recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedste dvb-c reciever til Slingbox 350
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

bedste dvb-c reciever til Slingbox 350

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: bedste dvb-c reciever til Slingbox 350
    Sendt: 11-April-2013 kl. 15:10
Jeg har lige erhvervet mig en Slingbox 350, og skal ud at købe en dvb-c reciever til den. 
Jeg har set på Clint dc1, Ennovia edc 11 samt Denver 110HD.

Jeg vil hører om der er nogle herinde der har erfaringer med at tilslutte en eller flere af dem til en Slinbox 350. min primære bekymring er ikke så meget selve recieveren, men mere om der er nogle der har erfaringer med, om Slingmedia har fjernbetjeningerne til hver af dem, da jeg helst ikke vil skulle ind at rode med diverse indstillinger. 

samt om der er nogle der har praktiske erfaringer med om der er en af recieverne der er lettere end den anden at få IR blasteren sat på, eller om det ikke er nødvendigt grundet 350'erens indbyggede IR blaster.

- forslag til andre recievere i samme priklasse er selvfølgeligt også velkomne

Redigeret af mathias1 - 11-April-2013 kl. 15:11
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6500
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 16:36
hvis det er yousee det skal kobles op til er yousees egen reciever super fin... men kun hvis det er yousee andet kender jeg ikke til
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 16:48
Det er ikke Yousee, det er en lille lokal antenneforening
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 18:03

Oprindeligt skrevet af mathias1 mathias1 skrev:

Det er ikke Yousee, det er en lille lokal antenneforening

Det er ikke det afgørende, det kan sagtens være You See der er leverandør. Vil ikke mene at de små lokale foreninger selv leverer DVB-C, men får det fra You See eller Stofa. Så find lige ud af hvem der er leverandør.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 13:08
De får det ikke fra yousee, tidligere fik de det fra Stofa, men da jeg spurgte ind til Zaptor boks sagde de at de kun virkede med Stofa, så jeg går udfra de er helt selvstændige? 

- Det er skagen antennelaug.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 13:15
og uanset hvem der er leverandør er fuldstændigt underordnet for mig, jeg skal bruge en dvb-c modtager, der er billig, som virker med min Slingbox, jeg skal hverken bruge en youSee modtager eller en zaptor boks fra Telia, men en Blue tinum, clint, Denver eller lignende. Mit primære spørgsmål går på om der er nogle der ved hvilke(n) af disse SlingMedia har i deres dvb-c reciever kartotek, da jeg gerne vil have den virker med min Slingbox med det samme, uden jeg selv skal til at finde fjernbetjeningsindstillingerne på nettet..
Til top
Wiegaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-April-2010
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wiegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 09:36
Jeg har en Slingbox Pro-HD, som jeg har tilsluttet en Clint dc1 til. Selve fjernbetjeningsdelen kører fint. Men den store udfordring var at Slingboxen (hverken min eller din 350'er) ikke har HDMI indgang, men kun Component. Og jeg kunne ikke finde nogle DVB-C bokse med Component udgang. Så fandt en lille boks som kunne konvertere HDMI til Component i Hong Kong, og nu spiller det så.
Det er muligt at Clint dc1 ikke findes på listen, men så kan man downloade en fil her: http://www.hifi-remote.com/forums/dload.php?action=category&cat_id=87
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2011
Sted: Esbjerg
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 09:45
Wiegaard, har du et link til den omformer?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Wiegaard Wiegaard skrev:

Jeg har en Slingbox Pro-HD, som jeg har tilsluttet en Clint dc1 til. Selve fjernbetjeningsdelen kører fint. Men den store udfordring var at Slingboxen (hverken min eller din 350'er) ikke har HDMI indgang, men kun Component. Og jeg kunne ikke finde nogle DVB-C bokse med Component udgang. Så fandt en lille boks som kunne konvertere HDMI til Component i Hong Kong, og nu spiller det så.
Det er muligt at Clint dc1 ikke findes på listen, men så kan man downloade en fil her: http://www.hifi-remote.com/forums/dload.php?action=category&cat_id=87

Mange tak for svaret! :) 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:16
Jeg har brug for lidt hjælp, jeg har købt en dc1 og sat den til min slingbox med composite og stereo audio kabel, i mangel på hdmi indgang på Slingbox 350. Jeg har også downloadet en remote på http://www.hifi-remote.com/forums/dload.php?action=file&file_id=10862&sid=465f12b9a023d024f2b07eb57cc3c31e

men den springer en kanal over, når jeg trykker kanal op og ned.
altså 1, 3, 5 eller 2, 4, 6 osv.
Er der en der har en remote fil liggende der virker optimalt?

Til top
morten57 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-August-2013
Sted: Bogense
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morten57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 12:19
Måske har du allerede købt en DVB-C modtager. Jeg har lige købt en Denver 110HD som er koblet til min Slingbox Pro HD. Det fungerer upåklageligt. Fjernbetjening til 110HD er ikke direkte supporteret af Slingmedia men filen C2010_PL.bin kan findes på internettet. Installation af fjernbetjeningen er problemfri og fjernbetjeningen virker fint. Jeg kan email filen hvis du vil. Min 110HD virker 100% godt på Stofa, også recording på et Kingston USB stick.
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 13:23
Nogen der har prøvet at sætte Youbio box til Sling ?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu