recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste hjemme-afspiller pt? Blu-Ray og 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste hjemme-afspiller pt? Blu-Ray og 4K

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste hjemme-afspiller pt? Blu-Ray og 4K
    Sendt: 08-Januar-2019 kl. 01:23
Hej gutter. Funderer som jeg altid gør, hvad toppen af poppen er indenfor hjemmebiograf pt. Hvis man ikke har 600.000 kr eller mere der brænder hul i ens lomme til et køb af feks en DoReMi medieserver og Christie 4K DCI projektor og hvad man ellers kan få til den digitale biograf eller IMAX, hvad er det bedste man kan få til ens hjemmebiograf pt. hvis vi snakker disc-afspiller som en 4K blurayafspiller og en streamboks der kan afvikle mediefiler, blu-ray iso, MKV, 4K rips i diverse containers osv. 

Jeg skal til at købe en android streamboks, og da jeg har HD Dune D1 i forvejen, som er en gammel boks men virkelig afvikler alle blu-ray iso´er, mkv og andet 1080P materiale godt, så hælder jeg feks til deres nye Dune HD Pro 4K. Der er en tråd her: https://www.avsforum.com/forum/39-networking-media-servers-content-streaming/2938740-dune-hd-pro-4k-ultra-thread-149.html

Nu er jeg ingen ørn i hvilke Sigma chips der sidder i og hvad standarden er pt osv. Men hvis man vil have den bedste billedekvalitet pt på en streamboks(har en del blu-ray skiver men streamboks er langt mere fleksibel), hvad skal man gå efter? Jeg ved godt at en streamboks nu om dage skal kunne meget mere, og være fleksibel og have god support fra firmaet bag ift opdateringer, og også kunne optage og ditten og datten, men billedekvaliteten og selvfølgelig lydoutput er nu engang det primære for mig. 

Hvilke bokse/mærker/chipset skal man gå efter i 2019 hvis man vil have fuld blu-ray iso afvikling(og alle rips der er fuld 1080P bluray), fuld HD master lossless lyd, og som også kan afvikle 4K flydende? 
Og hvem fører pt på lyd og billedekvalitet er det blu-ray afspillere til fysiske diske, eller kan medie/streambokse hamle op med dedikerede blu-ray afspillere og overgå dem egentligt? 

Og hvilke løsninger kører biografer i DCI spektret med egentligt? Er deres medieservere/afviklere ikke minicomputere med en masse lagerplads og skræddersyet til lyd og billede? Doremi fra Dolby feks er det ikke sådan noget af det bedste man kan få til en biograf? 
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 08:03
Har den første udgave af en NVIDIA SHIELD og den gør alt det du efterspørger
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 20:32
Jeg havde også shield men den manglede en masse og fjernbetjeningen var slet ikke noget som helst værd. Den solgte jeg hurtigt. Men det er mere streamboks vs dedikeret disc-baseret afspiller jeg tænker på om hvordan markedet er pt.  
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 20:36
Hvad mangler en shield i forhold til den afvikling du spurgte til?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu