelsker dig i - f.eks. forbedringer inden for IPTV - er ganske enkelt temmeligt stor. Det kan også være at der dukker nye services op på DVB-C nettet, som du kommer til at ærgre dig over at du ikke kan benytte dig af, fordi det kræver udbyderens egen box - mulighederne er mange. Derfor mener jeg personligt at man lige så godt kan tage tyren ved hornene, og betragte tv'et som en monitor der skal gengive billedet fra én eller anden kilde, man så kan skifte efter behov. Brug pengene på et møbel så du kan gemme alle dine boxe, og en fjernbetjening der kan samle alle dine komponenter til et integreret system. Hvis man gør det ordentligt, og ikke bare forventer at en 500,-s remote løser alle ens problemer, så kan det sagtens gøres lige så gnidningsfrit som at have tuneren indbygget i tv'et, og dermed give det bedste fra begge verdener. Det kræver at tv'et til en vis grænse skal være forberedt for den form for betjening, men det er et Pioneer netop også.