recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste grafik xbx360 vs ps3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste grafik xbx360 vs ps3

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 16:42
Hold nu op - man kan ikke sammenligne MGS4 enginen med Crysis enginen!!!

Crysis er til dato den mest avanceret engine på markedet.

Det kan godt være at Crysis kommer med 50% mere indhold til konsollerne, men det er med en nedgraderet engine. Da konsollerne ikke har hardware nok til at trække grafikken i 720p med fuld antialiasing på den nuværende.

Crysis æder ram som en gal for at køre 1050p opløsninger med alt på.

30 tommer skærme kører ikke dobbelt opløsning af 24 tommer skærme.

Nej man kan ikke bare vente 1 år og så kører crysis enginen i samme opløsning på en PS3 som på PC.
Grunden til at spillene bliver bedre og pænere er fordi programmørerne bliver dygtigere til at ydnytte det som de har fået stillet til rådighed. Men det er jo et fortabt ræs for om 1 år er tingene også blevet bedre på PC siden med hardware osv.

Redigeret af Cyberguyen - 28-Maj-2008 kl. 16:43
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 18:26

På papiret er PS3 den stærkeste, men det ændre ikke ved det faktum, at spilproducenterne siger den er meget svær, at udnytte. Derfor er spillene oftest lige så gode evt. en anelse bedre på XBOX360. Nogle mener så de er dovne, men så synes jeg bare de skal gå igang selv .

Som markedet er p.t. udkommer de bedste spil til XBOX 360, eller rettere de fleste at de bedste til XBOX 360.

Jeg har ikke mange spil til PS3´eren, da jeg hellere vil spille de spil som kommer til XBOX 360, er spillene multiplatform er de oftest billiger til XBOX 360 end til PS3.

PS3 har dog en læmpe fordel, den æder alt hvad der er af tastature og mus via USB eller bluetooth samt opgradering af harddisk.
Her skoder Microsoft med alle deres restriktioner, man kan jo ikke engang udskifte den skide harddisk til en større.

Hvad der kører bedst ved samme spil ved jeg ikke og jeg er også ligeglad, ydelsesforskellen på disse multiplatformspil er minimal.

Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 18:52

Det er interessant læsning på tråden som kommer vidt omkring til PC, fladskærm til projektor.

"På papiret er PS3 den stærkeste...,".

Hvor ville jeg dog gerne havde dette var sandt. Men som PS3 indehaver, er dette vel blot en af de 'hypoteser'/salgshypes der langer ps3 over desken i Fona & Blockbuster m.m. Det er vel hverken rigtigt eller helt forkert. Når jeg kikker rundt på de etablerede steder på nettet fx Anandtech, Gamespot, IGN, tomshardware m.m. virker det som om, der er en faglig konsensus om, at xbx har det bedste grafikkort - understøtter grafisk eksekvering bedst dvs. flytter grafik hurtigtst - mens ps3 har den bedste processer og regnekraft - som skulle være lidt svært at udnytte til fulde.

Jeg foretrækker PS3 som maskine men synes faktiske at spillene afvikles bedre på xbx360. Faktisk kan jeg ikke i skrivende stund komme på en title som jeg synes er klart bedre på PS3.

Hmm... På den måde er deler jeg måske Gamespots observationer.

Men lad os nu se om MGS4 ikke skubber ps3's hidtil magiske grænse for grafik.

Redigeret af geuken - 29-Maj-2008 kl. 18:54
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 21:44
Geuken, så ville jeg da glæde dig med den nyhed at spillene i fremtiden skulle være portet fra ps3 til 360. Dette skulle være en del nemmere end omvendt.

Pointen emd en konsol er at spiludviklerne bliver bedre og bedre til at udnytte hardwaren. Ingen tvivl om at man har kraftigere hardware på en gamerPC, men der er absolut ikke én eneste udvikler der kan finde ud af at udnytte grafikken tilfredsstillende.

Og når man så efter 1 år skal opgradere pc'en, så kører både 360 og ps3 med samme hardware. Med andre ord, så er en pc en dyr måde at have en spillemaskine.

Lets face it. Et godt GFX koster mellem 1500-4000 alt efter performance. Og så bruger de endda mere strøm end et TV . For 2500 har du kunnet få en ps3 med spil.

Kan vi så i det mindste blive enige om at PC'en er dyr at have som spillemaskine i 5 år?

Jeg er ihvertfald rimelig pissed over at jeg brugte 10k på min gamle stationære. Efter 1 år trængte den til opgraderinger for at kunne spille CoD2. Og så var det endda selvbyg med anbefalede komponenter (fra Hol + andre sider). Jeg købte en PS2 i 2000 - 4000 kroner, og den afviklede grafik bedre end en PC kunne i 4 år. Og det undrer mig stadig at en 300 mhz CPU kan være med til at afvikle sådan nogle spil. 300 mhz er lige nok til at kunne afvikle windows 98..

Til top
Beond Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2008
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 21:45
Som gamer og af den slags der er gammel i gårde (fra da pong var sejt) kan ikke sige andet end jeg blev træt. Træt af at hype det nyeste hardware og vide at der max var 6 måneder til at jeg skulle proppe flere penge i dyret. Hvis jeg siger at jeg i nutidspenge har brugt små 15.000-20.000 om året på hardware er det nok ikke helt skævt. Det var vel og mærke til min spille-maskine. Tild sidst gad jeg bare ikke mere og nu står min PS3 og skinner på hylden under flimmeren. At jeg så har synes det var nødvendigt at have to tv i stuen er så en biting, men stadig er jeg milevidt fra mit tidligere forbrug.
En pc kommer aldrig til at yde forholdsvis lige så godt som en konsol fordi der er flere tusinde forskellige konfigurationer og det samme stykke software skal kunne køre på dem alle.
6000 for en gamer pc, pfft... der er hvad grafikkortet og en harddisk koster, så mangler vi bare resten.
Til top
jcoop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2007
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 09:08
@Beond: So true. Præcis grunden til jeg købte en PS2 i sin tid, og nu en Ps3
[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 09:38

Oprindeligt skrevet af jcoop jcoop skrev:

@Beond: So true. Præcis grunden til jeg købte en PS2 i sin tid, og nu en Ps3

Meeeen! Jeg har sgu også igennem årene stoppet for mange mange tusinde i pc´en, så den var nogenlunde opdateret til de nyeste spil. Jeg har haft en ps3 og for den sags skyld en 360´er, det største problem er og blir: FPS osv. styret med controller fra ps3? I think not! Jeg ville ønske, at man kunne få mus og tastatur til at fungere med ps3´en PRÆCIS som med en pc. Jeg ved der er udviklet 3. parts mus/tastatur og de virker da nogenlunde (har selv haft een af dem), men så længe de ikke er helt på højde med mus/tastatur til pc, er det ikke så interessant.

Og diskutionen om, at "hvis du vil ha´en mus, så køb en pc" og "ps3 SKAL bruges med controller, det er hele idéen" er jeg bare såååå træt af! Folk må sgu da bruge hvad de har lyst til! Og dem der mener, at det skaber ulige konkurrence ved online gaming, bad fuc.... luck!

Jeg ville vildt gerne ha en ps3 koblet til pc skærmen, som jeg også kunne ta ind i stuen og spiller GT5 på plasmaen (med controlleren). Som det er nu, er bil-,sports og slåsspil, det eneste jeg gider på ps3. Ikke FPS mv. overhovedet, de spilles altså med mus/tastatur! (MIN mening)

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Geuken, så ville jeg da glæde dig med den nyhed at spillene i fremtiden skulle være portet fra ps3 til 360. Dette skulle være en del nemmere end omvendt.

Pointen emd en konsol er at spiludviklerne bliver bedre og bedre til at udnytte hardwaren. Ingen tvivl om at man har kraftigere hardware på en gamerPC, men der er absolut ikke én eneste udvikler der kan finde ud af at udnytte grafikken tilfredsstillende.

Og når man så efter 1 år skal opgradere pc'en, så kører både 360 og ps3 med samme hardware. Med andre ord, så er en pc en dyr måde at have en spillemaskine.

Lets face it. Et godt GFX koster mellem 1500-4000 alt efter performance. Og så bruger de endda mere strøm end et TV . For 2500 har du kunnet få en ps3 med spil.

Kan vi så i det mindste blive enige om at PC'en er dyr at have som spillemaskine i 5 år?

Jeg er ihvertfald rimelig pissed over at jeg brugte 10k på min gamle stationære. Efter 1 år trængte den til opgraderinger for at kunne spille CoD2. Og så var det endda selvbyg med anbefalede komponenter (fra Hol + andre sider). Jeg købte en PS2 i 2000 - 4000 kroner, og den afviklede grafik bedre end en PC kunne i 4 år. Og det undrer mig stadig at en 300 mhz CPU kan være med til at afvikle sådan nogle spil. 300 mhz er lige nok til at kunne afvikle windows 98..

Jeg glæder mig så meget til at spillene bliver portet fra ps3'eren.

Jeg tror dog at grunden til at mange spil bliver afviklet i "kan ikke lige huske præcist hvad det er" 670P noget i den stil. er nok at det er lettere for PS3eren at opskalere end at skulle "flytte rundt på teksturer i 1080P" da den kun har 256 mb ram til dette "så vidt jeg har forstået" det er jeg ret overbevist om!
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 07:58

Måske er det bare mig..

Men jeg forstår ikke rigtig denne debat PS3 VS Xbox360.

Maskinerne er lavet til to forskellige formål set fra min side af. Xboxen for hardcore nørder (Læs: MS fan & og spil der er lavet for 16+ og op), mens PS3 er lavet for at ramme den brede befolkning.

Når jeg skriver den brede befolkning mener jeg at jeg med 4 børn ALDRIG kunne finde på at købe en Xbox da spil udbudet for børn er alt for begrænset, hvorimod Playstation altid har været helt fremme i skoene når det kommer med spil til børn, for der er ingen tvilv om at der er mange penge at hente for Sony på dette punkt, og helt sikkert derfor at Playstation i sin tid tævede alle andre af banen. Lidt ligesom McDonalds der altid har satset stort på børn. De er overalt idag..

Ja der er ikke så mange børnespil til PS3 endnu, men er ret sikker på at de vælter ind i den nærmste fremtid.

Jeg er også glad for at min PS3 ikke er begrænset som Xbox er. Fx med harddisk, Operativ System, formater mv. Den fungere bare!

Mht til grafikken: Jeg har prøvet Xbox en del gange, og synes at grafikken på PS3 er klart bedre. Synes at Xbox er slem til at hakke når der sker meget på skærmen, mens PS3 er ligeglad med hvor meget der sker.

Jeg har set spil der er flottere på Xbox, men er ret sikker på hvis man lavede et spil hvor at koden blev lavet specielt til hver konsol, ville Xbox nok få røvfuld. Problemet er at de fleste spil i øjeblik bliver portet til PS3, og det er i min verden ALDRIG godt!

Drakes Fortune, Rachet & Clank, Grid Racer, og evt Motorstorm 2(hvis filmklippet holder) sparker da røv når man sidder foran sin store plasma skærm i surround.

På papiret er PS3 Xboxen overlegen. Husk på at Xboxen har haft et forspring hvor firmaerne har haft muligheden for at lære dens svagheder og styrker, mens PS3 er forholdvis ny og uprøvet.

Men lad os tage denne debat igen om et års tid. Så er jeg ret sikker på at tingene stiller sig anderledes.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 08:29
Hvor længe har PS3 været på gaden? Burde den ikke snart bare tilnærmelsesvis begynde at vise det potentiale den påstås at have? Udviklerne har haft kit at udvikle på i - hvad skal jeg gætte på - mindst to år.

Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan Xbox'en er begrænset? Min fungerer bare!
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 08:59

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Hvor længe har PS3 været på gaden? Burde den ikke snart bare tilnærmelsesvis begynde at vise det potentiale den påstås at have? Udviklerne har haft kit at udvikle på i - hvad skal jeg gætte på - mindst to år.

Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan Xbox'en er begrænset? Min fungerer bare!

Jeg har blandt andet installeret Linux, og DIVX afspiller den uden problemer. Jeg kan udskifte harddisken uden problemer, koble en extern HDD til som jeg har nu.

Din Xbox virker sikkert fint med de ting MS har valgt at du har brug for. Jeg synes bare at PS3 er langt mere åben, og man har valget for at tilpasse sin maskine en del bedre end man har med en Xbox.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Jeg har blandt andet installeret Linux, og DIVX afspiller den uden problemer. Jeg kan udskifte harddisken uden problemer, koble en extern HDD til som jeg har nu.

Og så siger du xboxen er for hardcore nørder (ja, jeg læste også parantesen) og PS3 er lavet for at ramme den brede befolkning. For den brede befolkning laver ikke jo ikke andet end at installere linux, skifte hd og afspiller divx film på deres ps3.

Jeg køber gerne argumentet om at ps3'en er mere åben men du modsiger dig selv
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu