recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedste dataabonnement
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

bedste dataabonnement

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: bedste dataabonnement
    Sendt: 27-April-2020 kl. 11:27
Hej.

Det tegner til at det bliver en sommer under danske himmelstrøg. Af mangel på bedre, så kommer vi nok til at flytte ud i kolonihave, når vejret eller er til det. 

I den forbindelse skal jeg have et ordentligt dataabonnement så vi kan får lidt internet derude.

Der bliver lidt netflix og lidt spil på en gammel ps3 og så lidt almindelig laptopsurfing. 

Jeg har fundet et fint abonnement til 109 kr pr.md hos oister med fri tale og 60GB, Det bør være rigeligt, men hvis det ikke er tilfældet, så kan jeg nemt leve med en kold tyrker i slutningen af måneden:) https://www.oister.dk/mobilabonnement/oister-mobil-fri-tale-60-gb/

Fri ale har jeg slet ikke behov for, men det er nærmest obligatorisk når man vil have megen data.

Driver Oister en ordentlig forretning eller er der andre der kan tilbyde noget bedre rent prismæssigt.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 11:56
Du skal sikre dig at du har dækning.
Selv i Silkeborg havde vi problemer med dækning da vi brugte det. Og Oister roamer vist ikke over til TDC når der ingen dækning er. Det er vist kun 3 der gør - og det vist kun når der INGEN dækning er.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 12:01
Jeg kan anbefale Telmore. Har ikke haft problemer med dækningen, hverken i nord-, midt- og østjylland.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 12:24
De sidste par år jeg jeg benyttet Lebara i kolonihaven. I den lokale kiosk købes en pakke med SIM-kort og 60GB data (og muligvis 60 timer tale) for 99 kroner. Så køber jeg, også i kiosken, et par 100 kroners taletidskort som indsættes på kortet. De plejer at holde fint hele sommeren, til en familie på 4.
Fordelen er, at man ikke hænger på et abonnement. Og jeg kender mig selv godt nok til at vide, at jeg sikkert ville glemme at afmelde abonnement, medens SIM-kortet ligger ubenyttet i 8 måneder ;-)
Lebara bruger Telenor/Telias netværk. Kolonihaven ligger ikke i det bedste dækningsområde. Men jeg er dog aldrig under 20mbps i download.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

I den lokale kiosk købes en pakke med SIM-kort og 60GB data


Det lyder spændende. Er der ingen udløbsdato på sådan et datakort?

Flemming



Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 14:55

Hej.
 
Du kan på mastedatabasen se hvor langt der er til nærmeste sendermast?


Under Tjenestetyper, vælg: Mobiltelefoni

Og under Teknologier. vælg: UMTS for 3G eller LTE for 4G

Så hak af i enten Eksisterende positioner og/eller Planlagte positioner.
Og klik 'Vis'

Hilsen Carsten.
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Er der ingen udløbsdato på sådan et datakort?


Jeg købte årets SIM-kort for en måned siden. Så vidt jeg husker skulle det tages i brug inden midt 2021. Derefter ingen decideret udløbsdato, såfremt det er i brug. Aktiveres automatisk når SIM indsættes i telefon/router.
Selve "data-pakken" er gyldig 30 dage (eller til der er brugt 60GB). Så hvis der er tanket penge på kortet, starter det selv en ny periode på 30 dage...eller 60GB.
Man kan også få 100GB for 99. Men det kræver abonnement. Også et godt tilbud - hvis du husker at afmelde ;-)
Min router kan sende sms. Så tanker op ved at sende koderne fra taletidskortet via sms.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 15:30
Her er et kort over dækning og hastigheder for de fire operatører i Danmark:

https://telepristjek.dk/mobilabonnement-priser/ har vistnok alle teleselskaber med i deres prisoversigter. Her kan du også se, hvilke operatørers net, teleskaberne bruger.

Lebara - nævnt ovenfor - er et fint tilbud. Men faktisk har flere teleselskaber ingen binding på deres abonnementer, hvorfor du kan købe det og reelt opsige med det samme, så et kun gælder den ene måned. På den måde kan du eksempelvis få 100 GB for 149 kr. hos Oister - eller vælge det nævnte med fri tale og 60 GB, hvis du vil. (dog praktisk at skille tale og data ad, hvis du ikke vil rode med nummerflytning)


Redigeret af longjohn2 - 27-April-2020 kl. 15:33
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 15:56
Jeg har nu tjekket. Der er fin forbindelse, men det er også centralt på amager, så jeg havde ikke forventet andet.

Jeg vil egentligt helst ikke have den ekstra udgift, men bare et mere passende abonnement til min nuværende telefon  nævnte løsningg fraoister med fri tale og 60 b, er nok den jeg hopper på.

Lebara ser også interessant ud. Det ultimative kunne være billig data, der ikke skulle brændes af inden for en bestemt periode,,,🙂

e
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 16:51
bare vr opmærksom på at 60gb desværre kan nås temmelig hurtigt, hvis der streames lidt film.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 17:09
Jeg var i sommerhus en uge under Corona nedlukning.

Der er var en hjemmearbejdsplads, en 10 klasse fjernundervisning og en HF fjernundervisning. Lidt streaming om aftenen.

4 personer i alt.

Forbrug 104gb.

Gå efter et CBB eller Oister abonnement med router.




Hvis du har router i forvejen.






Redigeret af Mufti - 27-April-2020 kl. 17:11
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

  Hvis du har router i forvejen.




Hej.

QUOTE: '14.3 Dataforbrug
Hvis dit mobilabonnement inkluderer data, er der adgang til
frit dataforbrug op til den fastsatte datamængde pr. måned.

Overskrider dit dataforbrug de inkluderede enheder pr.
måned, vil dit OiSTER-abonnement blive spærret for
dataforbrug resten af den pågældende måned. Har du behov
for mere data, kan du tilkøbe OiSTER ekstra data til
indeværende måned.

Ubrugt dataforbrug overføres ikke til den følgende måned.
Dataforbruget gælder forbrug i Danmark, når du befinder dig
på 3’s danske netværk og EU, se dog nærmere
begrænsninger under forbrug i udlandet.'


Det kan godt være at Oister kalder det fri data. Men det syntes jeg IKKE, at det er.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 28-April-2020 kl. 10:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu