|
Bedste aktive højtalere op til 5000kr (2.0) |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er meget glad for Genelec's aktive højtalere 8010. Jeg bruger dem til musik og når jeg klipper video.
http://www.thomann.de/dk/genelec_8010_apm.htm Og har man råd, kan man sagtens vælge 8020 eller 8030 osv. J Redigeret af Jwin - 24-Januar-2016 kl. 15:45 |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Hvis du kigger lige under det gule stik, så sidder der en 3.5mm jack. Så den kan også klare analog :) |
||
![]() |
||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|
Det er der sgisme da også! Syntes også det var underligt hvis der ikke var analogt input. Så er den eneste klage jeg kan komme med vel blot at der ikke er indbygget Chromecast, men kun Yamaha's egen Musiccast. Men eftersom en CC Audio koster ~300kr er det til at leve med.
|
||
![]() |
||
JesperV ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Juni-2011 Status: Offline Point: 20 |
|
Hvad tænker du at du skal bruge cc til? Altså som musiccast ikke kan klare?
|
||
![]() |
||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|
Det er mest fordi jeg er rigtigt glad for CCA multiroom, og fordi der er væsentligt flere apps som understøtter CC, men ikke Musiccast eller DLNA. Men selvfølgelig hvis man kun vil streame lokalt og til en enkelt enhed (eller har Yamaha-udstyr overalt), så er DLNA og Musiccast lige så fint som CCA eller Airplay. Med BubbleUPNP på mobilen er det alligevel lidt format-agnostisk. Det er den eneste app jeg har oplevet der lader en streame musik direkte fra Dropbox eller Google Drive til f.eks. DLNA eller CCA, så godt som gnidningsløst.
Redigeret af HenrikStevn - 25-Januar-2016 kl. 07:58 |
||
![]() |
||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
|
Jeg kan anbefale Hi-fi klubbens Argon octave a5 til 2500 kr Den fungerer rigtigt godt med min cca. Den kan levere strømmen fra USB-stikket. Den vågner selv fra standby, når du starter musikken, og den husker sidst anvendt volumen, så sætter den til det Max niveau du ønsker. Hermed har man ikke brug for remoten, og kan styre det fra den mobile enhed. Desuden spiller de godt efter min mening.
Redigeret af -claus- - 25-Januar-2016 kl. 20:42 |
||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||
![]() |
||
Bravo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
|
mon ikke man kan finde disse på tilbud ved lejlighed:
|
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
|
Jeg er enormt glad for mine Yamaha HS7W (der findes en storebror til 2000kr pr enhed) men gav 1450kr pr enhed hos Thormann, der er næsten ingen støj fra dem i "idle" sat til en DAC... synes de klarer det fremragende.
det er en MONITOR, hvilket betyder den er sat op til reference lyd, men har en fin DAC til, og har farvet lyden en smule med et par DB på bass delen, og det bærer de super, for lidt sjovere lyd, men spiller også fint uden. Bedste aktive højtalere jeg har haft, og rart endelige at slippe Beolab3´erne til stuen. mine er med 6.5" bass enheder, storebror er med 8" men synes den var lidt for voldsom til skrivebord, skærmen er en 27" og mener bordet er 160cm, så det fortæller lidt om størrelsen. de er lige nu sat til en Audioengine D1, det var mest pga. den kunne tage phono kabler i bagenden stadig med styring af volumen knap. Redigeret af Rasmusdc - 26-Januar-2016 kl. 14:12 |
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|
Rasmusdc> Har de en standby-funktion. Jeg kunne faktisk godt tænke mig at prøve disse højtalere sammen med min Raumeld Connector.
|
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
|
nej desværre, de har en tænd sluk knap på hver højtaler, har sat dem til min pc med en spareskinne, som tænder når der kommer strøm til PC´en.
|
||
![]() |
||
|
Det er nok den største ulempe ved aktive monitors, de er tænkt til at blive tændt og slukket sammen med resten af studiet eller i hvert fald en mixerpult eller lignende. Og så er man ikke interesseret i at de pludselig slukker af sig selv og der lige går et par sekunder før de tænder igen.
Jeg bruger også en strømspareskinne så højttalere, delefilter, DAC, Chromecast osv. tænder når jeg tænder forforstærkeren.
Redigeret af HenrikStevn - 26-Januar-2016 kl. 15:39 |
||
![]() |
||
|
Ja personligt tog jeg også Auto sense delen fra på min PV1 i biografen med en skinne, da subben i stille passager valgte at sige et højt klik og slå fra.. det bliver man træt af.. fint med en relæ, men det er irriterende.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |