recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Blu-Ray?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste Blu-Ray?

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 08:04
Det sony anlæg du har linket til der er ret svært at bygge videre på. Så når du en dag vælger at skifte til noget nyt hifi, skal du smide hele det sæt ud næsten. Hvis du er villig til at ofre 6k, ville jeg købe to højtallere, og bruge dem istedet sammen med en forstærker. HVis der er penge er en subwoofer selvfølgelig en god idé. Så når du får pengene køber du de sidste 3 højtallere, og hvis de første to er lidt små kan du altid bruge dem til baghøjtalere i dit kommene sæt. 

Det ville jeg gøre, da de sony højtallere er lidt begrænset, og ude dog har hørt dem tror jeg ikke at der er så meget hifi over dem igen da jeg ikke har været ret begejstret over de anlæg fra forskellige tv producenter som jeg har hørt. Kvaliteten er væsentlig bedre hvis du køber et hifi anlæg vil jeg sige, og tror du bliver gladere for det som holder i mange år.
M.V.H M.K.A
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 09:18
Det er meget pænt af jer at komme med info, men det besvarer desværre ikke mit spørgsmål som er:

Hvis Jeg køber en PS3 og et Sony HT-IS100 højttalersystem som er inklusiv subwoofer, er det så nok til at jeg kan få 5.1 surround, eller skal jeg ud og investere i andet?

Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Det er meget pænt af jer at komme med info, men det besvarer desværre ikke mit spørgsmål som er:

Hvis Jeg køber en PS3 og et Sony HT-IS100 højttalersystem som er inklusiv subwoofer, er det så nok til at jeg kan få 5.1 surround, eller skal jeg ud og investere i andet?

Ja. Subben har HDMI indgang til eksterne kilder, så det bør være nok.

Hvis du vil høre højttalerne har de dem stående ude i Fields til en lytter. Jeg var ikke imponeret. Overhovedet. Imo kunne de 6½k bruges langt bedre på et fornuftigt 2.1 system. Men held og lykke med det.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 10:48
Det fås helt ned til 3500 kr.

Du skal tænke på at jeg på nuværende tidspunkt har dette system:

http://www.ciao.co.uk/Philips_DVD_580_HC__5347249

Nu aner jeg jo ikke en kæft om det, men mon ikke at de spiller ligeså godt som det, er der nogen der kan se det ud fra specs?

Alternativt så sig endelig til hvis der er andre højttalersystemer med Sub hvor man kan tilslutte det direkte til PS3....Gerne Out of box agtige som det Sony HTIS100?
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 10:56

Det fås helt ned til 3500 kr.

Du skal tænke på at jeg på nuværende tidspunkt har dette system:

http://www.ciao.co.uk/Philips_DVD_580_HC__5347249

Nu aner jeg jo ikke en kæft om det, men mon ikke at de spiller ligeså godt som det, er der nogen der kan se det ud fra specs?

Alternativt så sig endelig til hvis der er andre højttalersystemer med Sub hvor man kan tilslutte det direkte til PS3....Gerne Out of box agtige som det Sony HTIS100?
'

Husk på at lyd opstår ved flytten af luft. En tommelfingerregel er, at jo støtte mængde luft højttaleren kan flytte/har plads til at flytte, jo mere detaljeret lyd får du. Dertil spiller selvfølgelig kvaliteten af de enheder som sidder i højttaleren også ind.

Med det in mente, tag ud og lyt til Sony sættet. Og lad dig ikke forblænde af at han skruer højt op - for det gør han! Tag derefter forbi Hifiklubben og se om de kan lave et 2.1 sæt til samme pris. Du vil blive overrasket.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 11:15
Hej David... Tak for svar, men du svarer ikke på mit spørgsmål... Er du politiker? Wink
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 11:22
DavidP har faktisk svaret på dit spørgsmål hvis du kigger ordentlig efter Wink
Til top
piloten Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 11:30
Spørgsmålen om det virker er besvaret med et JA.
Om det er bedre end dit gl. system er utrolig svært at sige, men monstro ikkeWink.
Det gør det nok næppe godt.
Jeg kender ikke til alternativer, men skulle der være nogle derude så find nogle med større satellitter, de KAN bare ikke spille godt i den størrelse.
Med venlig hilsen

Piloten

Pio LX5090H(isf), Onkyo TX-NR905, Oppo BDP-83m.chip,Yousee 3126, PS3 250, System Audio 1750, 720AV, 705, Sub175
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 11:52

Hej David... Tak for svar, men du svarer ikke på mit spørgsmål... Er du politiker? Wink
Grunden til det kryptiske svar er du selv må ud og høre sættet - danne din egen mening. Herinde kan vi kun give råd baseret på teori og vores erfaring. Ingen herinde har erfaring med de sæt du linker til. Det må du snart have indset Smile Derfor kan vi kun tage udgangspunkt i den gængse opfattelse af OOB sæt kontra højttaler/forstærker sammensætning.

Min helt oprigtige råd til dig: Køb for filan et sæt du med 100% sikkerhed ved står dit nuværende! Og spild ikke 3K eller 6K på et sæt som du om ½ år ærger dig over du har købt! Du får ingen til at sige til dig at du skal købe det ene OOB sæt fremfor det andet...kun hvis du spørger nede i Fona hvor han uden tvivl vil anbefale dig det dyreste!
Du er blevet anbefalet nogle fine 5.1 sæt fra fælleskøb. Tag for guds skyld et af dem. Du vil blive blæst om kuld! Og køb så din Yamaha forstærker til at trække dem med! Du vil ikke fortryde éet eneste sekund.

OOB sæt er SPILD AF PENGE hvis man forventer god lyd! Punktum. End of story!

Hvis det absolut skal falde designmæssigt ind i din smag, så kan jeg godt se at vores ærlige meninger ikke kan bruges til noget. Men så må du også stoppe med at spørge om det ene er bedre end det andet...ingen af os vil på nogen måde lægge navn til en anbefaling af de sæt du spørger til Smile

Redigeret af Davidp - 02-December-2009 kl. 11:54
Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 11:58
her er et højtaler sæt i Alu til rimelige penge

Mv. Ivan

Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 17:13
Jeg ved godt I ikke kan sige om det spiller godt eller ej... Det jeg prøvede på var at få en til at kigge på specs fra mit nuværende Philips 580 HC og sammenligne med specs fra Sony HTis100...??

Ipk, tak for linket :)
Til top
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2006
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 17:30
Det er ret svært at sige. Sættet kan sættes til din ps3, men den sidde du linker til med dit phillips anlæg viser ikke rigtigt nogen nødvendig information. Det gør Sony siden heller ikke, da den ikke viser andet end at forstærkeren kan smide 50W ud til vher højtaller, hvilket vi ikke kan bruge til meget, da den ikke viser hvordan de 50W er målt.

Der findes nemlig mange måde at måle watt på, så man kan skrive  nogle højere tal end dem som er helt rigtige. Er lidt bange for at Sony har valgt at måle den ved meget få ohm, og måske kun på 2 eller 1 channel af gangen.

Men som så meget andet elektronik skal det høres da specifikationer ikke altid kan bruges. Så tag ud og hør dem, og som sagt lad være med at skrue sindsygt op da det ikke resultere i bedre lyd, man bliver bare overvældet over at de kan spille højt. Smut så ned i hifiklubben og spørg hvad man kan få for dit budget og sammenlign.

Prøv at tage noget du selv gerne vil hører med, og prøv at lyt til dybden af lyden og hvor fyldig den er. mine erfaringer er for det meste af sådanne sæt esom sonyen er meget "hule"i lyden, og slet ikke fylde rummet med den lyd som den skulle. Hvis du forstår mig.

Redigeret af M.K.A - 02-December-2009 kl. 17:30
M.V.H M.K.A
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu