recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste BLU-rayafspiller til DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste BLU-rayafspiller til DVD

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 21:39
Det er muligt der ligger en butik tæt på, det ved jeg ikke, men ellers kan du tage en tur til aalborg ind til sparshop. Ved godt det er lidt af en køretur, men derinde finder du diverse pioneer afspillere samt en rigtig god service.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg tror ikke på at Oppo'en er bedre end Pio skærmen til signalbehandling af DVD'er.

Nå. Det er den. Og hvorfor er den så det? Hvis min DVD afspilning bliver bedre, så dropper jeg BD og køber DVDer i stedet.

Iøvrigt kan Oppo'en også levere source direct hvis man ikke vil benytte ABT'en, så man kan sagtens få glæde af dens hurtigere betjening af dén grund...

Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 00:24
den dag der kommer 2læsehoveder  til samme medie , slipper vi for layer change ,men tiden kan minimeres , hvis læselag 2 starter udfra så er det kun læsekalibrering (fokusering af læsedybde til andet lag) , istedet for at læsehovedet skal ind i indersporet,og kalibreres ! 

Redigeret af len61 - 27-August-2009 kl. 00:24
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 03:19
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Ja, I har begge ret.

Jeg ville helst have en pio, men gider ikke rigtigt det layer-change delay, og synes at jeg generelt hører at oppo´en skulle levere bedre dvd PQ. 

Mit største problem har været at butikkerne i herning ikke har noget Pio udvalg, så det er svært når man må læse sig til alt.

Min 5090H´er måtte jeg til ringkøbing af alle steder for at se. Men så var den også købt med det samme



Ved godt det er en mindre ting, men layer-change på PIO'en var noget af det der fik mit pis til at koge over... Apropos kolber og anden godt!
Men blev simpelthen så træt af det, og det er en af de største grunde til jeg skilte mig af med min Pio...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg tror ikke på at Oppo'en er bedre end Pio skærmen til signalbehandling af DVD'er.

Nå. Det er den. Og hvorfor er den så det? Hvis min DVD afspilning bliver bedre, så dropper jeg BD og køber DVDer i stedet.

Jeg kunne vende den om: hvorfor er skærmen bedre end oppo'en? Dit "tror" er svært at bruge til noget

Det er der nogle meget pålidelige kloge hoveder der helt objektivt har målt sig frem til. Otto har postet linket til undersøgelsen i en anden tråd. Jeg håber han kan huske hvilken.

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Ja, I har begge ret.

Jeg ville helst have en pio, men gider ikke rigtigt det layer-change delay, og synes at jeg generelt hører at oppo´en skulle levere bedre dvd PQ. 

Mit største problem har været at butikkerne i herning ikke har noget Pio udvalg, så det er svært når man må læse sig til alt.

Min 5090H´er måtte jeg til ringkøbing af alle steder for at se. Men så var den også købt med det samme



Ved godt det er en mindre ting, men layer-change på PIO'en var noget af det der fik mit pis til at koge over... Apropos kolber og anden godt!
Men blev simpelthen så træt af det, og det er en af de største grunde til jeg skilte mig af med min Pio...

Ja det er lidt voldsomt på pioneers afspillere. For mig ødelagde det ikke film oplevelsen, men for dem det gør, så er det nok ikke en pio de skal have

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 08:49

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og hvorfor er den så det? Hvis min DVD afspilning bliver bedre, så dropper jeg BD og køber DVDer i stedet.

Uanset hvor fantastisk DVD bliver gengivet, bliver det aldrig så godt som BD. Men det er også vigtigt at man i disse diskussioner lige er opmærksom på hvad det indebærer at have en god vs en gennemsnitlig de-interlacing. På nogle film vil der ikke være forskel, på andre er der. Derfor kan du godt opleve at du sætter én film på og sammenligner, og konstaterer at der ikke er forskel, men sætter du en anden film i så er der pludselig forskel. De-interlacing er en kompliceret størrelse...

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 08:51

Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

den dag der kommer 2læsehoveder  til samme medie , slipper vi for layer change ,men tiden kan minimeres , hvis læselag 2 starter udfra så er det kun læsekalibrering (fokusering af læsedybde til andet lag) , istedet for at læsehovedet skal ind i indersporet,og kalibreres ! 

Man behøver ikke to læsehoveder, det er et simpelt spørgsmål om at have et drev der er hurtigt nok, kombineret med en buffer der er stor nok.

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Jeg ville helst have en pio, men gider ikke rigtigt det layer-change delay, og synes at jeg generelt hører at oppo´en skulle levere bedre dvd PQ. 

Mit største problem har været at butikkerne i herning ikke har noget Pio udvalg, så det er svært når man må læse sig til alt.

Min 5090H´er måtte jeg til ringkøbing af alle steder for at se. Men så var den også købt med det samme

Hvis det har din interesse, er du velkommen til at komme til Struer og opleve LX71 og 5090(uden h) i samspil.

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

den dag der kommer 2læsehoveder  til samme medie , slipper vi for layer change ,men tiden kan minimeres , hvis læselag 2 starter udfra så er det kun læsekalibrering (fokusering af læsedybde til andet lag) , istedet for at læsehovedet skal ind i indersporet,og kalibreres ! 

Man behøver ikke to læsehoveder, det er et simpelt spørgsmål om at have et drev der er hurtigt nok, kombineret med en buffer der er stor nok.

Det fungerer jo helt upåklageligt på de større Denon DVD-afspillere.



Redigeret af Gerdes - 27-August-2009 kl. 08:54
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og hvorfor er den så det? Hvis min DVD afspilning bliver bedre, så dropper jeg BD og køber DVDer i stedet.

Hvorfor er en Ferrari hurtigere end en VW Transporter?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 09:48

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og hvorfor er den så det? Hvis min DVD afspilning bliver bedre, så dropper jeg BD og køber DVDer i stedet.

Hvorfor er en Ferrari hurtigere end en VW Transporter?

Jeg fornemmer mere og mere der tegner sig et billede af, at når man har en afspiller der er forsynet med f.eks. en Anchor Bay Videochip, så er den hellige grav velforvaret - og så overgår afspilleren alt andet. Den nævnte chip er ganske fremragende og blandt det bedste som findes.

At så andre afspillere er forsynet med andre chip acecepteres ikke, for de er jo unavngivne - og det uanset om de andre chips levere et korrekt billede.

Det hele ender som med, at vi alle kan læne os tilbage i stolen, og sige YES, min afspiller er den bedste, den har den og den mest kendte chip - og det ved jeg fra en måling. At jeg så ikke kan se forskellen i forhold til andre chip - pyt med det...jeg har det bedste

 



Redigeret af Hother - 27-August-2009 kl. 09:48
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu