Jeg har læst en masse fora og checket en masse hjemmesider. Alligevel er jeg i tvivl.
Har netop investeret i en BenQ PE5120 projektor, og skal på en eller anden måde have en god tv-tuner til den. Da jeg samtidig også søger efter en dvd med progressive scan er det nærliggende at slå to fluer med et smæk og købe en dvd-optager. Indtil nu har jeg mest kigget på en Sony 710, men ved ikke, om den er lidt overkill. Optager meget få programmer, og går sjældent på wc, mens der er fodboldkamp alligevel.
Anyway - det, der er vigtigt, er, at der er en skidegod tv-tuner i optageren, så jeg kan få bedst mulige tv-kvalitet på væggen. Er Sonys tuner den bedste - eller er der andre produkter, som nogenlunde matcher dette krav? Jeg er ikke super-hifi-nørd så det skal være nævneværdige forskelle. Har dog en gang haft en Philips dvd-optager (uden harddisk), og der kunne jeg se store forskelle i optagelsen. Ikke så imponerende.
Så altså; jeg søger en dvd med:
- progressive scan
- god tv-tuner
- og som er velegnet til projektor
At der er harddisk i, er et absolut plus - men ikke et krav. Særligt ikke hvis en non-harddisk-optager klarer ovenstående bedre end en med harddisk.
Håber på hjælp - og så skal jeg nok dele ud af erfaringer bagefter.
Venlig hilsen
Andy