recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste BLU-rayafspiller til DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste BLU-rayafspiller til DVD

Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Definitionen på et pænt delay er jo nok svævende, men jeg oplever det ikke som noget problem/irritationsmoment, men jeg oplever det heller ikke som et problem af load-tiden er lang... (er rundet de 40, så måske derfor)

Det må være derfor. Din reaktionstid mm. er ved at være lidt langsom, og så skal du vel også have pisset af inden filmen går igang, så der kan du bruge ventetiden på

tak for dagens griner på kontoret - fin humor, som er skrevet på den "gode måde" med glimt i øjet 

Og som jeg , også i "plus 40" alderen, iøvrigt kan nikke genkendende til

MVH

Selfølig kan man bruge en lang delay tid til noget godt, bla. at lave kaffe tale med svigermor gå på posthuse, gå en tur med hunde med mere

Redigeret af Startrek - 26-August-2009 kl. 17:55
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 20:13

TVHomer@

Så vidt jeg husker har du et Pio 5090, så glem alt om en Oppo og køb dig en Pio afspiller. Pio'en leverer direkte signal ud så al deinterlace og opskalering sker i din skærm. Og det gør den altså lige så godt som hvis du lod en Oppo om det - BASTA.

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

TVHomer@

Så vidt jeg husker har du et Pio 5090, så glem alt om en Oppo og køb dig en Pio afspiller. Pio'en leverer direkte signal ud så al deinterlace og opskalering sker i din skærm. Og det gør den altså lige så godt som hvis du lod en Oppo om det - BASTA.

og du har set han ikke vil have en hverken langsom afspiller eller en med et slemt layer change delay på dvd? Hvis de 2 ting ikke var vigtige for ham, så havde jeg også anbefalet ham en pio afspiller.

Desuden har han oprettet en del tråde og indlæg hvor han søger den bd afspiller som er bedst til dvd, og det siges af mange at være oppo.

Redigeret af furious jt - 26-August-2009 kl. 20:18
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 20:19
Jamen jeg har også set og hørt at han helst vil have Pio til sit Pio TV - og så er den ikke længere: Så køb dog den LX52
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 20:20
Jeg tror ikke på at Oppo'en er bedre end Pio skærmen til signalbehandling af DVD'er.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 20:27

Jamen jeg har også set og hørt at han helst vil have Pio til sit Pio TV - og så er den ikke længere: Så køb dog den LX52

skal vi sige han vakler lidt

Jeg er skam helt enig med dig Kampus, men jeg læste bare i en anden tråd at layer change delay samt hastighed betyder meget for ham, men har forslået ham at tage ud i butikkerne og teste pioneers afspillere. Det KAN jo være han synes de er ok

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 20:28

Jeg er skam helt enig med dig Kampus, men jeg læste bare i en anden tråd at layer change delay samt hastighed betyder meget for ham, men har forslået ham at tage ud i butikkerne og teste pioneers afspillere. Det KAN jo være han synes de er ok

Ja det er egentlig utroligt at han har fået valgt sig et TV. Men det har måske også taget et par år

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 20:33

Ja det er egentlig utroligt at han har fået valgt sig et TV. Men det har måske også taget et par år

Vi kan ikke alle være lige hurtige på aftrækken, men man må da sige at han har valgt sig et godt mærke, så lidt får han da ud af at undersøge markedet

Redigeret af furious jt - 26-August-2009 kl. 20:33
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 20:37

Jeg tror ikke på at Oppo'en er bedre end Pio skærmen til signalbehandling af DVD'er.

Nå. Det er den.

Iøvrigt kan Oppo'en også levere source direct hvis man ikke vil benytte ABT'en, så man kan sagtens få glæde af dens hurtigere betjening af dén grund...

Redigeret af AV Precision - 26-August-2009 kl. 20:38
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 20:45

Definitionen på et pænt delay er jo nok svævende, men jeg oplever det ikke som noget problem/irritationsmoment, men jeg oplever det heller ikke som et problem af load-tiden er lang... (er rundet de 40, så måske derfor)

Det må være derfor. Din reaktionstid mm. er ved at være lidt langsom, og så skal du vel også have pisset af inden filmen går igang, så der kan du bruge ventetiden på

Jeg synes delayet på pio 71'eren var lang. Ca. 1 - 1.5 sek. Men det var ikke noget der generede mig. Og bare fordi der er så stort delay på pio 71 og bd320 behøver det jo ikke være på din, selvom den er ældre

Jeg bruger sgu da KOLBE....

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

tak for dagens griner på kontoret - fin humor, som er skrevet på den "gode måde" med glimt i øjet 

Og som jeg , også i "plus 40" alderen, iøvrigt kan nikke genkendende til

MVH

Ja men VI har jo også været drenge(røve) engang

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 21:33

Ja, I har begge ret.

Jeg ville helst have en pio, men gider ikke rigtigt det layer-change delay, og synes at jeg generelt hører at oppo´en skulle levere bedre dvd PQ. 

Mit største problem har været at butikkerne i herning ikke har noget Pio udvalg, så det er svært når man må læse sig til alt.

Min 5090H´er måtte jeg til ringkøbing af alle steder for at se. Men så var den også købt med det samme

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu