|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
DarkHelmet ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 508 |
![]() |
|
Det synes jeg nu ikke at jeg gør. Min pointe er at Sony åbenbart ikke ser nogen grund til at deres maskine skal begrænses som Xbox. Linux er for nørder ja, men at udskifte HDD efter behov, og kunne afspille Divx mv er da basale grundlæggende ting som man forventer at en maskine kan idag. Ved at man netop kan disse ting rammer man da også en meget større del af befolkningen end hvis man begrænsede PS3 som Xbox. Vi har nok en forskellig opfattelse af hvad en nørd er.. :)
Redigeret af DarkHelmet - 01-Juni-2008 kl. 09:42 |
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Jeg læser det godt nok som om at 360 er for hardcore nørder eftersom den kun henvender sig til gamere over 14 år ca.
Ps3 er jo netop mere bred, da den fungerer både for nørderne som skifter OS på maskinen, men også for min niece på 10 år. Desuden er det pisse nemt - ligeså med harddisken. For mig er PS3 mere brugervenlig, men jeg gad godt at have Live på PS3. Men hvis jeg skulle betale sony for at bruge det, altså præcis som man skal på xbox, så er jeg overbevist om at det nok skulle udvikle sig meget hurtigt. Om man har haft udvikler-kits eller ej er jo fuldstændig ligegyldigt når spillene bliver portet ![]() Redigeret af Anima - 01-Juni-2008 kl. 10:08 |
||
![]() |
||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() |
|
Jeg tror, at problemet ligger i at xboxen minder mere om pc´en, som de allerede kender. Det er derfor lettere for dem at programmere spillene først til xbox og efterfølgende portere dem til ps3. Der er også flere penge i xboxen, da der er flere maskiner på markedet, hvilket nok er den mest gældende faktor når de prioritere mellem konsollerne. |
||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||
![]() |
||
Thomasdk1405 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 108 |
![]() |
|
Hvor i alverden har du set og hørt det henne ? PS3 har alle dage ikke været nem at udvikle på mens xbox'en læner sig op af måden man udvikler på til PC. I denne verden handler alt om penge og derfor vil man smide sine penge hen der hvor de yngler bedst - nemlig udvikle i PC/Xbox verden først og så bagefter til PS3 (eller samtidig). Det du siger er helt absurd - udvikle først på PS3 og så videre til PC og Xbox bagefter - no way tror jeg ikke på ! I grunden sjovt med denne tråd - emnet har været oppe lige siden de 2 konsoller kom frem. Men ja, diverse "fagfolk" har deres idé om hvad der er bedst - jeg siger brug øjnene selv. Personligt synes jeg at PS3 mangler noget når vi ryger ud i horisonten - her bliver den gerne utydelig, mens xbox'en ser fin ud meget langt ude. Tæt på har jeg lige umiddelbart svært ved at se forskel. Ingen tvivl om at PS3 er bedste køb med både trådløs net, bluray drev o.s.v. - men fordi en maskine er all-rounder gør den altså ikke til champ i alle dicipliner - f.eks. ved surround lyd - god men ikke bedst. Emnet går på grafik her - ok - men om konsol har 2 gflops eller kun 1 er for så vidt ligemeget hvis ikke kan man kan udnytte det - det er det færdige resultalt som tæller uanset specs. 50 gb BD for et spil - og hvad så - spillet er stort, men du har stadig kun 512 mb at gøre godt med "on-the-fly" så hvis mængden af detaljer i spillet skulle gøre sig gældende her så snakker vi heftig disk access, da der nødig skulle være store load pauser. PS3 vinder klart på design og lydniveau - men skulle der virkelig være et spil som virkelig viser hvad PS3 kan så må jeg se det. Og GT 5 - har set det - flot men faldt ikke bagover Hilsen Thomas |
||
![]() |
||
Beond ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2008 Status: Offline Point: 51 |
![]() |
|
Jeg ved faktisk ikke hvordan det ser ud når der også udvikles til PC, men når der tales xbox/ps3, udvikles det til PS3 først. Det er ihvertfalden reglen efterhånden, selvom det før var omvendt. Det er meget svært at kode til PS3 og derfor laver man først koden til den hvorefter det er lettere at porte til xbox. Der er en artikkel på ps3news.com hvor en dev udtaler sig, desuden var denne nyhed slasket rundt på nettet for et par måneder siden af Sony, der selvfølgellig udnytter muligheden, uden at gøre rede for hvorfor sagen er som den er. Så du kan sige no way mange gange i træk, men ikke desto mindre er det rigtigt. "Sony released the Phyre Engine (bad pun) to developers for free as part of GDC. It's a PS3 engine that's cross platform compatible with the 360 and the PC. That means less half bakedness and more revenue opportunities for developers. It's a smart move and hopefully it'll mean better titles for everyone." |
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
En anden ting som folk glemmer når der snakkes spil er netop størrelsen af spillet. Hvor mange har ikke været skuffet over at de nyere spil er overstået på meget kort tid?
Jeg er glad for BD, da det tillader større spil pr skive, eller spil med bedre detaljegrad. |
||
![]() |
||
nuaa ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
![]() |
|
Sorry men at BD giver større spil har sgu aldrig holdt. BD betyder kan være mere data, men samme tid aflæser PS3 det også langsommer end 360 dvd drev.
Derfor ser man mere at samme data ligger flere gange på ens BD spil, for gøre load en del mindre. Ellers er pladsen brugt på tons af lossless lyd. Data plads har aldrig haft noget med størrelse af spillene at gøre. Bare se heavenly sword eller Mass Effect. Men de er sgu ikke størrelsen af de spillet, mere data plads hjælper med! Derimod betyder mere plads at udvikler kan sløse med padsem og bedre lyd, da der er plads til lossless.(Ved størrelse, grafik også videre er der mange andre ting som er vigtiger IMO) Og sjovt nok er helveds del folk glæde for spil bliver korter(altså de 10 timer, som man siger et FPS helst skal tage!). Du ser dem kom frem i mange rts indlæg og klage over de ikke har tid til 40 timer på et enkelt spil. (Personlig har jeg har jeg vænnet mig til fps skal være 10 timer, jrpg helst omrking 40 og så videre) Angående en som sagde 360 var mere til "nørder" og PS3 mere causal. For mig er det lige omvendt pågrund af ting som blu-ray eller lossless lyd(vis brugt). Har selv 3 alle konsoller, må sige PS3 bliver brugt til mere nørd stuff end min 360. Ville til altid vælge 360 til spil (Bare i år har den over 12 spil jeg vil have og PS3 kun 3(samt nok 7 multiplatform, og siden online er bedre på 360. så ryger de også til den ><)) |
||
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85 Xbox 360 rød RE4 elite Playstation 3 40GB |
||
![]() |
||
GrillBiller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
|
Generelt i Gamespots 3 runder med ps3 vs xbox360 samligninger... er ps3 mere
udfnidret i farverne og har mindre lyssætninger. 3 runde er næsten lige kommet Gamespot |
||
![]() |
||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
|
Der er ingen tvivl om at PS3 er den konsol som har mest CPU kraft; men den er en dog (læs:hund) mht programmering.... mystiske regler og undtagelser... Men med de 18 måneder som den har været på markedet, har udviklerne vel haft 24 måneder til at lære sig at arbejde sig rundt om disse mærkværdigheder, samt udnytte de ting som en PS3 er god til. Men tid er penge og ud over at man skal have den gode spil ide, så er spil udvikling dyrt og der er konstant pres på at få produktet på markedet. Derfor vælger man ofte at gå efter den konsol som har markeds andel OG er nem at udvikle til..... off topic. Har aldrig ejet en konsol. Bruger en PC da jeg koder en del. Men der er da bruget en del timer på BF2.... Med et grafikkort som i dag kunne købes til 250,- Overvejer dog et nyt grafikkort med HDMI så der kan spilles BF2 i hjemmebiografen |
||
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |