recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste gamer-skærm-opløsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste gamer-skærm-opløsning?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spiff24x Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste gamer-skærm-opløsning?
    Sendt: 26-September-2010 kl. 02:08
Hej alle.

Står i den situation at jeg ikke ved hvilken spilleskærm jeg skal købe/vælge. Vil gerne prøve at spille i 3d, så har kigget en del på alienware aw2310 23 tommer, der kører med max opløsning på 1920 x 1080 - hvilket jeg kan forstå er Fuld HD...

Så har jeg kigget på en Apple cinema 30 tommer og en del andre, også 27 tommer og 24 tommer som kører med højere opløsninger end fuld hd. de er så en del langsommere end alienware, og der kan ikke ses 3d på dem. Men hvis detaljerne er bedst på grund af opløsningen?? så vælger jeg klart den skærm der giver det pæneste og hurtigste resultat.

Så Hvilken af disse skærmtyper vil være bedst til gaming? fuld hd skærmene, eller de skærme med højere opløsninger? Min computer kan sikkert æde de fleste spil, da jeg netop har bestilt et geforce gtx 480 grafikkort for at understøtte en evt. gamerskærm. Så det er lige på skærmfronten jeg mangler lidt råd og guldkorn - vil gerne køre spillene flydende med højeste detaljer.

(core i7 3.0ghz, 12 gb ddr3, ssd diske)

Yap, newbie spørgsmål - i know. vil bare prøve at tilføjge lidt gaming i mit lydstudie, lidt henaf Men of War (som jeg iøvrigt gerne vil have det pæneste resultat fra.super spil)
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 07:54
Jamen engang læste jeg en artikel på opløsning i spil osv. og der sagde forskerne at, opløsning på 1024x768 det er det maximale skillepunkt, og alt der opefter det, er sammen detaljegrad som 1024x768. så er det bare at jo stører skærmen er, jo højere opløsning skal der være for det ikke pixelere, når du sidder tæt på. Så hvis du sidder ved et skrivebord, ville jeg nok bare tage en 24 tommer hvis du vil køre det i fuld HD ellers skal du højere opløsning skulle jeg mene
Til top
smokey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2009
Sted: Denmark
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 08:37
Hej
Såfremt du ønsker at køre 3D på din computer, er det afgørende at skærmen understøtter/ kan køre 120 HZ. Dette forhold indsnæver valget af skærm til relativ få og af disse er jeg ikke pt bekendt fås i størrelse over 23 tommer og opløsning 1920*1080.

Da du opgraderer din computer med NIVIA GTX480 grafikkort, skal du  yderligere anskaffe et NVIDIA Geforce 3D Vision sæt og så en skærm, der understøttes af driveren. Hertil skal du være opmærksomhed på lysstyrken på skærmen, idet 3D udførelsen halvere lysforholdet.

Et godt valg, som jeg selv har lidt erfaring med, er LG W2363D, som opfylder alle de skitserede forhold og samtidig har minimal input lack. 

I øvrigt bliver spilleoplevelsen noget bedre i 2D (end normale skærme) grundet de 120HZ opdatering og lave input lack.    

Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 09:56
Jeg ved ikke noget om 3D gamer skærme, men Flatpanels har en sammenlignelig test af 2:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1285307118

og her er den enkelte test:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1282205130 ASUS

og

LG http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1280137277

Redigeret af Darknezs - 26-September-2010 kl. 09:57
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu