recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste 65" til ca. 20 000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste 65" til ca. 20 000

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2016 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

X85C kan godt forstå HDR. Du skal ikke op i XD.

Altså - Ligesom et HD TV (1360 x 768) kan forstå et Full HD signal (1920 x 1080). Men HD TVét kan ikke gengive opløsningen på skærmen, fordi hardwaren (skærmen) ikke er gearet til det.

Problemet med en del HDR TV er, at disse TV så får lov at skrive, at de er HDR TV. Det ville jf ovenstående være det samme, som hvis HD TVéne får lov at skrive, at de er Full HD TV, eller endnu bedre, Full HD Ready LOL   
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2016 kl. 22:47
Det er ca. samme problematik og så alligevel. Den forstår formatet, men IMO burde man få lov til at slå lortet fra. Det giver ingen mening på et LCD-TV uden mindst nogle hundrede dimming zoner. Det udvidede farverum er dog fint nok, så hvis man nu bare kunne slå noget af det fra...

Med fuld HD på et 720p TV var det trods alt blot et spørgsmål om, at TVet kunne modtage signalet, men efter nedskaleringen var billedet jo ok.

Redigeret af Torben Rasmussen - 14-Juni-2016 kl. 22:49
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morteng Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2016 kl. 11:19
Hej folkens

Så fik jeg købt ny skærm, og efter at have set flere modeller live blev valget en Samsung 65KS8005 som jeg har haft hængende i to dage nu, og tænkte jeg ville dele mine første indtryk hvis andre skulle stå med overvejelserne.
  • Først og fremmest fremstår det virkelig lækkert ud, nu kommer jeg fra en Pioneer 508XD, men det ser virkelig high-end ud i mine øjne. Rammen er nærmest ikke-eksisterende, og hvis man slukker det oplyste Samsung logo i bunden ligner det nærmest bare at billedet flyder på væggen.
  • Jeg har fulgt hifiklubbens sparsomme pamflet om hvordan man indstiller skærmen nogenlunde, slå al ekstra processering af og stil kontrast og lys efter bedste evne. Resultatet på kabel tv er ret godt i mine øjne, hudfarver ser realistiske ud, lys gengives fint, og foldboldbanerne ser "rigtig" grønne ud, og ikke pumpet grønne. Min stor kæphest ved tidligere års modeller jeg har set, har været at fodboldkampe så forfærdelige ud, som om banen blev "hængende" på skærmen og bolden hakkede. Det er der INTET af, synes jeg har haft de kritiske briller på og der er intet at spore.
  • Som sagt kommer jeg fra en gammel Pioneer Kuro og har hørt side op og ned omkring sortniveau på LCD skærme, men den Samsung lader mig intet at ønske på den front. Om aftenen ser sort virkelig sort ud. Har dog ikke prøvet at se på skærmen noget i komplet mørke omgivelser så det kan jeg ikke svare for, men hvem gør også det?
  • Jeg har endnu ikke set en hel film, men har prøvet med lidt forskellige kvaliteter, alm. youtube HD klip, youtube 4k klip, samt de 4k klip jeg har kunnet finde rundt omkring. Og må sige at alle kilder ser fremragende ud. Toppen af poppen er Life of Pi 4k HDR traileren. Jeg havde ikke set HDR i aktion før så vidste ikke hvad jeg skulle forvente, men jeg var imponeret - der fik jeg en "wow" oplevelse. Forhåbentlig bliver det hurtigt udbredt!
  • OS'et fungerer fint, det tog mig 30min at finde ud af konceptet. Det er dejlig nemt at navigere mellem forskellige kilder om det er youtube, direkte tv eller video fra USB. Hastigheden kan jeg heller ikke klage over, menuer og apps åbner ganske hurtigt. Og det tager ikke mere end 2-3sek før skærmen er tændt fra slukket.

Alt i alt synes jeg, at jeg fik taget det rigtige valg, det er en fremragende skærm!
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 10:24
Godt at høre det kan bruges.

Den nye XD serie fra Sony og KS (8000/7000) serie fra Samsung, har virkelig fået gode anmeldelser rundt omkring. Interessant at se at LCD kan følge med udviklingen.

Både på HDR delen og til spil og film skulle de virkelig gøre det godt. Og priserne ser da rimelige ud og går jo som bekendt kun en vej Smile

Jeg er lidt lun på et LG 75" UH780V som jeg følger prismæssigt.

Redigeret af Jonas Baadsgaard - 06-Juli-2016 kl. 10:26
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morteng Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 17:18
I øvrigt fandt jeg ud af, at hvis man registrerer sin KS8000 skærm hos Samsung, får man en trådløs bluetooth højttaler. Den koster ca. 1 500 rundt omkring, har lige fået min ind ad døren :)

[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu