recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste billedkvalitet (og lyd) af disse to tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste billedkvalitet (og lyd) af disse to tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste billedkvalitet (og lyd) af disse to tv
    Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 23:16
Hvilket er umiddelbart bedst når det kommer til billedkvalitet og lydkvalitet, af disse to:
Philips 49PUT640112 og Sony KD49XD7005BAE.
De skal bruges til Boxer, gerne med mulighed for optagelse på HDD, men hos en uden internet, så smart tv delen er mindre vigtig.
Det må dog godt være meget betjeningsvenligt.

Jeg er farvet, med et lidt negativt syn på Philips, og ok syn på Sony.
Det skal afløse et 42" Panasonic Plasma X10 (vist nok).

Findes der bedre alternativer til omkring 4000kr?
Power i Randers har Philips til 3777kr og Sony til 3333kr.

Mvh Michael

Redigeret af Maggerholm - 08-Oktober-2016 kl. 23:19
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 08:09
Philips er med Android TV.
Vi havde et 2016 Model fra Philips med Android i en dag.
Det var simpelthen alt for sløvt.
På kanalrundtur trykkede man kanal op. Der skete ikke noget, Jeg har nok ikke fået trykket. Trykket en gang til stadig ikke noget. Så en gang til. Så gik der 3 sekunder og så skiftede TV kanal 3 pladser op.
Så det blev sendt direkte retur.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 08:22
Hvis begge kan ses i samme butik, kan du bare teste løs.

Har efterhånden hørt så meget skidt om Phillips tv at jeg ville tage Sony.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 10:33
4000kr og "bedste" det rimer ikke på et stort TV. Så skal du købe brugt! Kig dog på Pana's 700 serie og få noget ordentligt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

4000kr og "bedste" det rimer ikke på et stort TV. Så skal du købe brugt! Kig dog på Pana's 700 serie og få noget ordentligt.

Det er til min mor, og hun har som sagt et pana X10.
Grunden til at opdatere er og få DVB-T2 tuner, og HDD optagelse (hun bruger pt 2stk gamle analoge HDD-recordere), og muligheden for at bruge det gamletv et andet sted i huset.

Plasma kan man jo ikke opdrive idag, men kan man få LCD kvalitet i disse modeller som er sammenlignelig med kvaliteten på et ældre plasma som et X10?
Det gav hun vist ca 7000kr for.
Det nævnte Sony tv havde en "billigste pris på Pricerunner" på lidt over 6000kr, inden Power lavede dette åbningstilbud.
Derfor tænker jeg om det er sammenligneligt.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 11:43
X10 er jo ikke et ringe TV, min Far havde C10, som viste et udmærket billede. Jeg har ikke set de nævnte modeller, men tag ud og se dem med et TV signal, som er det de skal bruges til.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 18:09
Fik ikke set Philips'en, men Sonyen havde en del efterslæb, på noget af det signal, der kørte på skærmene.

Vi droppede det for denne gang.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2016 kl. 17:32
Er dette et godt bud på en god kvalitet i dette prissegment?
Panasonic TX-55CX740E, 55″ UHD Smart TV kr. 4.999kr.

Jeg her selv Panasonic, og min mors nuværende tv er Panasonic, men det er jo plasma.
Er Panasonic også god kvalitet når det kommer til LCD (og i denne prisklasse)?

Mvh Michael
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2016 kl. 18:18
CX 740 er med IPS panel, så dårligere sortniveau og bredere synsvinkel

CX 725 er med VA panel, så godt sortniveau og dårligere synsvinkel

Jeg ville vælge den sidste. Kig også over på flatpanels test

Redigeret af Kampus - 24-Oktober-2016 kl. 18:20
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2016 kl. 18:46
CX740 er et tv, der har kostet omkring det tredobbelte ved introduktionen. Det er nu på vej ud.

Som Kampus skriver så rigtigt, vil CX725 være bedre, men hvad med omstændighederne, det skal bruges i, som måske kan hjælpe på CX740'erens eventuelle udfordringer.

Skal din mor sidde i en kælder mørk som kul, eller har hun lyset tændt i stuen og sådan. Det vil måske gøre det vanskeligere at se evt. mindre unoder, dette tv måtte være forsynet med.

Ellers er der vel ikke andet for end at prøve at købe det og sikre sig returret, hvis din mor ikke kan lide det. Måske vil hun være bedre vant, nu hun kommer fra et plasma-tv. Det har jeg også selv.

Som nævnt andetsteds har min lillebror købt et tv med IPS-panel, og han lader til at være udmærket tilfreds. Han er så heller ikke typen, der mørklægger sit rum eller på anden vis forsøger at fremkalde evt. unoder ved tv'et.

Hvis mit budget var 5.000,-, ville jeg snuppe CX740'eren og se den nærmere an. Det er ikke en skærm, der er født til at koste kr. 5.000,-, så der er noget kvalitet bag. Derudover skal der kr. 3.000 mere op af lommen, hvis du skal have et CX725 VA-panel til din mor. Så jeg ville tage et ekstra kig på den 740-model, hvis jeg stod i situationen som anført. Hellere det end fx en TCL eller Philips skærm, der er født til prisrammen omkring de 5.000,-.

Mvh. Jørgensen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu