Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 19:39 |
Pallec skrev:
Har dog haft en flad de sidste 4 år, så de mange film jeg har set i den periode, har jeg heller ikke bemærket det på. |
Med Natural Motion?
Pallec skrev:
Det er sgu' det værste ved et forum som det her. Man bliver gjort opmærksom på problemer man aldrig har skænket en tanke, så nu sidder man og kigger efter fejl, istedet for at nyde filmen 
|
Undskyld! 
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 19:41 |
erla skrev:
BD / DVD afspiller: Panasonic BD50
TV: Panasonic TH37PX80
|
Nedskaleringen _kan_ være skyld i noget (ja ja, nu skal jeg slagtes for at jeg har sagt opløsningen er uden betydning, kom bare med det... ), men jeg må lige have set den før jeg kan udtale mig.
EDIT: Du kører 1080P til skærmen, ikke? (just asking).
Redigeret af AV Precision - 27-August-2009 kl. 19:43
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 19:45 |
Er det den danske udgave af Pulp Fiction, og er det i så fald korrekt det jeg læser på nettet at den er 1080i?
|
 |
erla
Guld medlem
Oprettet: 10-Maj-2007
Point: 693
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 19:48 |
AV Precision skrev:
erla skrev:
BD / DVD afspiller: Panasonic BD50
TV: Panasonic TH37PX80
|
Nedskaleringen _kan_ være skyld i noget (ja ja, nu skal jeg slagtes for at jeg har sagt opløsningen er uden betydning, kom bare med det... ), men jeg må lige have set den før jeg kan udtale mig.
EDIT: Du kører 1080P til skærmen, ikke? (just asking).
|
Hmm... jo, det tror jeg at jeg gør, men er ikke sikker - må kigge på det når jeg kommer hjem... kan godt følge din teori vedr. nedskalering...
Men altså - HELT ÆRLIGT, Otto!
Vil det sige, at mine øjne kan se fejl ingen andre kan se, for du har jo så mange gange sagt, at under 50" så vil man i praksis ikke kunne se forskel på Full HD og HD Ready?
Jeg vil ha' mine penge tilbage! 

|
 |
erla
Guld medlem
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 19:49 |
Det må du nok sige - skam dig! 
|
 |
erla
Guld medlem
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 19:57 |
AV Precision skrev:
Er det den danske udgave af Pulp Fiction, og er det i så fald korrekt det jeg læser på nettet at den er 1080i?
|
Det er den danske udgave - om den er 1080i ... hmm... det har jeg naturligvis ikke tjekket... tjekker når jeg kommer hjem i aften.
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 20:03 |
AV Precision skrev:
Leviathan.jk skrev:
Nej, det ved jeg godt. Det er da bare meget sjovt at se, hvordan det ser ud, hvis den gør det forkert vel at mærke. |
Selvfølgelig er det dét, det er også det vi er her for. Jeg siger det mest af hensyn til dem der læser med, fordi jeg efterhånden tit har oplevet folk overfortolke denne slags specifikke tests.
Vi kan jo starte en de-interlacings filmklub, hvor vi tester hvér vores afspiller på forskellige film (problemet med dét er at ikke alle er lige gode til at spotte fejlene...)
Leviathan.jk skrev:
Desværre er de-interlace en kompleks størrelse, der kræver mange forskellige tests, før man kan sige noget overordnet.
Men ville det ikke være morsom, hvis jeg derefter godtog, at min så er bedst til dvd'er, nu hvor den klarede Ottos test? ;) |
Det ville i hvert fald være morsomt at se hvor mange siders tekst jeg kunne finde på at bruge for at trække i land igen...
Leviathan.jk skrev:
Ej spøg til side, jeg ved da godt at Anchor Bay ABT2100 er bedre end HQV Realta. Men Realta er vel omtrent det næst bedste, så vidt jeg er orienteret. ER det ikke mest på 1080i at Anchor Bay er bedre end Realta? |
Nja, så kort kan det ikke siges. Men der vil såvidt jeg husker ikke være forskel på lige præcis dén film - men det er længe siden jeg har prøvet, så jeg kan huske forkert. Når vi nu diskuterer hvorvidt forkert de-interlacing er flueknepperi eller ej, så er der ingen tvivl om at forskellen på HQV Realta og ABT 2010, DET er flueknepperi. Det er to top performers. Det der gør ABT2010 interessant, er at den typisk sidder i billigere produkter end Realta (hvorimod Reon ofte benyttes i relativt billigt udstyr). Hvis prisniveauet var omvendt, ville man nok se nogle lidt mere heftige diskussioner om hvorvidt forskellen er de ekstra penge værd eller ej. Derfor er der heller ingen tvivl om at hvis afspilleren med Realta på øvrige områder tiltaler én mere, så skal man ikke give afkald på dét for at få ABT frem for Realta. | Først sorry mente selv ABT2010, ah alle de navne  En anden ting, kan man overhovedet bruge noise reduction til noget som helst, som Realta så flot reklamere for? Jeg bruger det ihverfald aldrig, jeg synes faktisk der kommer underlig motion flow på, når den sættes på..
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 20:42 |
erla skrev:
Det er den danske udgave - om den er 1080i ... hmm... det har jeg naturligvis ikke tjekket... tjekker når jeg kommer hjem i aften. |
CDON siger 1080i, HD Digest siger 1080P - men under alle omstændigheder er det interessant at følge op på.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 20:49 |
Leviathan.jk skrev:
En anden ting, kan man overhovedet bruge noise reduction til noget som helst, som Realta så flot reklamere for? Jeg bruger det ihverfald aldrig, jeg synes faktisk der kommer underlig motion flow på, når den sættes på.. |
Jeg mener absolut ikke det har noget at gøre i en blu-ray afspiller. Jeg får også knopper når folk fremhæver bedre støjreduktion som forskellen på en god og en dårlig afspiller. Det KAN være en fordel i en separat scaler eller i et tv, hvis man har dårlige kilder, men selv der synes jeg ulemperne generelt overskygger fordelene. I langt de fleste tilfælde er man bedre stillet med at finde sig i støjen i stedet for at finde sig i ulemperne. Men nogle er tilhængere af støjreduktion, og er man det er HQV's da bedre end de fleste andre (også bedre end ABT's, hvilket jo kan være årsagen til at Denon fortsætter med HQV i topmodellerne). Generelt synes jeg det er lidt som at pisse i modvind - man kan bruge hele livet på at finde den bedste måde at gøre det på, men det er nu engang klogere bare at lade være... 
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 21:30 |
AV Precision skrev:
Pallec skrev:
Har dog haft en flad de sidste 4 år, så de mange film jeg har set i den periode, har jeg heller ikke bemærket det på. |
Med Natural Motion?
|
Nej, det har ikke noget i den stil, og alt andet "billedforbedrende" skrammel er slået fra...
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 21:32 |
Pulp Fiction på Blu-ray er 1080p/24; ingen tvivl om dét. I øvrigt en temmelig fornuftig udgivelse, og spøjst at Danmark er et af kun to lande der har den indtil videre. Var den 1080i/50 ville Hi Def Digest i øvrigt nok også have haft problemer med at se den
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 21:37 |
Pallec skrev:
AV Precision skrev:
Pallec skrev:
|
Star Wars episode 2 (PAL) har jeg brugt i mange år som "grovsortering". F.eks. kapitel 11 (Tex' Diner) er en klassiker. Fejler den hér, så er det ud til højre. Kig efter "staircasing" i de skrå linier i tagene i starten af kapitlet, opløsning og evt. interferens i gitteret i bygningens udluftningskanal, og når man kommer ind i diner'en, linierne i bordet når der panoreres op og ned. Der er utallige andre steder i filmen hvor forkert de-interlacing er meget synligt, men dette er dén scene jeg oftest har brugt, fordi man ofte oplever at afspillerne håndterer en del af scenen korrekt men ikke en anden del (f.eks. håndterer starten korrekt, men fejler på den lodrette panorering indenfor), og der er også stor forskel på hvor hurtigt afspillerne fanger kadencen.
Denne test sorterer fårene fra bukkene. Hvis man skal sortere de seje bukke fra de sløje bukke, så kan man f.eks. tage fat i noget japansk anime. Jeg bruger ikke specifikke titler til dette, da jeg har en stak test-skiver med sekvenser der emulerer hvad der sker med forskellige typer materiale, det er meget nemmere...
|
Har nu prøvet med SW2 på min PS3 (BD80 må vente til lyset bliver lidt mere "projektorvenligt").
Starten af scenen - tagene og udluftningskanaler - er ikke noget problem for PS3, men linierne på bordet vibrerer/sløres når der panoreres op/ned (går ud fra det er det som du mener er et problem?).
Bliver interessant at se om BD80 klarer det bedre.
Tilføjelse: Lige inden kapitel 11 starter, er der en scene hvor nogle store troppetransportskibe letter. Her har PS3 helt klart problemer med "staircaising" på de lodrette/skrå linier på skibene.
|
Nå, så blev det mørkt nok til at prøve min Pana BD80 med projektoren. Kørte "Star Wars testen" og den klarer det helt klart bedre end min PS3. Der er en anelse vibrering af stregerne på bordet, men kunne ikke se noget på andre skrå linier under panorering. Prøvede også et par Anime film (Legenden om Jordhavet, og Grave of the Fire Flies) men kunne ikke se nogen de-interlacing problemer i de scener jeg testede. Man kan nok ikke udlede andet af ovenstående, end at den formentlig de-interlacer bedre end PS3. Men, en meget sjov måde at teste på. Nu kan jeg formentlig ødelægge humøret for nogle af mine venner, ved at vise dem hvor "skod" deres udstyr er
Redigeret af Pallec - 28-August-2009 kl. 06:58
|
 |