|
Bedste dvbc-c tuner? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
chrlau5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 361 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Januar-2013 kl. 22:13 |
|
Jeg skal bruge mediaportal eller lign. Sammen med dvb-c fra verdi til tv.
Jeg vil gerne have mindst 2 tunere til en start og gerne de hurtigste til kanalskift og bedste kvalitet. Kan i anbefale nogen? Har set nogen anbefale digital devices og der er noget med en octupus bridge der giver mulighed for at tilslutte 4x Dual tunere. De laver også en V6 ver. Hvad er bedst. Hvad vil i anbefale for at splitte dvbc signalet fra verdo fiberboksen for at bevare signalet så godt som muligt? |
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis du skal have hurtige kanalskift, skal du nok ikke vælge MP. Her vil det køre langsomt uanset hvilken tuner du køber. Så hellere hoppe på DVBViewer, som er det program jeg umiddelbart vil mene, er hurtigst til den slags.
Mht. valg af tuner, kan jeg desværre ikke hjælpe...
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
|
Split: En god splitter med F-stik, dobbelt-skæremede kabler, og "alm" stik med metalhus (ikke dem med plastik-dæksel), gør underværker. ;)
Hurtige kanalskift: det afhænger mest af softwaren (MP, XBMC osv)... Jeg har gode erfaringer med Terratec H5 (den medfølgende software crasher en sjælden gang i mellem, når der startes en ny optagelse fra EPG'en, men kanal-skift er ok hurtig i MP og den medfølgende software; THC)
|
||
![]() |
||
B-Vestergaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
|
"Jeg har gode erfaringer med Terratec H5 (den medfølgende software
crasher en sjælden gang i mellem, når der startes en ny optagelse fra
EPG'en"
Hehe hvordan mon så det du har dårlig erfaring med, virker... når du skriver "gode erfaringer" med et produkt der crasher, når man bruger en af de vigtigste funktioner på produktet ![]() |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
|
Jeg har tre stk. Terratec USB tunere, teknisk identiske med H5. De fungerer upåklageligt med DVBViewer. Den medfølgende software, Terratec Home Cinema, kan ikke anbefales.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
|
Er super tilfreds med HDhomerun - netværkstuner (1 stk. har 2 tunere)
har 2 som leverer signal til WMC7 med MCE
|
||
;o)
|
||
![]() |
||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
|
Men det vigtigste er at den har en stabil driver. Edit: Sammenlignet med det medfølgende "crap-ware" som jeg har prøvet fra Hauppauge og Pinnacle, så er Terratec Home Cinema (den udgave som medfølger til Terratec-serien - ikke til Cinergy-serien ![]() PS Fjernbetjeningen til H5 kvæver at man virkelig trykker hårdt på knapperne - også fra ny af ![]() Redigeret af michael9000 - 17-Januar-2013 kl. 22:06 |
||
![]() |
||
B-Vestergaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
|
michael9000 "Aaargh, Jeg køber aldrig Samsung TV igen - man kan ikke sortere DVB-C
kanaler på et Samsung B535 TV - uden at ændre i service-menuen som ikke
er tiltænkt kunder"
Har du løsningen på det ?? ![]() |
||
![]() |
||
|
Jeps: |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
|
Jamen så kan du jo godt slette de par linier i din underskrift
![]() Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
|
"bedste tuner" - tjoo - ville ikke tage andre end dem som supporterer kabeltv i Windows 7 Mediacenter.
dvs. Digital Devices eller HDhomerun
|
||
;o)
|
||
![]() |
||
|
Ok, det har jeg så gjort, men kan stadigvæk ikke finde muligheden hvor man kan sortere kanalerne ![]() Det er et "ældre" plasma PS51D555C1K ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |