recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste GPS til i bilen søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste GPS til i bilen søges

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste GPS til i bilen søges
    Sendt: 14-Juni-2019 kl. 19:42
Hej med jer.
Jeg har haft en TomTom GPS 6" i bilen, som min kone er blevet så glad for, at hun helst ser den blive i hendes bil. 
Jeg søger derfor en ny navigator, der gerne må være større. Jeg har set et par ret nye TomTom, hvor skærmopløsningen er ekstrem dårlig, men fingertouch rigtig fin og lignende en smartphone. Jeg skal trykke ret hårdt på min nuværende. Det medfører ofte fejl. 
Det betyder intet, at den nye GPS har et par år på bagen, så den kan købes brugt til under kr. 1000.
Jeg søger dermed en GPS:
Fra 6-8" eller mere, der kan skrive og tale dansk
Med en god skærmopløsning
Med mættede og ikke fesne farver
Der har livslang kortopdatering 
Gerne med Bluetooth til mobil, så den kan køre data (men ikke et krav) 
Kan I hjælpe? 
På forhånd tak for hjælpen
Mvh bentpetersson 


Redigeret af bentpetersson - 14-Juni-2019 kl. 19:43
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 19:47
Google maps på en smartphone?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 19:48
opdater din radio med carplay / Android auto.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 19:52
Jeg benytter ofte Google Maps og altid Maps Me, når vi rejser. Specielt når vi vandrer nange km i byer og i naturen. Men jeg synes at  smartphone er for småt, når vi kører bil.
Derfor søger jeg en noget større 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg benytter ofte Google Maps og altid Maps Me, når vi rejser. Specielt når vi vandrer nange km i byer og i naturen. Men jeg synes at  smartphone er for småt, når vi kører bil.
Derfor søger jeg en noget større 
netop derfor opdater din radio med carplay / Android auto.

Så kan du bruge google maps i bilen med trafik opdatering osv.
Kræver selvfølgeligt at man husker sin mobil.

Hvilken bil har du ?
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 19:58
Opdatering af bilradioen er desværre ikke mulig. God nok har jeg udskiftet biler ofte, men min nuværende bil, der er min 16. nye, er jeg blevet enormt glad for på grund af design og udførelse, så bilradioen er lige fuldt  5 år. (Jeg Har faktisk lige kigget på en ny, men min gamle bil vandt :) l
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 19:59
hvad er det for en bil ?
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 20:05
Som nævnt søger jeg en Gps, hvis nogen kan hjælpe med det. 

Redigeret af bentpetersson - 14-Juni-2019 kl. 20:13
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
peterhp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2014
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterhp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 20:18
Har været i nøjagtig samme situation som dig - konen fik bil og snuppede min GPS.

Så måtte jeg jo købe en ny - det blev en TomTom Go 5100 med indbygget SIM-kort til Live Traffic, og den er jeg super glad for. Jeg har i mellemtiden fået ny bil med både indbygget navigation og CarPlay, men på længere ture sværger jeg alligevel til min TomTom. Dens trafikmeldinger er bare uovertrufne.


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Som nævnt søger jeg en Gps 

Ja og vi har givet et forslag.
Jeg stod i samme situation for et år siden. Min TomTom var død.
En ny TomTom er jo pæn dyr, samt lidt tåbelig når ens telefon er teknisk overlegen på alle punkter.

Jeg fandt en ny radio med carplay / Android auto.
Det tog 5 min at udskifte den. Den nye virker også med knapperne på rattet.

Så nu kan jeg vælge mellem google maps, Waze, apple maps, TomTom navigation etc. De er altid opdateret og har live trafik. Skærmen er vist 7 eller 8 tommer. Den har touch og stemmestyring.

Nå ja, jeg har ikke en grim dims i forruden som tager udsynet.

løsningen giver også en række andre fordele, opkald, beskeder, netradio, musik, Siri. 

Ok, en gammeldags gps er nok et par hundrede kroner billigere. Husk at købe en der også virker på det nye gps system.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af peterhp peterhp skrev:

Har været i nøjagtig samme situation som dig - konen fik bil og snuppede min GPS.

Så måtte jeg jo købe en ny - det blev en TomTom Go 5100 med indbygget SIM-kort til Live Traffic, og den er jeg super glad for. Jeg har i mellemtiden fået ny bil med både indbygget navigation og CarPlay, men på længere ture sværger jeg alligevel til min TomTom. Dens trafikmeldinger er bare uovertrufne.


TomTom blev opdateret i sidste uge med carplay. Den har også TomTom live trafik.

Redigeret af lahan - 14-Juni-2019 kl. 20:26
Til top
peterhp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2014
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterhp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 20:36
Det var jeg ikke klar over - spændende. Og ja, det er jo nok den vej, det går.

Indtil videre kan jeg dog se, at CarPlay lader en del tilbage at ønske. Jeg vil f.eks. savne navigations-bjælken i højre side på min TomTom og muligheden for at indtaste adresser direkte på bilens skærm - kan se, at det mangler p.t. 

Men mon ikke, det kommer hen ad vejen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu