|
Bedste dvbc-c tuner? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||||
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Ud fra egne erfaringer, så vil jeg fraråde Hauppauge og anbefale HD-homerun! |
|||||
![]() |
|||||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
||||
Jeg har erfaringer med Hauppage, HD-homerun, Terratec Cinergy C HD, Terratec H5 samt Digital Devices. De er alle testet på Mediaportal med et SSD setup på en i7 cpu. Det er testet på et forstærket Yousee signal i hovedstadsområdet med skærmede kabler og stik.
Jeg kan anbefale alle ovenstående på nær Hauppage som indimellem opførte sig mærkeligt. Det kort som er min favorit er fra Digital Devices og kan fås med op til 8 tunere på DVB-T/C eller S og tilhørende kortlæser. ![]() Jeg oplevede næsten en halvering i kanal skift med Digital Devices til forskel fra de andre tunere. Men det er ikke kun tuneren eller softwaren som afgør hastigheden på kanalskiftet. Med et Radeon 4550 grafikkort oplever jeg en del længere skifte tider end med et Intel HD4000. Codec har også meget at sige på skiftet, da de kan være lang tid om at loade. Men codec problemet er nok snart løst når Yousee lukker for MPEG 2 signalet, for da vil man kun skulle have MPEG4 loaded. Det hurtigste software til at skifte er afgjort DVB-Viewer.
Redigeret af Cyberguyen - 19-Januar-2013 kl. 13:15 |
|||||
![]() |
|||||
SuperBilleN ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2006 Sted: Galten, Danmark Status: Offline Point: 553 |
||||
Jeg kører også med denne HdHomerun, er mega god og stabil, bruger den sammen med dvbviewer og deres recordere service. Bruger XBMC Frodo med deres Tv funktion for en smuk interface, med hurtig adgang til både podcast, netflix,film, billeder osv. Det hele styres via min nye Logitech Harmony Touch
|
|||||
![]() |
|||||
chrlau5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 361 |
||||
Tak til alle for at dele jeres erfaringer med forsk. DVB-C tunere. Jeg tror jeg vil satse på at købe 1-2 stk. DVB-C Homerun tunere så kan jeg lettere skifte server platform fra desktop til NAS eller MAC eller hvad jeg nu finder på og da der er flere der anbefaler denne så må det jo være godt. Jeg skal bruge den med WAOO tv via elselskabet Verdo. Er der evt. nogen der har prøvet det og nogen der ved hvor mange MUX deres store tv pakke er delt op i? Så kan jeg jo se hvor mange tunere jeg skal have for at kunne optage alle programmer i alle MUX :-)
|
|||||
![]() |
|||||
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
||||
Der er stor sandsynlighed for at jeg kan sælge dig et Digital Devices kort Duoflex CT PCIe X1. Det har 2 DVB-C tunere på sig, som du skal bruge til Waoo...
Har selv lige købt det brugt (med garanti) og har faktisk ikke modtaget det endnu. Men når jeg en af dagene modtager det, skal du være velkommen til at købe det? Grunden er at jeg "nok" vælger at gå USB vejen. Da jeg får PCIe problemer, hvis jeg skal have lavet et totalt setup med Digital Devices setup..... Der siges godt nok det ikke gør noget at blande tunere. Men jeg har det nu bedst med at have ens tunere over hele linien |
|||||
![]() |
|||||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
||||
Hvis det ikke virker, så prøv at vælge en anden Region fra norden.
Hr of Fru Jensen kan jo ikke hitte ud af at pille i den tekniske servicemenu (no pun intended ![]() Redigeret af michael9000 - 23-Januar-2013 kl. 19:43 |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |