recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste BLU-rayafspiller til DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste BLU-rayafspiller til DVD

 Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 08:16

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Kørte "Star Wars testen" og den klarer det helt klart bedre end min PS3. Der er en anelse vibrering af stregerne på bordet, men kunne ikke se noget på andre skrå linier under panorering.

Prøvede også "SW2 kap11" testen  på min BD55 i går aftes, og jeg fik nogenlunde samme resultat. Ingen Staircasing men stregerne i bordet og vindueskarmen vibrerede en del (jeg syntes det var en del, men jeg ville jo også gerne at det var helt roligt )

Jeg syntes jeg mangler source direct i min BD55. Jeg kunne godt tænke mig at se om min Denon AVR-3808 eller TX-P46G10e er bedre til at scalere signalerne. Er det generelt for Panas BD at de ikke har denne funktion?



Redigeret af THMhome - 28-August-2009 kl. 08:21
M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 09:18
Derfor er det så vigtig med at BD afspiller har source direct og for tide er det kun Pioneer´s model og Oppo der kan fremvise dette, for så kan men lette leve med at der er indbygge en ringer scale i BD afspille, da man så kan bruge enten en løs scaler eller den scaler der er indbygget i TV'et.

Det kunne så værre sjove at få en teste af source direct på Pioneer og Oppo for at se om der virklig er en forskel.
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

BD / DVD afspiller: Panasonic BD50

TV: Panasonic TH37PX80

Nedskaleringen _kan_ være skyld i noget (ja ja, nu skal jeg slagtes for at jeg har sagt opløsningen er uden betydning, kom bare med det... ), men jeg må lige have set den før jeg kan udtale mig.

EDIT: Du kører 1080P til skærmen, ikke? (just asking).

Ååvvvkey... så har jeg kigget lidt på tingene herhjemme.

Filmen er (ifølge coveret) 1080p

Min afspiller stod til "auto" som HMDI opløsning.

Kan se problemet ved 1080p output - når jeg vælger at låse til det.

Kan stadig se problemet ved 720p, dog mindre udtalt.

Hvad kan vi så lære af det?

Der sker en nedskalering uanset hvad jeg sætter output til. Tilsyneladende er min afspiller bedre til at nedskallere end mit tv... ?

- men helt godt bliver det nok ikke uden en Oppo og en Full HD skærm fra Pioneer... damn!

Spøg til side, ville godt se Oppo klare DVD-udgaven...

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 13:24
Persiennerne 'danser' også lidt på min 4280XA med BD35 som afspiller. Jeg tror vi er ude i noget der er svært/umuligt at undgå helt.

Jég tror dog ikke at afspilleren er bedre til at nedskalere end dit tv; det er nok nærmere noget med, at du mister noget detalje ved at skalere to gange, og så synes persienneproblemet at være lidt mindre. Desuden er det jo tosset ikke at smide 1080p/24 ud til et PX80.

Iøvrigt ér Pulp Fiction, som nævnt på forrige side, 1080p/24. Ellers ville BD35'eren jo ikke kunne smide 24 fps ud.


Redigeret af Naiera - 28-August-2009 kl. 13:25
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8910
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu