recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedste fladskærm på markedet nu..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbedste fladskærm på markedet nu..

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 15:02

Oprindeligt skrevet af hønse hønse skrev:

jamen jeg vil nok bruge max 15000kr på et nyt tv

Hej Hønse.

Jamen så kan et panasonic 42PX70 eller 42PV70 jo sagtens købes med ca. 5K tilbage af de 15. Ellers kan man få de lidt dyrere versioner fra panasonic, eller et pioneer fra sidste år, hvis du vil bruge samtlige 15K.

Jeg tror nu nok du vil blive glad for PV eller PX70 modellerne. Men jeg vil da råde dig til at tage ud og se på skærmene, før du køber. Og helst både analogt og digitalt SD signal, samt DVD og HD signaler.

/sander blomqvist

Redigeret af tosa - 16-August-2007 kl. 15:04
Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2006
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 15:16

3 små råd...

- Kig dig omkring i butikkerne hvad angår design, billede og lyd.

- Læs tråde og anmeldelser i dette forum. Det hjalp mig meget.

- Og så en lille personlig anbefaling: Panasonic PX70 42". Suverænt tv! Har du analogt signal, er tuneren i PX70 også noget af det bedste jeg har set. Jeg har et væsentligt bedre billede nu, end på mit gamle 28" CRT.

Til top
hønse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2007
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 15:31
jeg må ud og se på varene men jeg kan regne ud den står mellem Panasonic 42PX70 og Pioneer PDP 4270XD som dem man skal kigge efter
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 15:36

jeg må ud og se på varene men jeg kan regne ud den står mellem Panasonic 42PX70 og Pioneer PDP 4270XD som dem man skal kigge efter

Ja, eller eventuelt 42PV70 - den er uden DVB-T tuner, men kan fås for 1.000-1.500 kr. mindre. Og du har ikke brug for DVB-T tuner, hvis du har kabeltv eller parabol.

Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Ja, eller eventuelt 42PV70 - den er uden DVB-T tuner, men kan fås for 1.000-1.500 kr. mindre. Og du har ikke brug for DVB-T tuner, hvis du har kabeltv eller parabol.

Hvis man nu gerne vil kunne modtage de fri digitale kanaler som ofte sender i ægte 16:9, er det da meget rart, med DVB-T tuner indbygget. Og hvis man har kun Canal Digital satellit tv mangler man TV2! Med DVB-T får man DR1, DR2 og TV2.

Jeg vil også anbefale Panasonic 42PX70 eller Pioneer 427XD samt en proffesionel kalibrering, fx af AV Precision.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 16:10

eller PDP 427 XD jeg vil tro det er en vare der måske er flere af i omløb og deraf måske bedre tilbud, sådan ser det ihvertfald ud med søgning på pricerunner der er 427 billigere end 4270 selvom det burde være omvendt.

Redigeret af rhsin - 16-August-2007 kl. 16:12
Mvh

René
Til top
hønse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2007
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 17:13
hvad med designet af de to modeller Panasonic 42PX70 og Pioneer PDP 4270XD hvilken er flottes. Er nu ikke det jeg går op i men ville være rart hvis de så flotte ud
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 19:15

hvad med designet af de to modeller Panasonic 42PX70 og Pioneer PDP 4270XD hvilken er flottes. Er nu ikke det jeg går op i men ville være rart hvis de så flotte ud

jamen det er jo smag og behag, men min mening er generelt at lige mellem de 2 skærme syntes jeg bestemt der er mere "gods" i Pioneer skærmen og designet er rigtigt flot, plejer ofte at appelere til hustruerne osse hvis du er udstyret med sådan en skavank osse

Mvh

René
Til top
NIKKO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2004
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 19:25

Panasonic har for mig at se helt klart førerkasketten på med TH-50PZ700E.  Dette TV har plasma Full-HD panel og excellent motion håndtering og opnår super anmeldelser flere steder.

Til top
SirTofting Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 20:01

Her vil jeg godt bakke rhsin op. Jeg er stor fan af begge fjernsyn, (selvom jeg ikke ejer nogle af dem... endnu..) men Pioneeren er altså klasser foran langt de fleste skærme på design...

Til top
Beat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-April-2006
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jamen i så fald syntes jeg et godt bud osse kunne være PDP 427 den kan købes til omkring 13k nu og med 2,5k til ISF kalibrering holder du dig lige omkring budgettet.

For god ordens skyld skal det nævnes at der har været problemer med skygger på de første leverancer af denne model, men det har været skærme produceret omkring slutningen af 2006, jeg har endnu ikke hørt om en nylig leveret ny skærm med problemerne, men det er dog godt at være obs på problematikken så man ved det og kan nå at returnere hvis man er uheldig.

Jeg er også på udkig efter et nyt tv, hvor prisen helst ikke skal være over 15.000 kr, så Pioneer 427 XD ser meget fristende ud, men problematikken omkring skygger skræmmer. Er der nogle der har købt fornylig, der har haft problemerne?

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Beat Beat skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jamen i så fald syntes jeg et godt bud osse kunne være PDP 427 den kan købes til omkring 13k nu og med 2,5k til ISF kalibrering holder du dig lige omkring budgettet.

For god ordens skyld skal det nævnes at der har været problemer med skygger på de første leverancer af denne model, men det har været skærme produceret omkring slutningen af 2006, jeg har endnu ikke hørt om en nylig leveret ny skærm med problemerne, men det er dog godt at være obs på problematikken så man ved det og kan nå at returnere hvis man er uheldig.

Jeg er også på udkig efter et nyt tv, hvor prisen helst ikke skal være over 15.000 kr, så Pioneer 427 XD ser meget fristende ud, men problematikken omkring skygger skræmmer. Er der nogle der har købt fornylig, der har haft problemerne?

Jeg har ikke hørt om nogle med en ny skærm og problemerne, men langt de fleste butikker giver jo en fortrydelsesret og da du har mulighed for at sætte dig ind i problematikken mener jeg der er rigeligt med tid til at vurdere om den skærm du evt får er ramt af problemet, og er den ikke det så er det jo bare fint, og jeg vil godt understrege at du bør sætte penge af til at få skærmen ISF kalibreret da det helt sikkert gør så skærmen kommer helt til sin ret kvalitetsmæssigt, det har jeg selv fået gjort med begge mine flade og det fortryder jeg ikke et sekund

Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu