Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Miths
Super bruger
Oprettet: 31-Januar-2008
Status: Offline
Point: 413
|
Sendt: 26-Maj-2008 kl. 17:57 |
Eurogamer har også kørt mere end ti artikler over de sidste mange måneder, hvor de sammenligner XBox 360 og PS3 versionerne af diverse spil (den sidste var en firesiders feature bare om GTA4, og de gik så vidt som til at få skrevet speciel software der kunne tjekke for framerates og "torn frames").
Kommentarsektionerne degenerer også ualmindelig hurtigt til noget temmelig uhyrligt. Den udbredte holdning (jeg skal naturligvis ikke kunne sige om den har hold i virkeligheden) er vist også at de hovedsageligt bliver ved med at køre de artikler for den ekstra traffik og aktivitet de ophedede fanboy vs. fanboy "debatter" giver på deres site, for traffik er jo ofte lig reklamekroner på internettet.
|
 |
Gauze
Bruger
Oprettet: 13-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 108
|
Sendt: 26-Maj-2008 kl. 21:42 |
lunddal skrev:
Gamespot har vist ikke fået indstillet RGB korrekt mht. Limited eller Full.
Det har været oppe før. |
Præcis! Igen prøver gamestop at fuske sig til nogle billige point hos MS. Der findes en video, hvor man ser den korrekte forskel, og faktisk er PS3 udgaven pænere. Udover det, så er "nyheden" fra 2007... Kom igen 
|
 |
SJ
Guld medlem
Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
|
Sendt: 26-Maj-2008 kl. 23:53 |
Men hvad er egentlig den korrekte indstilling af RGB?
Jeg har læst på nettet, at på de fleste tv apparater (LCD og plasma) er den korrekte indstilling Limited, mens det på PC monitorer er Full, som skal bruges.
Test har vist mig, at på mit 42PV60 skal Limited bruges, da skærmen ikke understøtter Full.
Redigeret af SJ - 26-Maj-2008 kl. 23:54
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 27-Maj-2008 kl. 02:11 |
Cyberguyen skrev:
Anima skrev:
Det giver jo respekt hos nørderne inde på hol olign.
Forskellen er jo også om man sidder 30-40 cm fra skærmen, eller om man sidder 2-4 meter væk som man typisk gør med konsoller.
Mht. størrelserne på spil, så skærer man en del effekter væk for at de kan være på en duallayer DVD. MGS4 har endda været forbi en ostehøvl for at der kunne blive plads til spillet på en 50gb bd skive. Blandt andet kommer den kun med engelsk tale/ tekst i vesten, og japansk i østen.
Jeg har aldrig været en stor fan af at spille på PC. Utallige opgraderinger for at kunne spille det nyeste nye - her er fordelen jo at spillene bliver optimeret til konsollerne, og ikke 1 million forskellige komponenter  | Det er kun dårlige spiludviklere som tror at det kræver mange GB for at få et spil til at være HD og overbevisende i effekter. Et spil som Kkriger kunne ligge 13 gange på en diskette og var ret overbevisende i effekter. Tale er jo heller ikke lige det som får et spil til at vælte rent pladsmæssigt. Alt talen i spillet kan ligge på 100 MB, så det er ikke fordi de ikke have plads til den japanske version. Nok mere for at begrænse parallelimport osv.Desuden ved jeg ikke hvor meget man kan sige at spillene bliver optimeret til konsollerne, der er ret mange beretninger om overbelastninger på både xbox og ps3 efter at GTA kom ud. De havde presset citronen lige hårdt nok.Men det kan godt være at det bare er mig, jeg kan bare ikke forstå folk som synes det er superfedt at sidde i sin sofa med en controller til fps spil i stedet for en god mus foran skærmen hvor man kan skrive til folk i spillet og kan placere sine funktioner hvor man vil på sit tastatur.Jeg kan da godt se at det måske er sjovt nok til en gang bil ræs, men til andre lidt mere seriøse ting som simuleringer og rts, så mener jeg ikke slet ikke konsollerne kan matche en pc.Alle de simuleringer jeg har set til konsoller er blevet noget arcade fis og rts spil kan jeg ikke forestille mig at kunne spille uden mus. |
Og bluray film kan hentes hvor de fylder 8 gb - hvordan tror du de går fra ca 15-20 gb til 8? - man komprimerer, og herved tabes en del. Spillet MGS4 komprimeres ikke i den forstand, og derfor fylder lydspor og andet rigtig meget.
Jeg synes det er fint nok hvis du går op i at spil spilles ved 65 fps og ikke 60. Men jeg er altså ligeglad med specs - opløsning er kun ét aspekt i grafik!
Når det så er sagt, så har man altså også muligheder når man spiller på konsol - du kan få mus og tast. til ps3.
Bilspil, slåsspil, RGP skal spilles på en konsol - at game på <24" er for latterligt - prøv du nu bare at game på en 42" - så skal du nok få solgt din gamerpc..
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 27-Maj-2008 kl. 10:49 |
Anima skrev:
Og bluray film kan hentes hvor de fylder 8 gb - hvordan tror du de går
fra ca 15-20 gb til 8? - man komprimerer, og herved tabes en del.
Spillet MGS4 komprimeres ikke i den forstand, og derfor fylder lydspor
og andet rigtig meget.
Jeg synes det er fint nok hvis du går op i at spil spilles ved 65
fps og ikke 60. Men jeg er altså ligeglad med specs - opløsning er kun
ét aspekt i grafik!
Når det så er sagt, så har man altså også muligheder når man spiller på konsol - du kan få mus og tast. til ps3.
Bilspil, slåsspil, RGP skal spilles på en konsol - at game på
<24" er for latterligt - prøv du nu bare at game på en 42" - så skal
du nok få solgt din gamerpc.. |
Jeg kan ikke forstå at du sammenligner en film med et spil. Der er
væsentligt forskel på afspilning af noget encodet materiale som en film
og brug af forskellige textures som renders om the fly der er tilfældet
i et spil.
Hvis det er cutscenes som du mener bliver i for dårlig opløsning, så er
de fleste idag erstattet med realtime 3D grafik og ikke en film.
Desuden sker der en realtime komprimering af diverse textures og lyd når de behandles i hukkommelse på konsollen når spillet kører. Så jeg tror ikke på at du kan høre forskel på en ukomprimeret lyd og en komprimeret når den først har været igennem en engine til spillet. Jeg nævner bare opløsning fordi folk herinde var lidt besat af hvor "pænt" det er på konsollerne. Jeg ved godt at det langtfra er den eneste parameter. Men en ordentlig gamer pc kan matche det samme som konsollerne kan, og foruden køre spillet med højere opløsning og bedre effekter. Det kan så godt være at den koster 6000 kr mere, men nu taler vi jo ikke pris.
Angående mus, så kan også få controller til sin PC, men det er ikke standard ligesom mus og tast ikke er standard på en PS3. Hvorfor skal jeg sidde i sofaen 3 meter fra en 42 tommer og spille, hvis jeg kan sidde 40 cm fra en 24 tommer? Bilspil og slåsspil er efter min mening det eneste som egner sig.
|
 |
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
|
Sendt: 27-Maj-2008 kl. 11:42 |
Hvorfor skal jeg sidde i sofaen 3 meter fra en 42 tommer og spille, hvis jeg kan sidde 40 cm fra en 24 tommer? Bilspil og slåsspil er efter min mening det eneste som egner sig.
Det kan jo ikke diskuteres da det er en smagsag, saa hold venligst op med det, drenge.
Men en ordentlig gamer pc kan matche det samme som konsollerne kan, og foruden køre spillet med højere opløsning og bedre effekter.
Og ud over at den koster 6000,- mere skal den opgraderes hvert halve aar. Proev bare at se Crysis - det faereste kan koere det for "fuldt blaes" i den hoejeste oploesning - det er ikke til gavn for gamerne.
Og hvor taet paa skal du ikke side for at se forskelle i oploesningen paa en 22'? Taettere end 40cm, hvis vi snakker 1920x1200 VS (hva fanden er den neaste stoerelse? )
Cyberguy, du naevnte ogsaa at konsollerne ikke har nok regnekraft. Der mener jeg at du skal laese lidt om teknologien i PS3'eren foer du udtaler dig. Jeg proevede at finde et link til dig, men skal lige se naar jeg kommer hjem (mener jeg har den gemt).
Du naevner ogsaa forskelle i COD4, men igen skal man altsaa have en rimelig kraftig maskine, for at koere det ordentlig pa PC'en. Hvorimod konsollen giver dig "plug&play", samt hurtigere load tider.
|
BORING!
|
 |
farmand4real
Bruger
Oprettet: 14-September-2007
Point: 72
|
Sendt: 27-Maj-2008 kl. 14:06 |
Drop det der fladskærmsræs og pc monitorer med høj opløsning.
Brug spareskillingerne på en projektor i stedet.
Jeg siger jer, INTET bliver som før .
Hverken til film, gaming eller TV.
Det gør det også lettere at spotte en evt. marginal forskel på de to konsoller
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 27-Maj-2008 kl. 18:34 |
amorbavian skrev:
Hvorfor skal jeg sidde i sofaen 3 meter fra en 42 tommer og spille, hvis jeg kan sidde 40 cm fra en 24 tommer? Bilspil og slåsspil er efter min mening det eneste som egner sig.
Det kan jo ikke diskuteres da det er en smagsag, saa hold venligst op med det, drenge.
Men en ordentlig gamer pc kan matche det samme som konsollerne
kan, og foruden køre spillet med højere opløsning og bedre effekter.
Og ud over at den koster 6000,- mere skal den opgraderes hvert halve
aar. Proev bare at se Crysis - det faereste kan koere det for "fuldt
blaes" i den hoejeste oploesning - det er ikke til gavn for gamerne.
Og hvor taet paa skal du ikke side for at se forskelle i
oploesningen paa en 22'? Taettere end 40cm, hvis vi snakker 1920x1200
VS (hva fanden er den neaste stoerelse? )
Cyberguy, du naevnte ogsaa at konsollerne ikke har nok regnekraft.
Der mener jeg at du skal laese lidt om teknologien i PS3'eren foer du
udtaler dig. Jeg proevede at finde et link til dig, men skal lige se
naar jeg kommer hjem (mener jeg har den gemt).
Du naevner ogsaa forskelle i COD4, men igen skal man altsaa have en
rimelig kraftig maskine, for at koere det ordentlig pa PC'en. Hvorimod
konsollen giver dig "plug&play", samt hurtigere load tider. |
Der er da samme plug&play på en PC med styresystem installeret. Spillet skal bare i drevet og et tryk på install knappen. En maskine til 6000 mere end PS3 giver 4 kernet cpu 4-8 GB ram og et top grafikkort. Den kan ihverfald trække Crysis i 1280x720. Jeg læste et sted at Crysis aldrig vil komme på de nuværende konsoller i samme udgave som PC. Da konsollerne slet ikke er kraftige nok til at drive spillet. Det kan godt være at PS3 er udråbt til et 6 kernet monster af en supercomputer. Men kernerne skal samtidigt klare grafikken, diskaccess og for ikke at glemme opskalleringen som er i software. Desuden har maskinen hverken 4 GB ram eller 512MB på grafikkortet så PS3 er ikke fysisk i stand til at håndtere HD spil uden at gå på kompromis med effekter sammenlignet med en gamer PC. Så det kan godt være at den har et Bluray drev, men den eneste grund til at den er udstyret med det er for at afspille Bluray film og promovere sonys format. Samtidig er Bluray ikke rigtigt blevet mainstream ligesom DVD, så det er sværere at kopiere et spil da der ikke er så mange Bluray brændere på markedet. Så det er en ret god kopisikring. Til dem som nu kommer op af stolen, så siger jeg ikke at PS3 er dårlig. Den er bare ikke på højde med en gamer PC der dog også har en væsentlig højre pricetag vedhæftet. Det er lidt på samme måde som at købe en Prosonic DVD afspiller i Føtex, det ser fint nok ud, men den har ikke kræfterne til at upskallere til en god opløsning som en dyr DVD fra eksempelvis Panasonic. Hvis jeg var sofa spiller ville jeg også overveje en PS3, da det jo er meget fedt med en Bluray afspiller samtidig. Jeg havde næsten glemt det med de 22 tommer... I PC verdenen er der en sammenhæng imellem pixels og størrelsen på skærmen. Derfor 1600x1200 næsten altid 21 tommer, 1920x1200 24 tommer og 2560 x 1600 i 30 tommer. Det betyder jo at det man ser på skærmen fylder samme størrelse fysisk, selvom skærmen er større. Derfor ser det stadig bedre og bedre ud jo større skærm man har på en computer. Med TV så stopper opløsningen lige nu på 1920x1080 og så stiger den ikke selvom man bruger et lærred og en projektor.
Redigeret af Cyberguyen - 27-Maj-2008 kl. 18:41
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 28-Maj-2008 kl. 07:29 |
Jeg er ening i noget af det du siger, men:
PS3 har ikke brug for 10 gb ram for at afvikle hd. Som du sikkert vil se på PC, så udnyttes store rammængder på GFX kun hvis man sætter en (latterlig) høj opløsning på med en masse AA og AF sat til - hvis man gamer i 1050P, som min PC skærm kører, så er der INGEN nævneværdige ydelsesmæssige fordele ved at gå op i rammængden.
Desuden er systemet indenfor fladskærme (monitorer) såvidt jeg husker 1680*1050= nogle få 15,4-22" og 1920*1080 = 24-29" og 30" = 2* opløsningen på 24". Når vi snakker så store skærme er de beregnet til arbejde - ikke gaming!
Og PS3 er ikke udstyret med BD-drev for kun at promovere - den har jo brug for det med de detaljegrader den er i stand til at afvikle grafisk. Ellers siger du jo at MGS4 kunne være på en duallayer DVD skive - behøver jeg virkelig kommentere det?
Playstation 3 er stadig en virkelig god og billig maskine hvis man vil slå 2 fluer med ét smæk. Den kan endda opskalere DVD'er meget fornuftigt, og afspille cd'er med et tilfredsstillende resultat.
Ang. crysis og krafter, så kan jeg ikke se hvad der gør spillet mere omfattende (krævende) end MGS4 til ps3.
Jeg kan kun anbefale dig at de traileren - det er vildt god grafik, og hvis du stadig siger crysis er så grafisk udfordrende at PS3 ikke kan klare det.. Jamen så spilder vi hinandens tid
Redigeret af Anima - 28-Maj-2008 kl. 07:30
|
 |
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
|
Sendt: 28-Maj-2008 kl. 10:06 |
Jeg læste et sted at Crysis aldrig vil komme på de nuværende konsoller i samme udgave som PC. Da konsollerne slet ikke er kraftige nok til at drive spillet.
Det handler jo netop ikke om at maskinen er svag, men om at de ikke gider bruge tid og penge paa at udvikle spillet til specielt til maskinen.
Proev bare at taenke paa hvad man i sidste ende formaaede med PS2 (bl.a. God of war 1+2). Og PS3 har kun vaeret paa banen lidt over 1 aar...
|
BORING!
|
 |
Kenzo85
Guld medlem
Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
|
Sendt: 28-Maj-2008 kl. 10:47 |
amorbavian skrev:
Jeg læste et sted at Crysis aldrig vil komme på de nuværende konsoller i samme udgave som PC. Da konsollerne slet ikke er kraftige nok til at drive spillet.
Det handler jo netop ikke om at maskinen er svag, men om at de ikke gider bruge tid og penge paa at udvikle spillet til specielt til maskinen.
Proev bare at taenke paa hvad man i sidste ende formaaede med PS2 (bl.a. God of war 1+2). Og PS3 har kun vaeret paa banen lidt over 1 aar... |
Helt Enig.
|
|
 |
jcoop
Bruger
Oprettet: 15-April-2007
Point: 157
|
Sendt: 28-Maj-2008 kl. 12:13 |
Jeg læste forresten også at Crysis er på vej til PS3 med 50% mere indhold.
Mener det var på Gamesection.dk
|
[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
|
 |