recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste 55"+ til max ca. 15K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste 55"+ til max ca. 15K?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

havde også taget st50 som der er linket til
er stadig bedre end de to i ren billedekvalitet
samt jo større et led er jo mere ser man også ulemperne
der er ikke så stor forskel mellem en st50 og vt50, udover et filter så sort er mere sort om dagen
om aften har det ikke nogen større bestydning

de har virkelig taget sig sammen i år og der vil få et meget bedre billede end det du har nu

Ikke helt enig i betragtningerne, jeg har set de to tv "side by side", og der er væsentlig forskel. Gråtoneskalaen giver et meget mere detaljeret billede på VT50 end ST50, og sortniveauet overall er i en klasse for sig.
Når det er sagt, er ST50 dog stadigvæk et fortrinligt tv, til en rigtig fornuftig pris.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 09:43
Hej,
har lige selv været igennem møllen! Og min valg var mellem samsung 51D8005 (samt lilelbror D7005) og så Pana 55ST50. Valgte 55ST50!

Samsung:
De 3 udstillet TV jeg så på i forskellige forretninger piv alle af plamsaBuzz, samt summede!
Sort var ikke sort.
Rygterne siger de går tit i stykker, især 51D7005 modellen.

Pana 55ST50:
SmartTV stinker ~ bruger HTCP så ikke noget problem.
Ingen Buzz eller summen (ingen blæser i).
I følge de test jeg fandt var denne lige bedre end Samsungs.

Begge har super billed, og når det er hjemme i stuen tror jeg du bliver glad uanset hvilket du vælger! Begge har gode filter iht. daglys, tror måske at Samsungs er lige en smule bedre, men det er schisme svært at se ud fra butikkerne.

Jeg valgt 55ST50, fordi 51 tommer blev for lille og 64 tommer for stort. Især PlamaBuzz var for kraftgit til min smag på samsung og var dealbreaker!

Pana VT mod ST, forskllen er lille og igen vil du aldig opdage den hjemme i din stue! VT er sikkert et bedre TV, men cost-benfit analysen går altså til ST denne gang :-)

KBN

Ps...købte gennem Hifi-klubben......de påstår de har "rigtig" garanti! Samt ved at melde sig ind i kundeklubben opnår du ½ år eksrtra garanti! Aner ikke hvorledes det fungere osv., men jeg endte altså der :-)

Redigeret af kbaggen - 19-Juli-2012 kl. 09:47
Til top
Raum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Hovedstaden
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

[QUOTE=madmouse] Jeg handler der hvor det er billigst!

Det er sjovtnok som regel en eller anden obskur internetbutik som ikke skal spilde penge på at der kommer folk ind i butikken, der blot skal se fjernsynet, for herefter at gå hjem og bestille det billigst muligt på internet.

Klaus[/QUOTE]

Det er jo producenternes problem - hvis ikke modellen sælges på internettet, så er der KUN den fysiske butik at handle i....

Konstant skal vi høre om at de fysiske butikker forsvinder - JA og?
Hvis det sker, så må vi da håbe at folk er blevet "kloge" nok til at handle uden at se varen.

Sådan er markedskræfterne i 2012 - så lad være med konstant at pive over det.....
Til top
madmouse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Februar-2012
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madmouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Pana st modeller har på nær grå-skala og hel glas filter samme billede kvalitet som storebror vt, i store træk.

Sidste års samsung plasma er et godt tv, men vær opmærksom på Samsung plasma kan pive lidt, har arbejdet med både de model du linker til og den nye som begge har fenomenet. Pana tv'erne er skarpere i billedet end Samsung.

Skal lige nævnes at det ikke er sølv-ramme på det samsung plasma som deres LCD/led tv'er men lysere grå som billedet på wupti anviser. Den nye model er mørkegrå/sort.

Jeg tror lige jeg skal 'høre' det først inden jeg køber så. Tak for info.
Til top
madmouse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Februar-2012
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madmouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 10:42
Hvordan er 3D på dette TV? Virker det OK?

Kan det bruges som HD-Recorder? (Er det det der hedder PVR?)
Til top
Raum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af madmouse madmouse skrev:

Kan det bruges som HD-Recorder? (Er det det der hedder PVR?)

Ja - PVR er at optage på USB-stick eller ekstern harddisk.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Raum Raum skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

[QUOTE=madmouse] Jeg handler der hvor det er billigst!

Det er sjovtnok som regel en eller anden obskur internetbutik som ikke skal spilde penge på at der kommer folk ind i butikken, der blot skal se fjernsynet, for herefter at gå hjem og bestille det billigst muligt på internet.

Klaus[/QUOTE]

Det er jo producenternes problem - hvis ikke modellen sælges på internettet, så er der KUN den fysiske butik at handle i....

Konstant skal vi høre om at de fysiske butikker forsvinder - JA og?
Hvis det sker, så må vi da håbe at folk er blevet "kloge" nok til at handle uden at se varen.

Sådan er markedskræfterne i 2012 - så lad være med konstant at pive over det.....
Det er ingenting imod det piveri der bliver den dag ALLE fysiske butikker har drejet nøglen om Tongue
Til top
Raum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er ingenting imod det piveri der bliver den dag ALLE fysiske butikker har drejet nøglen om Tongue

Så har forbrugerne jo selv valgt det - hverken mere eller mindre.....
Men at pive på forhånd syns jeg er en smule plat.

Jeg er ret sikker på at producenterne nok på en eller anden måde vil kunne vise os deres varer fysisk hvis alle de fysiske butikker forsvinder.

Men du vil ikke svare på den at producenterne jo selv styrer hvor de vil sælge deres varer?
De kan jo sagtens vælge ikke at sælge til internet-butikker....

Men nej nej - de vil både sælge på internet og fysisk.
Ikke mit problem, men producentens.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Raum Raum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så har forbrugerne jo selv valgt det - hverken mere eller mindre.....
Men at pive på forhånd syns jeg er en smule plat.

Jeg er ret sikker på at producenterne nok på en eller anden måde vil kunne vise os deres varer fysisk hvis alle de fysiske butikker forsvinder.

Men du vil ikke svare på den at producenterne jo selv styrer hvor de vil sælge deres varer?
De kan jo sagtens vælge ikke at sælge til internet-butikker....

Men nej nej - de vil både sælge på internet og fysisk.
Ikke mit problem, men producentens.
Så at advare mod noget, synes du er plat?

Hvor? På Gedemarkeder?

Jeg er ikke blevet spurgt.

Heller ikke mit problem.
Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 17:59
Hvis du kan klare dig med 50 tommer kan vt50 købes til 14.999,- hos hifiklubben.
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
Til top
KingdoM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2006
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KingdoM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af winberg2 winberg2 skrev:

Hvad med dette:

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/561453/SAMSUNG-PS64D8005.html?utm_source=flatpanels&utm_medium=affiliate&utm_content=specialoffer&utm_campaign=tv&utm_term=SAMSUNG-PS64D8005

Til prisen et super tilbud - sidste års topmodel som stadigvæk ser fantastisk ud

Og det er ikke parallel import ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af KingdoM KingdoM skrev:

Og det er ikke parallel import ?

Er det ikke lige meget, bare det er billigt?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu