|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | ||||||||||||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
|||||||||||
Og højttalerne er her:
http://www.av-precision.dk/1251468207.html de er på Fælleskøb her på forumet. Jeg har ikke selv hørt dem, men flere der har købt, har skrevet godt om dem herinde. Hvis du tager Yamaha RXV-465, blu-ray tilbuddet fra Expert + M&K højttalerne, har du det hele til under 10.000 kr. inkl. 20 film. Redigeret af Brixen - 28-November-2009 kl. 14:09 |
||||||||||||
Venlig hilsen
KB |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
ipk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2007 Sted: Viborg, Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
|||||||||||
Hvis det begynder at blive lidt dyrt for dig, er disse højtalere også gode (har dem selv).
|
||||||||||||
Mv. Ivan
Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2. |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
|||||||||||
Tak for svarene... Der er dog ingen af højttalerne der er lige min smag, så kan man egentlig købe en hvilken som helst slags højttalere og sætte sammen med eksempelvis Yamaha receiveren og enten Panasonic eller Sony afspilleren der nævnes lænere opper? Eller er der noget man skal tage højde for?
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
|||||||||||
Du kan roligt købe Yamaha receiveren + enten Panasonic eller Sony afspilleren. Du finder ikke noget bedre til den pris. Alle almindelige højttalere passer til med stikkene - det er straks værre med lyden. Sybwooferen skal være aktiv, dvs. med indbygget forstærker, men kan undværes, hvis fronterne giver bas nok. Jeg har på fornemmelsen at du går mest efter udseendet, men alle højttalermærker lyder forskelligt, dvs. hvis du lytter til det samme musik på samme forstærker, og skifter højttalere, får du forskellig lyd hver gang. Det bedste er at høre selv før køb. Hvis du fortæller hvor du bor, er der sikkert nogle der kan foreslå en forretning, hvor du kan høre højttalere. Redigeret af Brixen - 29-November-2009 kl. 10:32 |
||||||||||||
Venlig hilsen
KB |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() |
|||||||||||
Og Yamaha receiveren har mikrofon og indbyggget system til at justere dine højttalere ind. På den måde får du bedst mulig lyd uanset, hvad du sætter til.
Og en fordel ved løse apparater i stedet for out-of-box anlæg er, at det kan opgraderes én del ad gangen. |
||||||||||||
Venlig hilsen
KB |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
|||||||||||
Hej Brixen
Tak for din tid. Det lyder som en god idé.... Jgg skal bare lige have taget springet på et tidspunkt og vil derfor nemlig gerne være klar. Har du nogle forslag til nogle flotte højttalere? Her tænker jeg nogle slanke gulvhøjttalere i al fald bagtil, men også gerne foran?
Yamahaen som receiver og panasonic som afspiller lyder fristende. Hvad med subwoofer til rimelige penge? Og som jeg skriver den type højttalere? |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() |
|||||||||||
Hvis jeg forresten køber et alt-i-en system som ikke understøtter eksempelvis True-HD og jeg så ser en BD film med True-HD lyd, vil den så bare nedskalere lydformatet til almindelig 5.1 lyd som man kender det fra et DVD surroundsystem?
Meget vigtigt for mig at vide da jeg har et godt øje til dette system der ikke har det: http://www.midtdata.dk/hardware_1000140082_Sony-Hjemmebiografsystem---Blu-Ray--1000-Watt.html Og dette system der har det: http://www.getmore.dk/køb-sony-bdv-e800w-billig/hjemmebiograf-system/bdve800w.ce1_131413_p.html Hvad er fordele/ulemper ved det to ovennævte syster hver især.... Jeg er nemlig faldet for designet må jeg indrømme :-) ?? |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() |
|||||||||||
Hvad med at hoppe på et Harbosound fælleskøb som stadig kører på siden ? Og så en receiver, og experts blu ray afspiller tilbud ved siden af
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.aspx?articleid=3240&zoneid=6 |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() |
|||||||||||
Hmmm ifølge dette via Sonys egen hjemmeside har HTP-BD36SF også de forskellige lydformater sp man kan afspille det i en film????
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
ipk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2007 Sted: Viborg, Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
|||||||||||
Du går vist for meget op i design i stedet for lydkvalitet
|
||||||||||||
Mv. Ivan
Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2. |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() |
|||||||||||
Der kan jeg ikke hjælpe. Du er nødt til at HØRE selv. Højttalere er LYD - ikke udseende ![]()
Jeg ved ikke nok om subwoofere til at hjælpe dig - Mit eget anlæg er Dynaudio Audience højttalere uden subwoofer, men fronterne har 2 x 8 tommer bas hver, så det synes jeg er nok i en lille lejlighed. Og så synes jeg at du skal gøre dig selv en tjeneste og lytte til nogle højttalere i en forretning. Har du ikke noget musik du kender godt - evt. har hørt live - som du kan tage med og prøvelytte? Der er altså himmelvid forskel på forskellige højttalere - du bør høre dem inden du køber. |
||||||||||||
Venlig hilsen
KB |
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() |
|||||||||||
Begge dele er noget skrammel - ja, det er måske hårde ord, men det er nu min mening. De indbyggede forstærkere kan ikke måle sig med den billigste Yamaha, og højttalerne er også noget skrammel i mine ører. Du får elendig lyd ud af det. Hør det selv i en forretning. |
||||||||||||
Venlig hilsen
KB |
||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |