recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste GPS til i bilen søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste GPS til i bilen søges

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 10:03
Jeg har haft flere modeller af TomTom og jeg holder af deres nemme opdatering af kort. Jeg har på ferie flere gange kørt med samme Garmin, og det var jeg ikke så vild med, men det er nok kun et spørgsmål om tilvænning og måske også modeltype.
Så jeg prøver at tage til Bilka for at se den foreslåede model til kr 699.
Jeg vil dog helst købe i Elgiganten som jeg nærmest er storkunde hos. Her kan jeg altid få lov at pakke op og bruge enhederne i 30 dage.Her frygter jeg Bilka.

Spørgsmål 1) Mon man også prøve tingene hos Bilka som i Elgiganten, eller skal varen afleveres uåbnet?

2) Elgiganten har også den samme Garmin som linket herinde fornylig. Bilka sælger tilkr 699 og Elgiganten til kr 1699. Umiddelbart er det samme model. Kun et enkelt bogstav i enden fortæller forskellen. Jeg tror at det er for at hævde at det er en anden model. Ved nogle af jer hvad forskellen er?

Jeg vil lige rose alle for den fine og venskabelig tone på tråden. Tak for den.

Vi nævner også flere gange data herinde via mobil. Jeg er meget nærigt anlagt og har derfor kun et mobilabonnement til kr 19 om måneden. Til gengæld er data dyrt, så jeg bruger altid WiFi hvor jeg kommer frem. Dvs hos venner, på tå hoteller og hjemme. Min kone har incl data men som ikke virker i udlandet, idet der så skal betales ekstra.

3) Har I nogle gode mobilabonnement med data og udlandsdata til lavpris som I kan anbefale og til hvor meget om måneden?

Omring kortopdatering til GPS er dette også forskelligt. Nogle GPS har wifiopdatering, andre ikke.
Min 2i1 Lenovo, der har USB yder ikke strøm nok til at min nuværende TomTom kan opdatere uden fejl.  Jeg har vænnet mig til at bruge min kones bærbare, hvor det fungerer upåklageligt, men indbygget WiFi i GPS'en er at foretrække.




Redigeret af bentpetersson - 15-Juni-2019 kl. 13:54
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 10:51
Umiddelbart tror jeg at det er 2 forskelige modeller du kigger på. 
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Har du set den her Garmin, der er sat ned fra 1.699 kr. til 699 kr.?

Tak. Interessant tilbud. Kender du denne model?

Jeg kender den model, og jeg vil ikke anbefale den hvis du er meget vant til TomTom.

Jeg købte denne model, da min ældre TomTom begyndte at svigte, og jeg var ihvertfald ikke tilfreds.
Så jeg er istedet gået over til at bruge TomTom GO via smartphone.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 11:40
Mvh. JørgenT
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 12:23
I har ret i at der er tale om to forskellige modeller. Den billige fra Bilka virker som en ældre model med kant på skærmen, men den dyre fra Elgiganten har en flot glat skærm ud til kanten.
Jeg har kigget på dem begge og taget Bilkas til kr 697 med for at teste den, men jeg læser gerne jeres gode forslag og ideer. Tak 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 13:57
Det vil glæde mig at få.svar på spørgsmålet.:
3) Har I nogle gode mobilabonnement med data og udlandsdata til lavpris som I kan anbefale og til hvor meget om måneden?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 14:10
http://www.duka.dk/dukatale/

Har dem ikke selv men de skulle give mest for pengene 
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Jeg sværger til TomTom, da deres Live Traffic system overgår alle andre og ofte sender mig udenom pludseligt opståede køer. Det system skal prøves før man fatter dets nytte.

har du sammenlignet det med google trafik, som gør det samme?


Ja - og TomTom er meget hurtigere til at opdage køer. Den er baseret på, at TomTom registrerer alle TomTom Traffic enheders position. Hvis et vist antal TomTom enheder holder i kø, bliver køen omgående registreret i systemet.

Derudover ønsker jeg en separat enhed til GPS - og ikke min mobiltelefon.

Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Jeg sværger til TomTom, da deres Live Traffic system overgår alle andre og ofte sender mig udenom pludseligt opståede køer. Det system skal prøves før man fatter dets nytte.

har du sammenlignet det med google trafik, som gør det samme?


Ja - og TomTom er meget hurtigere til at opdage køer. Den er baseret på, at TomTom registrerer alle TomTom Traffic enheders position. Hvis et vist antal TomTom enheder holder i kø, bliver køen omgående registreret i systemet.

Derudover ønsker jeg en separat enhed til GPS - og ikke min mobiltelefon.

Det gør Google's da også 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 16:43
Er der funktionsforskelle på den TomTom mobil app man kan tilkøbe - i forhold til en ekstern enhed ? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Jeg sværger til TomTom, da deres Live Traffic system overgår alle andre og ofte sender mig udenom pludseligt opståede køer. Det system skal prøves før man fatter dets nytte.

har du sammenlignet det med google trafik, som gør det samme?


Ja - og TomTom er meget hurtigere til at opdage køer. Den er baseret på, at TomTom registrerer alle TomTom Traffic enheders position. Hvis et vist antal TomTom enheder holder i kø, bliver køen omgående registreret i systemet.

Derudover ønsker jeg en separat enhed til GPS - og ikke min mobiltelefon.

google burde være mere præcise end TomTom. Der er jo væsentligt flere enheder med google end TomTom.

Det ser ud til at TomTom får deres data fra alle iPhones.
Google får deres fra Android telefoner med Location service slået til, samt google maps fra iPhones.




Redigeret af lahan - 15-Juni-2019 kl. 18:07
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 17:22
Som nævnt hentede jeg en 

Garmin drive 61lmt-s

til kun kr. 699 som der blev linket.
Den blev lidt testet uden kørsel og opdateret, og der gik ikke lang tid, før jeg var klar over, at den ikke skulle retur. Den virker logisk, omend jeg lige først skulle tage mine TomTom briller af. Det ser ud til, at den er bedre og kan mere end min gamle TomTom. Så tak for linket.
Også tak for linket til et prisvenligt mobilselskab.
Det undre mig, at det ikke er flere der linker forslag men det skyldes måske at de har en firmaordning og dermed gratis eller hvad?
Jeg læser gerne flere forslag. Tak.
Jeg har også haft stor glæde af de øvrige links omkring forskel på den alm. Drive og Drive smart. Tak til alle.

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu