|
Bedste 65" til ca. 20 000 |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Altså - Ligesom et HD TV (1360 x 768) kan forstå et Full HD signal (1920 x 1080). Men HD TVét kan ikke gengive opløsningen på skærmen, fordi hardwaren (skærmen) ikke er gearet til det.
Problemet med en del HDR TV er, at disse TV så får lov at skrive, at de er HDR TV. Det ville jf ovenstående være det samme, som hvis HD TVéne får lov at skrive, at de er Full HD TV, eller endnu bedre, Full HD Ready ![]() |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Det er ca. samme problematik og så alligevel. Den forstår formatet, men IMO burde man få lov til at slå lortet fra. Det giver ingen mening på et LCD-TV uden mindst nogle hundrede dimming zoner. Det udvidede farverum er dog fint nok, så hvis man nu bare kunne slå noget af det fra...
Med fuld HD på et 720p TV var det trods alt blot et spørgsmål om, at TVet kunne modtage signalet, men efter nedskaleringen var billedet jo ok. Redigeret af Torben Rasmussen - 14-Juni-2016 kl. 22:49 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
morteng ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
Hej folkens
Så fik jeg købt ny skærm, og efter at have set flere modeller live blev valget en Samsung 65KS8005 som jeg har haft hængende i to dage nu, og tænkte jeg ville dele mine første indtryk hvis andre skulle stå med overvejelserne.
Alt i alt synes jeg, at jeg fik taget det rigtige valg, det er en fremragende skærm!
|
|
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
|
|
![]() |
|
Jonas Baadsgaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 475 |
Godt at høre det kan bruges.
Den nye XD serie fra Sony og KS (8000/7000) serie fra Samsung, har virkelig fået gode anmeldelser rundt omkring. Interessant at se at LCD kan følge med udviklingen. Både på HDR delen og til spil og film skulle de virkelig gøre det godt. Og priserne ser da rimelige ud og går jo som bekendt kun en vej ![]() Jeg er lidt lun på et LG 75" UH780V som jeg følger prismæssigt.
Redigeret af Jonas Baadsgaard - 06-Juli-2016 kl. 10:26 |
|
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|
![]() |
|
morteng ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
I øvrigt fandt jeg ud af, at hvis man registrerer sin KS8000 skærm hos Samsung, får man en trådløs bluetooth højttaler. Den koster ca. 1 500 rundt omkring, har lige fået min ind ad døren :)
|
|
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |