recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Blu-ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste Blu-ray afspiller

 Besvar Besvar Side  <1 141516
Forfatter
Besked
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:


PS3 fik forbedret DVD afspilningen markant med f/w 1.7.



Okay - men når nu man ikke har en PS3, så siger det mig jo desværre ikke rigtigt noget om tidspunktet for hvornår det blev forbedret


Grunden til at jeg spørger er, at det så vidt jeg er orienteret, er rimelig lang tid siden, og så undrer det mig bare, at der stadig i februar i år bliver refereret til, at PS3 fejler nogle efter sigende evidente tests... men det kan
selvfølgelig være, 1.7 først kom efter februar i år.



Secrets har først for nyligt gentestet PS3 med en nyere firmware og derfor indtil da kommenteret på baggrund af den første test.

De er så allerede bagud igen

Okay - firmware 1.8 testet februar 2008:

"The Sony PS3 continues to have extremely poor results in our SD DVD tests. The fact of the matter is, it just cannot lock onto a high resolution test pattern for any of our cadence tests. This is worse performance than we see with even sub-$50 players at your local big box store. One could argue that the player will probably do just fine with real world content since it probably doesn’t have as high detail as our test patterns, but I think that argument would mainly come from those trying to justify their purchase. If I can get nearly every DVD player out there to pass these tests, why won’t this one?"

Så det er altså først for ganske nylig, PS3 er blevet hæderlig som DVD afspiller, med endnu nyere firmware end 1.8 ?

Eller har folk været tilfredse med den, siden firmware 1.7 ?

Stiller testen for høje/urealistiske krav ?



Hele tråden starter med spørgsmål om bedste BD-afspiller.
Om man så skal regne DVD-afspilning med som en vigtig faktor, det må vel egentlig være op til den enkelte ?
Jeg har læst den test du henviser til, det PS3 fejler på er noget som jeg ikke rigtig ved hvad er , cadence flags ? Hvad det har af indflydelse for menigmand ved jeg ikke, jeg er ihvertfald ovenud tilfreds med dens performance på DVD-siden også. Den kan sikkert ikke følge med en hig perfomance DVD afspiller som Denon 3930 er, jeg har aldrig set den, men ud fra omtale er den jo fantastisk . Man skal så lige huske hvad den koster og så er den for mit eget vedkommende ikke så fantastisk, billede og lyd er sikkert i top, men prisen er det også.
PS3 er en vinder for mig fordi:

1. BD-afspilning er rigtig flot
2. Den kan dekode alle lydformater
3. Den kan opdateres til alle nye profiler
4. DVD-afspilning gør den flot
5. Man kan spille flotte spil på den (Motostorm, MGS4 osv osv)
6. Den er trådløs både på kontroller og netværk.
7. Den kan let rippe cd´ere til harddisk

Disse ting gør den til den bedste BD-afspiller til mig.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 141516
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu