recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste DVB-T modtager ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste DVB-T modtager ?

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 13:35

Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Jeg synes det er et meget stort problem at finde ud af om MHP og DVD subtitles er understøttet. Det fremgår ikke særlig klart ret mange steder når man kigger under specifikationerne. Jeg tester pt med et Hauppauge Nova-T PCI kort, men har hverken undertitler eller EPG på DR's testprogrammer.

Ja, det er vist et broget marked

Det er derfor jeg syntes det kunne være godt at dele erfaringer her, efterhånden som vi får erfaringer med forskellige modtagere.

Almindeligvis understøttes DVB subtitles, men der var en firmware bug i den første generation af DVB chipsset som betyder at det ikke virker ordentligt. Fejlen er at sidst viste tekst altid bliver hængende på skærmen, uanset hvor lang tid der er til næste tekst skal vises. Det er ret irriterende at se på.

Løsningen er en firmware update. Men har man købt i udlandet, så er dette måske ikke muligt. Men har man en modtager med den bug, så prøv at tage fat i forhandleren.

Almindelig EPG virker vist også normalt, mens MHP - det advancerede tekst-tv system - vist kun findes i de dyrere DVB modtagere.

Jeg tror at MHP er så speciel, at hvis det ikke står i specifikationerne så er der det heller ikke.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 16:48
Ang. undertekster - efter at have set Radiomandens indlæg, forsøgte jeg lige TV2, og der har jeg ganske rigtigt undertekster. Var ikke klar over at DR ikke sendte undertekster pt.
/Peter
Til top
Swiss Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2005
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2006 kl. 17:38

Faldt lige over denne besked på digi-tv:

Ingen TV 2 undertekster via tekst-tv

20. februar 2006

TV 2 har besluttet, at de i modsætning til DR ikke vil parallelsende undertekster via tekst-tv. Modtagelse af TV 2s undertekster kræver derfor en digital dekoder, der kan håndtere DVB subtitles, og det er et problem for bl.a. dekodere fra Tyskland, hvor man ikke benytter undertekster.

Til top
finnn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2006 kl. 23:07

Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Ang. undertekster - efter at have set Radiomandens indlæg, forsøgte jeg lige TV2, og der har jeg ganske rigtigt undertekster. Var ikke klar over at DR ikke sendte undertekster pt.
/Peter

Kan du anbefale Hauppauge Nova-T PCI kortet?
Fungerer underteksterne som de skal?

hilsen Finn

Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 04:09
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Ja, man skal nok være lidt varsom med den "Scart-dongle". I hvert tilfælde lader det til at den hverken kan vise DVB subtitles (undertekster) eller den fulde (danske) elektroniske programguide - Guiden (da der intet sted nævnes at den understøtter MHP standarden).

Jeg synes dog det var smart at den ikke tager unødig plads i reolsystemet.

Iøvrigt har God Pris også nævnte Grundig udgave af donglen.

Som Lars skriver, for at finde frem til den bedste modtager i tråden her, må det være et krav at den både understøtter DVB subtitles samt Guiden.

/Lars



Jeg har den scart-dongle. Text-TV fungerer ikke på den, men den kan godt vise EPG for 7 dage. TV2 har sendt 7 dages EPG i Nordjylland.
Tror jeg sender den retur, da jeg ikke er sikker på om den kan håndtere dvb subtitles. Den findes åbenbart med flere SW udgaver. Min hedder Imperial T1.
Det er møgirriterende, at man ikke kan få nogle holdepunkter til køb af modtager. Hvorfor skal lille Danmark absolut vælge nogle standarder, som kun er gældende i Danmark? MHPen er så vidt jeg har forstået også et derivat der kun  bruges i Danmark. Det er vel derfor der ikke findes nogle MHP modtagere på markedet.


Redigeret af ----OR----
Til top
AllanSo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Februar-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 08:46

Har kødt en Digiality 2001cx http://www.bytteborsen.dk/group.asp?group=37&sub=37 

den er uden modulator men med dvb subtitling

Mvh.

Allan

 

Til top
Swiss Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2005
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Jeg synes det er et meget stort problem at finde ud af om MHP og DVD subtitles er understøttet. Det fremgår ikke særlig klart ret mange steder når man kigger under specifikationerne. Jeg tester pt med et Hauppauge Nova-T PCI kort, men har hverken undertitler eller EPG på DR's testprogrammer.

Ja, det er vist et broget marked

Det er derfor jeg syntes det kunne være godt at dele erfaringer her, efterhånden som vi får erfaringer med forskellige modtagere.

Almindeligvis understøttes DVB subtitles, men der var en firmware bug i den første generation af DVB chipsset som betyder at det ikke virker ordentligt. Fejlen er at sidst viste tekst altid bliver hængende på skærmen, uanset hvor lang tid der er til næste tekst skal vises. Det er ret irriterende at se på.

Løsningen er en firmware update. Men har man købt i udlandet, så er dette måske ikke muligt. Men har man en modtager med den bug, så prøv at tage fat i forhandleren.

Almindelig EPG virker vist også normalt, mens MHP - det advancerede tekst-tv system - vist kun findes i de dyrere DVB modtagere.

Jeg tror at MHP er så speciel, at hvis det ikke står i specifikationerne så er der det heller ikke.

  /Lars

Jeg har lige idag modtaget en mail fra Pioneer i DK, som siger at deres DVB-T tuner i 436XDE understøtter DVB Subtitles og MHP.

Jeg har DVB signal inde, men syntes ikke at der rigtig sker noget, når jeg prøver at bruge MHP som beskrevet her , måske virker det 1/4.

 

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af finnn finnn skrev:

Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Ang. undertekster - efter at have set Radiomandens indlæg, forsøgte jeg lige TV2, og der har jeg ganske rigtigt undertekster. Var ikke klar over at DR ikke sendte undertekster pt.
/Peter

Kan du anbefale Hauppauge Nova-T PCI kortet?
Fungerer underteksterne som de skal?

hilsen Finn



Kortet fungerer udmærket med det medfølgende program. Undertekster ser ud til at fungere på både TV2 og DR. EPG fungerer tilsyneladende ikke, men om det vil gøre det efter 1/4 ved jeg ikke.
En god ting er at det medfølgende program kan optage med undertekster. Andre programmer som også virker med kortet supporterer ikke dette.
Jeg har testet det med følgende programmer:

WinTV2000 (det der følger med): Subtitles ok, også ved optagelse. Ingen EPG, men har teksttv i separat program.

MyTheatre: Subtitles ok - dog ikke ved optagelse. Ingen EPG, ingen teksttv

WatchTVPro: Subtitles mangler helt, og iflg forum på deres hjemmeside ingen planer om understøttelse, men EPG ser ud til at virke. Ingen teksttv.

Som det ses er det svært at få et program eller en box  der supporterer det hele. Og nu ser det oven i købet ud til at TV2's politik med subtitles udelukker de fleste tyske modtagere jfr tidligere indlæg. Det bliver spændende at se hvilke modtagere der havner på de danske forhandleres hylder.
/Peter
Til top
Spacecow Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 14:11

Hej,

Grundig's DVB-T tuner DTR 1560 understøtter både DVB subtitles og Guiden. Den er snild og virker allerede nu ved det test signal der sendes af DR & TV2. Jeg har testet den og den virker upåklageligt.

Læs mere om den her.

Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Spacecow Spacecow skrev:

Hej,


Grundig's DVB-T tuner DTR 1560 understøtter både
DVB subtitles og Guiden. Den
er snild og virker allerede nu ved det test signal der sendes af DR & TV2.
Jeg har testet den og den virker upåklageligt.


Læs mere om den dtr_1560_mikro_347_da.html">her.



Jeg synes det virker smart. Uden at være ret teknisk, så skal den vel
sættes ind mellem antennestikket og TV, så er den ad vejen?

Hvad skal SCART bruges til, antennestikket skal vel ind i fyren, og videre
ind i fjernsynets antemmestik, ikke?
Steen
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:



Jeg synes det virker smart. Uden at være ret teknisk, så skal den vel
sættes ind mellem antennestikket og TV, så er den ad vejen?

Hvad skal SCART bruges til, antennestikket skal vel ind i fyren, og videre
ind i fjernsynets antemmestik, ikke?


Der er kun antenne ind på den. Så den SKAL i scartstikket.
Til top
Spacecow Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 23:22
Det er korrekt, den skal i scart stikket, og virker på TV'et son en ekstern tuner via en af de ledige indgange på TV'et.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu